• umbro

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Kaktus: Åh vilken fin stol. Så spännande nu så här mot slutet

Numberone:Åh så spännande 5 dagar kvar

Minns att den där sista tiden är lite stressig, när jag vänta mina tre senaste barn så satte de igång förlossningen i v 38 då jag får stora barn, minns att jag hade tusen projekt jag ville bli klar med innan. De andra gångerna så har de satt igång förlossningen prick på dagen nåt med immunisering som gör attt jag inte ska gå över tiden. Mina bebisar väger 5 kg när de kommer så skönt att slippa gå över.

Åh så spännande vill ha 20 bebisar till hehee dom e ju såå söööta

• umbro

Godmorgon på er

Härligt väder i dag, funderar på att måla lite köksstolar på vår baksida frågan är bara vad jag ska sätta barnen på för aktivitet medans jag gör det. Ta ut lite papper och målarfärg så får de måla lite teckningar, och tvätta lite stenar och måla. Bra då är det löst heheheh Nu börjar vi bli klara här, bara en massa små detaljer kvar tills jag kan börja ta fram och inreda. I går kom första handtaget på , på vår tv bänk, jag ska sätta lite bilvax på den senare så den blir lite glansig. Jag har köpt 12 stolar pinnstolar, 4 lika dana ,sen är det 2 lika dana upp till siffran 12. 2 stolar funderar jag på att måla svarta då köksoffan har lite svart på sig. De två kommer stå undan gömda i köket typ där man kan ha golv diskmaskiner, de går under där så det ska stå en på varje sida så kan barnen ta fram dom då de hjälper till i köket. Sen har jag 2 stolar som är bruna som jag funderar på att måla så där shabby.Då de är nu bruna då får man ju fram det . Vad tycker ni? Köpte en spegel förut som jag ska ha ovanför min tv bänk men jag tror att jag behöver en längre ska visa senare i dag så får ni se. Näe, nu har jag ju lite att stå i, hoppas att ni alla får en fantastisk dag och får njuta i solen Må så gott

• umbro

numberone: Passar på att fråga om färgerna, oljebaserad är det den som luktar illa?

• umbro

Här är första målningen klar på bordet, grundmålningen alltså, Jag kör med beckers halvblank 40.Vilken skillnad det blir från ek till vitt. Vet nu inte hur jag ska måla bordet med täckande eller lite trä ådring i färgen. hm

Sen ska jag ge mig på stolarna efter ett besök på coop måste ha pensel, sen är det bvc sen ska jag måla måla

ha så gott

• umbro

numberone: Åh måste kika på jysk hemsida, blev nyfiken på överkastet. Vill oxå ha ett fast till barnsäng.

• umbro

Zandrizen : Åh härligt att få åka i väg, önskar er en jätte trevlig semester.

• umbro

Magu: Hejsan kul att se dig här, den här tråden hitta jag då Vide låg i magen, och då fasna jag direkt för vita hem. Då hade vi inte för så länge sedan fått omtapetserat så gubben min va ju inte så sugen på att hålla på att fixa, tidigare bodde vi i blombacka och den tapetsera jag tusen gånger, det har varit gult och det har varit blått, vinrött , grönt hihihi Så när Vide låg i magen satt jag här och tindrade med ögonen då jag kika in i allas fina inspirerande bloggar Jag vill oxå ha sååå.... Men jag fick då gubben min att hjälpa mig att måla om för det var nämligen så att vår lilla Kian han hade då rivit i tapetern i alla rum "som tur var för mig ihihih"

Men min mans största besvikelse var nog nu när jag kom hem med ett fantastiskt stort skåp som jag presenterade som VÅRT ny blivna TV SKÅP , där rök platt tv som han vill ha, och hihih nu är det så att vi näst intill måste KRYMPA tv lite . Vi har ännu inte hunnit med att ställa in tv, den är precis om målad och klar. Jag ska lägga in en bild i min blogg så ska du få se den sen.

Så då när Vide låg i magen målade vi hall + ett sovrum + kök i vitt, + ett sovrum med en brun fondvägg med vitt resten. Mer orkade jag inte fick så ont i bäckenet så jag hann aldrig fortsätta. Men nu så hihih nu har vardagsrummet fått färgen vitt på sig + ett sovrum till. + en massa möbler. Jag bjuder gärna hem dig på en kurs hihih jag har fått så mycke bra tips höär ifrån så ett och annat kan jag nog lära ut. Då kan ju våra kids leka med varnadra. I dag har jag målat ek köksbordet suck nu åter står det 12 stolar att måla.

• umbro

Oj förlåt vad långt mitt inlägg blev tog ju upp nästan hela sidan...

• umbro

Förresten vad är bivax? På färg affären på coop visste de inte vad det var för nåt. Läste nån som skrev att den vaxa med nåt bivax. Fick i alla fall med mig bilvax som jag kunde använda , de hade hon hört att man kunde ha på möbler.

• umbro

Magu: Jag har precis målat vårat ek bord har använt vatten baserad, men behöver nu vaxa in det. Så jag ångra att jag inte tog olje färg, men då jag målar här inne är jag rädd att den luktar så där stark.

Kan man måla inne med oljebaserad jag tänker på barnen, luktar det jätte mycket fast man vädrar?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.