• umbro

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Välkommna in jag bjuder på hemma gjorda knoppar och prickigt hihih

ljuslyktanssken.blogspot.com/

• umbro

Snyft alla mina fina kommentarer som jag har fått ang min kökssoffa och mitt nya inlägg bara försvann,, jag skulle bara ta bort en bild av mina tre bilder som jag visa så försvann allt. Lite tråkigt.

ljuslyktanssken.blogspot.com/

• umbro

Hejsan
    Hoppas att helgen har varit bra. Själv har jag målat och målat jag är tröööt på att måla suck. Efter att alla mina målar projekt är klara så ska jag börja sy lite för omväxlingens skull hihihi

QuteCat: Vilket underbart torp ställe, jag tyckte det var väldigt fint som det är .

Musli: Har du gått med gå stavarna nåt? Jag har verkligen legat på lat sidan vad det gäller stav gång. Tänkte ta en runda i morn.

Numberone: Inga känningar på att det är på G? Så spännande nu. Wilma gardiner har jag me dom är super bra och billiga.

• umbro

Ang skåpet, jag har grundmålat 2 gånger och målat den 3 gånger.
    Första riktiga färgen var olje färg sån där färg som luktar illa halvblank 30. Så i dag tog jag beckers halvblank 4o på som är vattenbaserad. Men jag tyckte nog den där illa luktande färgen var mer täckande blev fint och flansigt. JAg behöver nog måla den mer men funderar på vilken av färgerna jag ska köra på den illaluktande?

• umbro

numberone: Tusen tack , jag hade under en tid sneglat på detta skåp ett tag och slog till då det var halva priset så 200 kr gav jag. Jag har målat nu en gång till med den där färgen som heter nåt olje färg den täcker bättre. Och det vart stor skillnad. Nackdelen med färgen är att den torkar så fort Jag rätta till lite med penseln på ett ställe då vart det så där f_n gäggit liksom suck men slipar jag till lite lätt där i morn så försvinner det nog om jag drar på ett till lager.

Tycker alla andra får så fint då ni målar. Hur många gånger brukar ni måla möbeln då ni målar?

• umbro

Zandrisen: Välkommen tillbaka, och jätte grattis på födelsedagen

• umbro

numberone: Känner igen det där med slipning suck just nu är jag såå less på alla målningsprojekt jag har målat så mycket att jag tappat energin liksom. Jag va in och kika på din fina byrå i din blogg, den ser kanon fin ut. Du är duktig på att måla.

• umbro

Jag vet att vi pratat färg tidigare, men vilken glans skulle ni föredra att måla ett köksbord med antingen Beckers halvblank 40 vattenbaserad lackfärg , eller Landora Lackfärg Halvblank alkydfärg? Har testa båda för att se skillnaden, då är Landoras färg blankare vilket kan vara bra då köksbordet behöver lite extra skydd eller ? Fast jag tycker det är ganska snyggt med matt liksom, fast vi har ju ett helt drös med barn och då behöver ju bordet lite extra glans kanske då jag tänker på fläckar och sånt.

• umbro

Zandrisen: HIHI Tusen tack, nu är jag snart vid mål linjen med alla målningsprojekt, håller på med ett vitrinskåp, och linneskåpet och ett par stolar+ att jag målat en svart anslagstavla med skol krite färg hehee men eh då när man står med penseln i handen så ba va f_n ska vi inte passa på att måla om dörrarna nu så slipper vi sen eller undra om vi inte ska måla inne i skafferiet det skulle behöva ett lyft hehehe Nå väl när dessa saker är klara då ska jag njuta av praliner i soffan hehehe Hur var det i Barcelona= Helt underbart förstår jag. Själv har jag aldrig flygit eller varit utomlands förutom Norge och Danmark. Nu ska det köpas färg de säljer ut billigt så jag ska passa på att köpa ett lager. I dag har jag hjälp här hemma med barnen så att jag kan koncentrera mig på målningen

Ha en bra dag

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.