BF December-08
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Väntar på nr 2: Mitt är i v 19
Hej! Ultraljud gör jag i v 18. Inskrivning hade jag i v 12 tror jag och första bm besöket inbokat v 24. Nu har jag fått diabetes så jag får träffa spec.mvc ganska ofta. Jag tycker också det är väldigt lite besök i den första halvan.
Kråkan krax: Vi ska göra 3d-UL på mamma mia i Stockholm och betalar oxå 1200 kr. Jag håller med om att en snopp inte kan förbises. Så vi får se....
Anneque: Härligt att allting gick bra.
Väntar på nr 2: Jag träffade min BM i v 8 och v 12 och jag ska träffa henne igen efter sommaren. UL har jag i morgon och är då i v 17. När jag väntade tvillingar för 6 år sedan hade jag ganska månge besök både hos BM och på KK, men det var en riskgraviditet. Hittills är alla värden ok och då behöver man inte har så många besök, i alla fall inte i Västmanland.
Väntar på nr 2; jag träffade BM i v.12 sen kommer det att bli någon gång efter UL som jag har v.19.
Jag håller med om att det dröjer mellan första träffen och andra, men så är det!
Hej hej!
Jag har inte ringt läkaren ännu...Jag skall jobba ikväll så om det sätter igång igen då ringer jag imorgon. Det kom bara pyttelite igår sen en brun liten klump-slemmig. Nu ingenting (Var bara på möte igår så det var inte nån direkt aktivitet på min kropp) MEN jag skall ta det JÄTTE LUGNT och får jag minsta ont så går jag hem!! Imorgon jobbar vi inte.
Usch, har lite dåligt samvete för jag tycker att jag äter lite för lite frukt och grönt, men det känns just nu som om jag "äcklar mig" lite på mat, tycker t ex inte om stekt kött
det bara växer i munnen. Yoghurt går bra, havrefras, fisk, tomater, banan, äpple utan skal, mjölk, rostat bröd, kyckling, ost etc.
Broccoli som jag i vanliga fall älskar klarar jag inte av doften på
Nån mer som har liknande erfarenhet? Är det minsta lilla "fel" på maten så tappar jag matlusten. Te x färsk potatis- går bra att äta bara jag slipper plocka dom i affären(det luktar mögel)och skrubba dom.
Väntar på nr 2: Jag gör mitt rutin ul i v19. jag var på inskrivning i ca 12 tror jag.
Jag gjorde en glukosbelastning i v14 och ett kub-test i v13 , men det är ju inga vanliga besök. Och är det inget fel så har jag inget behov att gå dit så jag tycker att det är ganska bra.
Dallas: Det är ju så att man känner bäst själv hur det är i kroppen. Om du känner att det inte är någon direkt fara så är det säkert inte det.
Samma sak med maten. Jag är ganska övertygad om att kroppen säger till vad som är bra att äta för dig eller inte just nu. Det är ju helt riktigt att din kropp säger nej till sånt som den tycker luktar mögel(även om just de potatisarna du får hem är mögelfria)! Våga lita på dina instinkter tror jag ![]()
Dallas; jag instämmer på Glenda glads inlägg, du känner din kropp bäst och med maten så kan jag känna igen att jag inte gärna äter rött kött, jag håller mig till fisk och kyckling.
Väntar på nr 2: Träffade BM i v 13, ska inte träffa henne igen förrän i v 26!!!!! Stort glapp tycker jag.
Dallas: Jag hade samma problem under 2 veckor, det var hemskt!!! Allt kretsar kring mat och man oroar sig för att ingenting går ner.
Det enda som har stannat kvar är fisk, det kan jag inte få i mig. Såklart går jag och oroar mig för att bebin inte får omega 3, men jag får lita på min kropp helt enkelt!
Hej tjejer! Har inte skrivit på ett tag här, semestern har börjat och datorn läggs undan därefter
Jag tänkte höra med er, vi ska till Grekland snart och jag vet inte riktigt vad man ska vara försiktig med. Glass? Grönsaker i alla former är väl ok så länge de är tvättade? Sen vet jag inte riktigt hur jag ska ta reda på hur de gör med fetaost, i Sverige är den ju alltid pastöriserad och det låter ju inte helt otroligt att den skulle vara det där också. Någon som vet?
Många frågor men man vill ju inte behöva avstå från godsaker i onödan