• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Resande

Glenda jag bor inte på Fiji utan snarare på andra sidan jordklotet Har däremot varit på Fiji på semester, det var inte lika fina stränder som här men fantastiskt trevligt folk och mysigt ställe Skönt att man inte är ensam om att inte ha känt något...

Vreni låter som om du har det som jag då- hemskt varmt och konstant hunger Ha en mysig semester!!

Bebislängtan om du inte känt något så lär ju inte din man ha gjort det heller misstänker jag Man känner väl fladdret på insidan långt innan man kan känna på utsidan Lycka till på ultraljudet!! Vi bor i en liten tvåa och kommer att fortsätta med det. Hyrorna här på ön är astronomiska och jag har ingen lust att flytta som gravid eller med ny bebis. Jag räknar med att vi kan bo kvar här hela första året även om det är tråkigt att bebis inte kan få eget rum. Vi har väldigt trångt så det gäller att planera väl för vi har inte ens plats med skötbord Däremot är det ett lugnt och bra område och vi har havsutsikt så jag trivs ändå

Kråkan japp, man behöver semester från ön ibland för den är så minimal. Man får "island-fever" annars och börjar klättra på väggarna

- Vecka 16 -
  • Glenda Glad

Vreni: Då äter du kanske goda nybaka kringlor om du är i Tyskland? De är mums!

Bebislängtan: så kul med UL på fredag. Men har du inte gjort något tidigt VUL? Vi bor på e gård på landet med hus på 185 kvm så vi har gott om plats. Däremot är det som så många gamla hus lite dumt planerat för modernt boende så vi planerar att bygga om - och ut 100 kvm till. Vi gillar att ha gott om utrymme Men vi försöker planera byggandet så att det ska funka med en liten bebis. Det är jobbiga utrymmen som kök och badrum som är med i planeringen och var utan sånt för länge med småttis är nog ganska strängt...

Fiji: Då hade jag helt fel med vilken som var din ö
    Det där med eget rum till bebisen är nog inte viktigt den första tiden ändå . Man har väl så mycket att göra med matning och sånt att det är mest praktiskt att ha i samma rum ändå. Det finns ju ingen anledning att stressa när man faktiskt gillar sitt boende i övrigt

* Är i v 16 *
  • Resande

Glenda fast egentligen gillar jag inte vår lägenhet förutom utsikten och området då. Men det känns inte så roligt att betala 3 ggr eller mer i hyra när man redan betalar över 9000 kr i månaden. Dessutom ökar ju alla andra kostnader också Den första tiden vill vi ha bebis hos oss men det hade varit skönt att ha eget rum för pyrets saker, skötbord etc och sen kunna flytta över bebis när den var ett halvår eller så. Nåja, förr kunde man ju också bo trångt så vi ska nog fixa det vi också Jösses vad ni har gott om plats!!

- Vecka 17 -
  • kråkan krax

Fiji: Ah jag blev också lurad, trodde att du bodde där med

Vi bor i en liten trea 59 kvardartmeter. Vi ska ha bebisen i en vagga i vårt sovrum i ca ett halvår därefter hade vi tänkt att vi skulle göra om arbetsrummet till bebisrum alla saker måste ju vara någonstans.... MEN för 2 dagar sen så insåg vi båda att det är lika bra att förbereda rummet nu eftersom det kommer att bli tuffare sen när en liten gosing vill ha uppmärksamhet Så vi har börjat hela fasen "spara slänga" för att göra plats och sen ikväll så ska vi till IKEA för att köpa lite praktiska saker som ska ge bra lösningar till rummet.
    Ush arbetsrummet ska nu delas med sovrum, gillar inte att ha en dator i mitt sovrum och bli påminnd om allt jobb... men det är ju bara tills vi flyttar om ca 2 år. Måste spara först, pengar pengar pengar....
    MEN det gör ingenting Vi har ju vårt lilla provrör Då klarar man allt!!!!!!!!!!

• LindaBell

Jäg har heller inte känt något fladder. I övrigt inget annat heller och har ju varit totalt symtomlös hela tiden, går idag in i v 18 och imorgon är det RUL. Spännande, men lite nervöst. Tänk om... Usch jag är så nojjig hela tiden fast i v 13 vid NUPP:et var allt väl med lilla myran.

• Glenda Glad

Kråkan: Vi var på ikea förrförra helgen och röjde runt på spara och förvara-avdelningen. De har mycket bra grejor för sånt det måste man ju säga. Så vi har börjat röja också för man har ju så himla mycket grejor. Bor man större som vi gör så samlar man ju bara på sig mer. Så det ska bli ORDNING!

* Är i v 16 *
  • kråkan krax

Glenda: Bra beskrivet... ORDNING!!!!

• dallas
    LindaBell skrev 2008-07-02 15:57:20 följande:
    Jäg har heller inte känt något fladder. I övrigt inget annat heller och har ju varit totalt symtomlös hela tiden, går idag in i v 18 och imorgon är det RUL. Spännande, men lite nervöst. Tänk om... Usch jag är så nojjig hela tiden fast i v 13 vid NUPP:et var allt väl med lilla myran.
    Lycka till imorgon!

Apropå hus och boende....
    Vi bor i en 2:a på 70 kvm, men det är trångt (katterna tar plats oxå) Vi har ett hus på G. Det är inte färdigt ännu, men så börjar min sambo fundera på om det inte är för litet, det kommer bli 140 kvm enplanshus+ garage på 38kvm med förråd/bastu beroende på hur man vill göra. Själv tycker jag att huset är perfekt. Lagom, vi kanske aldrig får mer än 1 barn så....Men sambon min vill ha ett "pojkrum" och det kan han inte få i detta huset...

Skall t läkaren igen på måndag, tror jag skall göra en "odling" för att se om jag har nån infektion som gör att jag små blöder (hoppas inte) i övrigt så känns det ganska ok, jag försöker tänka på annat...typ huset
    Äntligen!!
  • kråkan krax

Dallas: Huset låter helt perfekt lagom.

• Anneque
    Svar på #949
    Hej på er!
    Vi bor i ett hus som egentligen är alldeles för stort, jag skulle kunna dela med mig till er om det var möjligt. Vi har 230 kvm att röra oss på och det stämmer som Glenda Glad skriver att man samlar på sig en massa onödigt när man har plats.
Svar på tråden BF December-08