Visparnas tråd # 7
Idis: håller med Pess, det låter som om du är igång jämt. Du måste ta hand om dig själv ibland också vet du!
Idis: håller med Pess, det låter som om du är igång jämt. Du måste ta hand om dig själv ibland också vet du!
Pess: nej, förkylning är ingen höjdare. Vi har hittills varit förskonade, V fick lite snor i näsan hastigt en gång, då trodde jag han skulle bli sjuk och avbokade raskt alla sociala events inom den närmaste framtiden. Sen gick det över efter en timme. Idag har han varit lite snörvlig så vi fick ge honom två doser Renässans. Hoppas det räcker med det. Peppar peppar... Men det kommer nog snart.
Hoppas Lovisa slipper ifrån det. Visserligen ska det ju vara bra till viss del för immunförsvaret men nån måtta får det ju vara ändå.
God morgon!
Jam: det känns igen, V vill också bli underhållen hela tiden och sover bara korta stunder! Tung börjar han oxå bli o jag orkar inte bära på honom hela tiden. Det bästa han vet är sånger m rörelser typ Imse vimse och I ett hus... och eskimåpussar. Han ser så rolig ut när han skjuter fram huvudet och gapar och nästan vindar, då vet man vad han vill!
Vi tränar "sitta själv" men hittills resultatlöst. Borde han inte sitta själv nu? När satt era? Och behövde ni träna dem på det - hur gjorde ni isf - eller kom de på det själva?
MM: V är 6,5 månad...
Hoppas ni får skoj, det blir det säkert. Själv ska jag få besök idag av min lillebror.
Tack MM. Då behöver jag inte oroa mig än.
Oh, tack zynk!!!
Mirren: *skratt* Min man tror att det ska räcka med att bara säga Nej! till Victor när han hittar på ofog. Nån kommer få sig en surprise...
Igår sa jag apropå våra sänginköp att vi måste ha sängar som håller för hopp i sängen när V väl kommer på hur kul det är. Maken stirrade med fasa på mig och sa att V aldrig ska få hoppa i sängen. Men finns det nåt roligare än att hoppa i sängen - säeskilt om man inte får...?
Nån - kanske Malu? - sa att min man verkar lite naiv. Ja, det är väl inte utan att....
Fisk: så himla underbart! Grattis vännen!!!! Helt otroligt, sånt som man bara drömmer om!!! Åhhh..... *superglad*
Här har sonen kräkts riktigt ordentligt varpå han blev helt täppt i näsan av en massa snor (och säkert kräks också). Men efter en del Nezeril så verkar det vara bättre. Och hans humör är på topp! En annan mår ju dåligt i flera dagar när man har kräkts...för att inte tala om hur synd man tycker om sig själv...
Nu ska jag gå och sova och drömma om att göra en Fisk. Var det förresten inte Aggis som blev gravid igen? Det var ju då, första gången, som vi började prata om att göra en Aggis som till slut blev en Peggidis? Gamla Vipsar kanske minns...
Godmorgon!
Haha, låg inatt efter amningen och tänkte på Fisk igen. Om man gör "spontana syskon" som Fisk och Aggis så måste man ju göra en "Figgis"... *sjunger* "I am H A P P Y, I am H A P P Y..." Och min man tyckte jag såg jätteglad ut när jag hade läst om Fisk igårkväll så jag berättade förstås. Framgår det lilla Firren hur glad jag är för din/er skull? Visst hade du en äl från h-et eller hur du nu uttryckte saken för en tid sedan? Ska bli kul att höra hur långt gången du är.
Tack zynk. Ja visst är han en sötis.
Jag ska kolla hur det ser ut nästa vecka. Måndag kan jag inte, då kommer svärisarna. Sen minns jag inte mer, det är en del studentgrejer vet jag. Återkommer. Men visst är det lite byngligt att ta sig till dig kommunalt?
Idis: vad duktig hon är!!!