• Lindisen81

Ikea Kök

Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

Direktlänk till ikea; www.ikea.se

Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

• Svar på tråden Ikea Kök
  • Elsie76

Puffar upp.

Hur går det för er alla?
    Vi har nu blåst ut allt som finns i de två rum som ska bli hall och kök. Nu gäller det att leva lite provisoriskt några månader.
    Nu när man får nytt kök vill man ju ha lite nytt porslin och grejer också, fler än jag som tänker så? Satt på nätet igår och knåpade ihop en önskelista. Kan tipsa om www.danskdesign.nu

• decimeter

På lördag åker vi ner och besäller vårt kök.
    Fråga: Nån som har björkkök och i såfall vilken bänkskiva till?

• Cluedo

Little Mrs S skrev 2008-05-12 10:43:56 följande:

Aah blir så less!! Vi hade mätt upp vårt kök lagt in det i Ikeas köksplaneringsprogram, valt ut skåp, spis, kylskåp, ja allt var i princip klart! Skulle göra en sista koll ikgår och gå igenom alla små detaljer bara, men gissa vad! Då har vi råkat radera programmet när vi haft strul med våran dator så nu är allting borta! Måste alltså börja om helt från början med att mäta om allting idag..Typiskt!!!!Vet iaf att vi ska ha ståt luckort och valnötsbänkskivor...vill också ha lite gammeldags lantlig känsla!
    Om du laddar ner programmet igen så hittar du ditt kök igen. Själva programmet är laddat på din dator, men köksritningen finns på Ikeas "server"...
    Jag kan öppna min hemma, men när jag var på Ikea häromdagen så plockade jag upp ritingen där också....
    Så ladda ner, logga in och forstätt jobba.
  • Fam Vollmer

HEj hej ansluter mig till ikea-köks skaran.
    Vi står i startgroparna att byta kök. Ff i planeringsstadiet. Har satt ett kök i planeringsverktyget som jag/vi är nöjda med lite finlir kvar bara.

Blir antingen ståt el duvbo. Vill ha lantlig känsla. Snäcka handtag. Fasat kakel vet ännu inte vilken färg bara beror lite på vilket kök vi väljer. Vill helst ha vitt men e rädd att det kanske inte blir snyggt ni vet att någon av färgerna kommer att se skitig ut. Golv blir något click el laminat gol som ser gammalt ut har sett ett i någon tidning någonstans som såg ut som ett gammalt furu brädgolv men vi får väl se.
    Bänkskiva blir antingen en svart sen skiva el en laminerad dito.

Kom gärna med tips o ideer.

• Pollygrip

Hej hej! här en som har köpt kök på ikea! Tycker det är väldigt dåligt kvalitet. Tänk på att alltid torka av DIREKT om det kommer vatten på luckorna eller i skåpen annars blir det jätte fult. Och när man öppnar diskmaskinen när den är färdig kommer det ånga ut och det gör så att färgen släpper på lådorna brevid.
    Sen skulle jag inte köpa vitvarorna på ikea har redan fått byta spis och ugn.

Felicia 070301
  • Kravmärkt
    JennieGr skrev 2008-05-16 08:40:14 följande:
    Hej hej! här en som har köpt kök på ikea! Tycker det är väldigt dåligt kvalitet. Tänk på att alltid torka av DIREKT om det kommer vatten på luckorna eller i skåpen annars blir det jätte fult. Och när man öppnar diskmaskinen när den är färdig kommer det ånga ut och det gör så att färgen släpper på lådorna brevid. Sen skulle jag inte köpa vitvarorna på ikea har redan fått byta spis och ugn.
    Usch är det sant? Tänk att det är så olika! Vissa är skitnöjda andra mindre nöjda...

Hoppas vårt kök håller i alla fall. En bra anledning att inte ha diskmaskin kanske
  • Piggley Wink

Vi har haft skåp brevid diskmaskin i en massa år men det syns iaf inte .

Surar just nu för att vi fått med oss fel socklar från IKEA, det är ju vi själva som plockat fel men det är ju lika surt som om det var nån annans fel. Så nu blir inte socklarna klara idag

• Lindisen81

idag va vi och beställde vårat kök! får hem det den 2 juni. ska bli sååå skönt. vi ställer in det på kontoret så börjar vi smått med att riva det gamla. känns skönt att slippa känna stress nu när vi vet att köket komemr vara på plats en månad innan vi egentligen skulle bygga!

• Elsie76

Var och kikade i lördags för att kolla att vi verkligen vill göra de val vi gjort och vi är överens. Det blir Abstrakt lucka med Tyda handtag. Integrerad kyl, frys och diskmaskin. Negativt att kylen och frysen blir mindre men vi tänker att det estetiska får gå före... Samt att vi har ännu mindre nu så vi kommer att uppleva det som lyx.
    Dock blir det inte ho och blandare från ikea, det verkar helskröpligt.

Svar på tråden Ikea Kök