• Lindisen81

Ikea Kök

Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

Direktlänk till ikea; www.ikea.se

Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

• Svar på tråden Ikea Kök
  • Yrslan

Vad bra Coffy Vad ska man tänka på om man bara vill ha nya luckor till sina befintliga stommar? Och vad är på gång inom luckfronten? någon skrev att Applådluckan ska bli "vitare" stämmer det?

• Lindisen81
    Coffy skrev 2008-05-05 21:51:24 följande:
    hallå, råkade snubbla in på eran tråd, jobbar själv på ikea kök o sthlm barkarby, jag kan gärna svara på era frågor (de jag kan svara på förstås) :)
    hej! kanske du är en av dem vi typ trackaserat med våra köksfrågor, haha. kanske du vet varför jag inte kan få upp mitt kök i inredningsverktyget på min dator hemma...? funkar utmärkt på Ikea, men öppnar jag det hemma så är det bara som ett "skelett", luckor o innehåll följer inte med. Jag har prövat trycka på den knappen; dölj/visa luckor, jag har raderat program o laddat ner det igen men det fungerar inte! är det min dator hemma som är för seg för att orka öppna det ???
  • Coffy

yrslan: Om du har ikeastommar så går det väldigt lätt att byta ut luckorna, bara ta ner de från gångjärnet, alla luckor är anpassade till stomstorlekarna.
    Det som komer va nytt är som sagt att applådluckan kommer komma i en vitare nyans samt att även ädelbjörk kommer komma i en något ljusare nyans. Dessa kommer finnas i butik till agusti.

Lindisen81: Det kan vara så att din dator inte klar av programet, det är ganska tungt, det som du ritat in finns där alltid.

• Elsie76

Puff puff!

Har hamnat i det läge att ritningen aldrig tycks bli klar. Jag börjar vrida och vända in absurdum! Nånstans måste man ju sätta punkt.

Hur har ni gjort med hantagen? Har ni knoppar på hurtsarna och handtag på skåpen? Eller samma överallt? Jag funderar på att ha samma på alla skåp och lådhurtsar.

• viti
    Elsie76 skrev 2008-05-06 19:47:05 följande:
    Puff puff! Har hamnat i det läge att ritningen aldrig tycks bli klar. Jag börjar vrida och vända in absurdum! Nånstans måste man ju sätta punkt. Hur har ni gjort med hantagen? Har ni knoppar på hurtsarna och handtag på skåpen? Eller samma överallt? Jag funderar på att ha samma på alla skåp och lådhurtsar.
    Jag har ritat på vårat kök i ca 5 år, men igår var vi på IKEA och beställde så om 4-6 veckor får vi hem det.

Jag har valt att ha hantag på alla skåp, alltså inga knoppar.
  • Fidget

Hej på er!

Hur känge har ni fått vänta på leverans som har beställt Abstrakt-köket?

• Yrslan

Coffy: Tack för infon
    Men jag har vanliga stommar liknande de som IKEA har menar du att det inte funkar då?

• Elsie76

Är också intresserad av att få veta mer om leveranstid.

Pust, jag har börjat tveka om luckor. Har varit helt inne på ABSTRAKT tidigare men eftersom vi har ett litet hus vid havet så känns det mer naturligt med nåt lantligare. Abstrakt känns liksom innerstad....samtidigt måste man ju välja de luckor man känner mest för utan att behöva anpassa sig efter stuket på huset.
    Oj vad skönt det ska bli när detta är över!

• Innerjoin

Någon här som har Abstrakt redan, och vet hur de är efter något/några år?
    Jag vill inte vara glädjedödare på något vis, men innan vi var och tittade så var Abstrakt en stor kandidat - men när vi såg dem IRL gick de bort helt...själva ytmaterialet alltså det blanka, såg ut som det skulle släppa närsomhelst, listerna på kanterna av luckan var glipor som smuts skulle samlas direkt - ja vi blev helt avtända iaf! För oss blev det Solär, jättefint!
    Så kolla noga, bara ett tips i all välmening!

• Elsie76

Absolut ska jag göra det! Jag har också hört både bra och dåligt om Abstrakt.

Svar på tråden Ikea Kök