• snabbavinden

Tvillingar Aug -08 Del 2

Såg att den gammla tråden var stängd för flera svar. Startar därför en fortsättning så snälla skriv gärna vidare här så vi får följas åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-16 11:29
    BF Lista

eeidaa 2 aug
    Snabbavinden 4 aug
    Snarf 6 aug
    Blekingskan 8 aug
    Jannabus 9 aug
    Puret101 20 aug

• Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2
  • ulrikahö
    Anki85 skrev 2008-06-20 09:01:53 följande:
    här är vi jättenöjda med tre barn, blir lagom och får plats i en vanlig bilvågar heller inte skaffa fler då jag inte vet hur lungorna orkar med.vi ville ha ett barn till efter sonen så jag är jättenöjd med att få en till på "köpet"nu ska jag in till speciallist mvc den 30e och förhoppningsvis få min tid för snittet
    Hoppas d gick bra hos SMVC. Fick du nån tid?
  • ulrikahö
    Svar på #131
    Jaha, Anki nu läste jag ordentligt... Du ska in den 30:e. Tyckte väl lite konstigt å få tid på självaste midsommar :D
    Lcka till då rå !
  • puret101

Vi har ju inga barn sedan tidigare så jag är inte så nervös för att det blir tvillingar nästa gång igen, fyra barn är helt ok :) Skulle kunna tänka mig att ha ett litet fotbollslag :D Men däremot tänker jag nog inte bli gravid snabbt igen utan det får vänta minst 2-3 år.

• Blekingskan 74

Vi är definitivt nöjda med tre barn och jag vill inte vara gravid igen, är trött på det nu (sen ett tag tillbaka)! TYcker också precis som Anki att det är skönt att kunna ha en vanlig bil och inte en buss! I och med "risken" för tvillingar igen också så skulle jag nog inte våga chansa!

• Anki85

ulrika: igen fara, har inte hunnit dit än, men jag ska uppdatera när jag har varit där
    skulle vara skönt med ett datum att se fram emot

blekingskan, ja jag skulle inte våga chansa... fick ett barn första gången, två barn andra gången skulle inte förvåna mig om jag fick tre ifall jag skulle prova en tredje gång
    ne det är skönt att slippa minibussarna

• Sway307

Dessa jävla minibussar!  

Om vi får så många att vi behöver skaffa en sån så får frugan köra den själv, ochjag i en vanlig bil bakom isf.!!!!!     Räcka ut tungan

• eeidaa

Fasen vad ont i kroppen jag har nu. Kan ju knappt gå vaggar som bara den. Jag vill ha ut dom nu, men ändå inte. Vi ska flyttaom 1 v så det är bäst att dom stannar kvar tills vi är klara.

Ska på UL den 2:a får se om dom pratar förlossning då. Min 1:a ligger ju med rumpa ner. Tror inte att hon har vänt sig heller. 

Men som sagt snart så kommer dom 5 v kvar Räcka ut tungan

• Sway307
    eeidaa skrev 2008-06-21 22:27:22 följande:
    Fasen vad ont i kroppen jag har nu. Kan ju knappt gå vaggar som bara den. Jag vill ha ut dom nu, men ändå inte. Vi ska flyttaom 1 v så det är bäst att dom stannar kvar tills vi är klara.Ska på UL den 2:a får se om dom pratar förlossning då. Min 1:a ligger ju med rumpa ner. Tror inte att hon har vänt sig heller.  Men som sagt snart så kommer dom 5 v kvar
    Frugan har haft jätteont nu i kväll också. Både i magen och ryggen. Flytta om en vecka! snacka om felplanerat eller vad? det är ju inte som att någon i detta forum är i stånd att bära flyttkartonger och bära bord eller sängar.  Eller iof. det skall vara jag då Glad

Lycka till med flytten!
  • eeidaa
    Sway307 skrev 2008-06-21 23:21:19 följande:
    Frugan har haft jätteont nu i kväll också. Både i magen och ryggen. Flytta om en vecka! snacka om felplanerat eller vad? det är ju inte som att någon i detta forum är i stånd att bära flyttkartonger och bära bord eller sängar.  Eller iof. det skall vara jag då Lycka till med flytten!
    Vi har hjälp, så jag ska inte röra en enda låda Skönt att slippa bära en massa saker.
  • Blekingskan 74

Det känns som att det är ganska typiskt med flytt precis vid fel tidpunkt. Vi flyttade till vår lägenhet när vår son var 2 veckor och nu har vi köpt hus som vi ska flytta till i mitten av augusti. Förhoppningsvis (för att jag vill ha ut dem snart) är tvillingarna liiiite äldre då men det är ju marginellt! Jag lär inte heller röra en låda!

eidaa, jag känner som du, vill också ha ut dom men v 34-35 känns ju lite för tidigt, vi får försöka stå ut några veckor till!

Svar på tråden Tvillingar Aug -08 Del 2