Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....

Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....

kanske tillägga att barn nummer 2 som jag INTE rökte med hade astma men den växte bort när han va ca 5år

Finns inga argument för rökning, det tror jag alla håller med om?!
Det finns däremot en hög procentsats av alla som röker som har ett kroniskt dåligt samvete över detta. Det håller väl också alla med om?!
Sen finns det tillslut de som gillar att "sätta dit" rökare, trash-talka rökare och vara allmänt "jag-är-så-mkt-bättre-än-dig-för-att-du-röker-och-jag-gör-det-inte" att det står mig upp till halsen.
Varför kan inte ni som är så duktiga och skriker högst på rökare, kanske ta den energin och stötta en rökare till att sluta istället för att trakassera och vara otrevlig. Tonen härinne exvis på fl skulle bli trevligare om man kände att det fanns ett stöd istället för folk som tittar ner på en, och vem vet, det kanske skulle leda till att flera slutade p.g.a stödet...

Men det finns mycket som är skadligt för barn.. Inte ser jag en icke rökande mor som en bättre förälder för det.

Anonym (puffen) skrev 2008-04-15 15:02:30 följande:

Vi kan ta överviktiga mammor tex, de sitter o proppar i sig en herrans massa under graviditetern och efter graviditeten och detta övergår på barnet.
Ett ex, en väninna till mig har en dotter med födelsevikt på något över 5 kg, barnet är idag 11 år och min dotter är 11 år.. Min dotter väger 35 kg och min väninnas dotter väger 86 kg.. det är sjukt att inte göra något åt det..

jag rökte hela graviditeten.. min unge är glad, nöjd och sover hela nätterna.. hon är inte allergisk och hon har inte astma.. hon är 7 månader.. finns ingen snällare bebis.. alltså drömbebisen.. 
skit samma.. jag har fått tips om boken "äntligen rökfri" av allan carr.. håller på att läsa den och hoppas att den får underverk att ske.. vill ju sluta röka faktiskt ;)