Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....

Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....

Det är lätt attt sluta om man ser det som att man blåser ut röken på en nyfödd bebis ansikte varje gång man drar ett bloss - och det finns det ju ingen som gör.

Röker inte själv men kan svara för en vän som inte lyckades sluta. OBS är ingen moraltant.   

Vännen drog visserligen ner till ca tre cigg om dagen men slutade inte helt. De fick sätta igång henne i v. 36 för att bebisen hade slutat växa, flickan vägde 1500 gram när hon kom ut. Lite krisigt en tid men nu mår hon bra. Det gjordes en utredning där det visade sig att den låga födelsevikten berodde på rökningen.
Hoppas du lyckas sluta! Stort lycka till!!   

Jag vet två tjejer som rökte under sin graviditet och den ena fick fel på moderkakan,den blev typ "förkolnad" och barnet fick dåligt med näring så barnet fick tas ut för tidigt med snitt och mådde tyvärr inte så bra. Detta pga rökning till 85% enl läkaren.
Den andra fick ett barn med astma och barnet har nedsatt imunförsvar vilket gör att hon är sjuk jätteofta..detta beror också till stor del pga rökning.
Kan tillägga att dessa tjejer inte röker i dag...den ena fick sitt 3:e barn nyss och hon var rökfri med de 2 sista barnen och de mår prima.