Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)
Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....

Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
Lyckades ni sluta....

Konstigt att de inte tycker att man ska sluta röka om man är i en deppression då. De tycker att man ska fortsätta att röka just för dess LUGNANDE effekt. Jag undrar vart du får allt ditt ifrån. Du vill ha källor till det andra säger, men ger inga till ditt eget. Sedan så är det ju inte det här tråden handlar om eller hur?

Jag lyckades inte sluta röka när jag var gravid,
men jag drog ner med ciggaretter som fan.
Höll mig med 1-3 cigg om dagen, ibland ingen alls. (ibland blev det lite mer också)
Det var dumt av mig, men Liam har inte tagit någon skada av de alls varken under graviditeten eller IRL. 
Han är inte alls gnällig eller skrikig.
Lycka till med att sluta eller dra ner om du försöker :)
Det är juh som sagt ett jätte svårt beroende :(

Sen är det juh så också att 
mår mamman bra så mår barnet bra.
Slutar man röka mår man juh inte bra.

Vad många moralisar det är. Fast det stod inga moralisar tack.

Spicy woman skrev 2008-04-15 17:15:26 följande:

Ja det verkar så.
Jag rökte själv under hela graviditeten. Kunde inte sluta för det gick inte. För jag fick inte använda nikotinmedel som plåster. För det var farligare än cigg.
Min son föddes friskt förutom att han föddes med hjärtfel. Som inte berodde på att jag rökte.
Men nu har jag inte rökt och det beror på att nu får jag använda nikotinplåster.

"Nikotinet drar samman blodkärlen det leder till att blodtrycket höjs. Stresshormoner frisätts och ökar puls och blodtryck."
rokfriungdom.hemoskola.se/tobak/tobakochidrott.php
"Orsaken är bl.a. att nikotin, som finns i all slags tobak, ökar utsöndrigen av stresshormoner, t ex adrenalin, i kroppen."
overvikt.netdoktor.passagen.se/default.ns&strView=show&intQuestionID=43516

Får jag fråga varför du lägger dig i när TS själv har skrivit att hon vill ha råd och inga moralisar här.
Varför kan du då inte respektera det?