• Anonym (rökan)

Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)

Jag röker o e gravid o skäms.... givetvis....
    Men ni som har rökt hur har de gått för era barn.... hur blev graviditeten....
    Lyckades ni sluta....

• Svar på tråden Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)
  • Anonym (rökan)

jag har pratat med min bm, hon sa att så länge jag har trappat ner så ska jag njuta av de jag röker o inte ha dåligt samvete.... mamman ska må bra sa hon, o nu genomgår du nått super jobbigt så njut av de få som du röker.....

• AnneSophie
    Anonym (rökan) skrev 2008-04-15 13:37:54 följande:
    jag har pratat med min bm, hon sa att så länge jag har trappat ner så ska jag njuta av de jag röker o inte ha dåligt samvete.... mamman ska må bra sa hon, o nu genomgår du nått super jobbigt så njut av de få som du röker.....
    Låter som en olämplig barnmorska.
    OBEY ME - and your life will be easier
  • Anonym (påhopp; Nä)
    AnneSophie skrev 2008-04-15 13:43:09 följande:
    Låter som en olämplig barnmorska.
    Kanske är samma som jag hade. Min BM sa likadant till mig...
  • AnneSophie
    Anonym (påhopp; Nä) skrev 2008-04-15 13:46:22 följande:
    Kanske är samma som jag hade. Min BM sa likadant till mig...
    Det var säkert olika BM. Men dom har ju fått förhållningsregler från Socialstyrelsen gällande hur man ska hantera rökande gravida så det är väl inte så konstigt att dom liksom måste bita ihop och lalla med.
    OBEY ME - and your life will be easier
  • DIVGRL

Anonym (rökan) skrev 2008-04-15 13:37:54 följande:

Vad är det som är superjobbigt menar hon?
  • Anonym

Det här känns ju mer som en peppningstråd för att det är OK att röka, ni måste vara helt slut i huvudet, skaffa intebarn om ni inte kan prioritera bort cigg, men det är klart olika människor resonerar och prioriterar olika.

Barnets hälsa VS cigg

Ja då vinner ju LÄTT ciggen!

• Anonym (påhopp; Nä)
    AnneSophie skrev 2008-04-15 13:47:42 följande:
    Det var säkert olika BM. Men dom har ju fått förhållningsregler från Socialstyrelsen gällande hur man ska hantera rökande gravida så det är väl inte så konstigt att dom liksom måste bita ihop och lalla med.
    Vad då för förhållningsregler?
    Jag blev mest förvånad över det, jag hade räknat med värsta moralpredikan, skräckpropaganda och ""operation sluta-röka övertalning"...
  • DIVGRL
    AnneSophie skrev 2008-04-15 13:47:42 följande:
    Låter mer som om dem har tröttnat på sitt jobb och inte informerar som de ska.
  • Anonym (lite)

Jag är i v27 nu och röker 1 cigg i veckan, rökte tidigare varje dag men nu tar jag en (nästan) varje helg. Ibland går det 2 veckor i mellan, men jag har ändå så svårt att låta bli den där enda cigaretten! SÅ jävla dumt och jag har ångest för det, hoppas att jag kan skippa den också snart *suck*

• Anonym (rökare)
    Anonym skrev 2008-04-15 13:51:19 följande:
    Det här känns ju mer som en peppningstråd för att det är OK att röka, ni måste vara helt slut i huvudet, skaffa intebarn om ni inte kan prioritera bort cigg, men det är klart olika människor resonerar och prioriterar olika. Barnets hälsa VS ciggJa då vinner ju LÄTT ciggen!
    Ser det inte som en peppningstråd. TS sökte svar och råd och folk svarar. Och oftast är det bara rökare som svarar eftersom de vill ge sina råd till TS.
    Bara för att man väljer att röka genom graviditetet betyder det inte att man är en dålig mamma. Finns mammor som gör värre saker än att röka när de är gravida.
    Alla har rätt att skaffa sig barn vare sig man röker eller ej.
    Tänkte hela tiden på mitt barns hälsa men då man får rådet av bm att dra ner sitt rökande till 5 cigg om dagen litar man på att de har rätt.
Svar på tråden Ni som rökt/röker när ni är gravida (inga moralisar tack)