Inlägg från: KajsaAnka |Visa alla inlägg
  • KajsaAnka

    2006 års vårmammor i Malmö – elfte tråden!

    Hej!

    Nu fortsätter tråden för oss fikasugna vårmammor (2006) i Malmöområdet.

    Vi som håller till här är 30+ och fick barn i feb-juni 2006.

    Välkomna!

     
    Här finns våra bebisar: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m8657777.html

    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-15/m5538998.html

    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-15/m7292207.html

    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-15/m9058946.html

    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-15/m10836851.html

    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13240809.html

    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m15873554.html

    Sjunde tråden: familjeliv.se/Forum-11-265/m19225776.html

    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22495017.html

    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25683130.html Tionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28764285.html

    Våra gullungars födelsedagar (2006):

    Lova 9 feb
    Ludvig 22 feb
    Alma 19 mars
    Edith 7 april
    Fredrika 8 april
    Elliot 8 april
    Klara 15 april
    Olivia 3 maj
    Elias 11 maj
    Linnea 15 maj
    Molly 18 maj

    Vi som väntar andra barnet, BF:
    KajsaAnka, 11 juni
    Adagio, 24 juli
    Gambi, 3 september
    Nat72, 24 september  

  • Svar på tråden 2006 års vårmammor i Malmö – elfte tråden!
  • KajsaAnka

    Fråga till er som är gravida: Har ni försäkrat er bebis i magen? Med vilket bolag, och valde ni gratisförsäkring eller en sådan som man får betala för? Jag är så ambivalent... Tycker det är så dyrt med 950 kr (vi har precis köpt vagn, mm, så vi är inte direkt vid stadd kassa för tillfället...), samtidigt som jag tänker att det kanske händer något och då ångrar vi oss... Hrmmm....


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
  • KajsaAnka

    Jag hoppas att alla hittar hit och att vi hjälps åt att ge alla adressen hit. Jag ska hoppa i säng nu, så ingen får ta det personligt ifall jag inte skrivit adressen i deras gästbok.


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
  • KajsaAnka

    mina: Självklart är du och Klara jättevälkomna!! Bara ge mig klart besked då du pratat med P.

    Linnea har ögoninflammation nu, och är hemma från dagis sedan i måndags, men jag hoppas att den försvinner till söndag. Det verkar ha blivit lite bättre.


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
  • KajsaAnka

    Tack för era "försäkringssvar"! Jag är nog som dig, guldplutt, att jag tar det säkra före det osäkra (fast jösses, vilken dålig ekonomi vi har just nu - just p g a vagn och annat som jag skrev  ) och betalar 950 kr, men jag har inte bestämt mig än.

    nat72: Vi har Ann-Margret på Cura, hon är superbra. Ber man henne så berättar hon vad det är i magen. Hon tog själv reda på kön när hon väntade så hon tycker att det är naturligt och ingen "lyx". Men hon är väldigt försiktig innan hon säger, för hon frågar er båda om ni vill veta. Det tycker jag är proffsigt!

    Vi ska också på UL, den 22 Spännande!! Sista UL (hoppas jag - eftersom jag inte vill att det ska vara ngt fel på bebisen) innan förlossningen.

    guldplutt: Låter jättejobbigt att vara i Paris i helgen istället för att träffa oss! (avundsjukan lyser väl genom raderna?? )

    Adagio: Jättetrist att du inte kommer, jag hade verkligen sett fram emot att träffa dig!! Smärta i ljumskarna låter inte riktigt som foglossning i mina öron. Är det inte ligamenten? Mina ligament smärtar på rejält mycket mer denna gång, t o m så att jag fått sitta och profylaxandas mig igenom dem några omgångar! ) och som du säger så har kroppen redan gett med sig för graviditeten och man "förfaller" mycket snabbare. Är det foglossning känns det mer som knivskarpa smärtor och man känner att det är i bäckenet/skelettet smärtan sitter.

    En tröst för er som hade foglossning förra gången och som vill ha fler barn är att det behöver inte bli värre andra gången. jag hade ju rejäla besvär och gick på sjukgymnastik, mm då jag väntade L ovh var orolig för att det skulle bli ännu värre denna gång, men denna gång har jag ont - men inte ens varje dag och det är verkligen superskönt!!

    Usch, och jag trodde att brösten skulle bli lika stora som förra gången, men de har ökat ytterligare en storlek till min stora frustration (det beror säkert på att jag är tjockare själv också), så jag får pressa in dem i för små amningsbehåar... Skrikandes Och hänger värre gör de också - jag vågar inte ens tänka på eländet då jag ammat färdigt. Bah!!


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
  • KajsaAnka

    tin: Er semester låter som rena paradiset tycker jag som också älskar djur! Häftigt att ha djuren så nära husknuten

    Vi var och kollade på ett radhus igår... Jag är otroligt sugen på det!! Satt uppe till kl 23.30 och gjorde kalkyler hit och dit (länge sedan jag var uppe så länge - Linnea är ju också en morgonpigg krabat precis som J, som ni vet ). Jag trivs kanonbra här i området, men det är bara att erkänna att jag verkligen SAKNAR en trädgård! Vi har ju uteplatsen, men att komma ut på gräset därifrån är inte så lätt. Vi hade först planerat att helrenovera denna, för den är nersliten och tråkig, men tja, nu vet vi inte. SVÅRT! Det är banne mig mycket pengar för ett hus då man inte har något att sätta in som insats (det är ju ofta så då man bott i hyresrätt). Usch... Ska till två banker i nästa vecka för att diskutera lån, mm. Får se hur de ställer sig. Min inkomst kommer ju inte att vara på topp direkt, nu när jag ska vara mammaledig. Jag kommer att försöka ta ut så få dagar som möjligt i veckan. När vi var och kollade huset började L springa runt med en gång på gräset (stor tomt för att vara radhus) och var helt lycklig. Så skönt det vore att kunna släppa ut henne där till sommaren då man har två småbusar.


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
  • KajsaAnka

    Adagio: Jag kunde inte låta bli att fnissa åt din formulering... Ibland måste man skratta åt eländet. Hoppas att det är ok med dig ändå? Det är tur att ni älskar varandra. och visst är det sexigt med alla åderbråck, hemorrojder och allt vad det är! Skrikandes Och att du överhuvudtaget orkar stå upp en hel dag, jag tror minsann att jag hade svimmat! Förvånad

    Själv är jag så oerhört orörlig... Jag tänkte mig att jag skulle ägna mig åt det stooora äventyret att gå hemifrån och till Kronprinsen häromdagen. Efter halva vägen hade jag så ont framtill i bäckenet och sån tyngd neråt att jag tänkte att "Nu är huvudet på väg ut!" och att jag var rädd att jag inte ens skulle klara av att ta mig hem, utan skulle bli tvungen att ringa taxi. helt sjukt!

    Adagio (igen): Vad innebär hjärtljud på 152? Flicka eller pöjk? (har inte koll på all skrock)

    guldplutt: Så härligt med Paris!! Det är väldigt lätt att köpa barnkläder - de är ju världens finaste i allt!

    tin: Hoppas att E blev frisk så du kunde gå kursen.

    Tack själva för i söndags, det var jätteskoj att träffa alla igen, framför allt tyckte L det. Och att man kan bråka så mycket om skedar och tallrikar som Molly och L gjorde - det visste jag inte Tänk att det var det mest attraktiva bland alla leksakerna

    Sommarvind: Tack för fina ord om Ulf De blev han glad över! Han är en väldigt bra pappa och jättebra med barn. Han jobbar ju med utsatta ungdomar, och han är lika bra med dem, så jag tror inte att han så gärna vill sadla om Det räcker nog bra med två egna småttingar

    Hu, ibland skäms jag lite över min dotter... Bl a då dagisfröken igår berättade att L säger åt de andra barnen att de inte får sjunga, och så går hon och skrålar själv... Generad Hon är väldigt dominant av sig. Likadant gillar hon inte när "hennes" spanjor (hon säger "min" om honom) byter blöjor på de andra barnen, då står hon alltid och drar honom i benen... (Ska erkänna att jag var rätt dominant som liten jag också, så jag vet ju varifrån hon fått det...)

    nat: Hoppas att E snart kryar på sig!

    Idag har jag varit på banken och fått lånelöfte för köp av vår lägenhet. Nu ska vi bara bestämma oss hur vi ska göra. Det lutar åt köp i alla fall + riva ut hela köket och renovera resten av lägenheten. (ja, vi ska sätta in nytt kök också - Med tvättmaskin!!). jag bestämde mig då jag stod igårkväll kl 18 och väntade på bussen på Limhamnsvägen och såg havet och Torson och tänkte att "vad bra vi har det som bor här!"


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
  • KajsaAnka

    Hu, det var tur jag missade "Barnmorskorna", det hade jag nog inte velat se... Vad dog barnet av, vet man det? Ibland kommer tankarna på min gbs fram... Det är ju främsta orsaken till att barnen dör fullgånga i magen. Men för det mesta förtränger jag sådana tankar.

    Ja, jag var på UL häromdagen Allt såg bra ut, fast vi var lite snopna - även bm, för vi har en riktig Garbo i magen. H*n vägrade visa ansiktet, utan låg med det mot moderkakan hela tiden. Så hem kom vi med en fot på bild... Fundersam Hon försökte buffa och putta på magen, men hela kroppen utom huvudet rörde på sig. Då kändes det ok, men på natten kom tankar upp om att hon faktiskt inte kunde göra den där viktiga ansiktskollen på hur bebisen ser ut, d v s harmynt eller vanställd, mm. Förvånad Inget jag går och tänker på dagligen, men ibland kommer ju tankarna upp. Usch...

    Adagio: Vi får tyvärr inte välja, så vi ska ha L på dagis ena veckan 12 timmar (=2x6 timmar), och andra veckan 18 timmar (=3x6 timmar). Här får man ha dem i två månader på heltid efter att barnet är fött, jättebra! Men vi kommer inte att utnyttja det, det är ju mitt i sommaren. Vi har istället bestämt att vi ska vara tillsammans med barnen båda två i ca 10-12 veckor, för att hjälpas åt med sömn mm. Jag är ju lite rädd för att detta barnet ska sova lika lite som L, och attt jag därför behöver en längre startsträcka i början. Sen vet jag å andra sidan inte hur L ska klara att vara ifrån dagis så jättelänge - hon är ju så fruktansvärt aktiv.

    guldplutt: Ha så jättemysigt i Kph!! Låter toppen!! Är lite avis på er som har tillgång till så mycket barnvakter!

    Vad har ni för planer till sommaren, allihop? Semesterresor och annat, menar jag?


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
  • KajsaAnka

    Åh, guldplutt! Vad tråkigt! Är verkligen ledsen för er skull... Var det med hjälp eller var det spontant denna gång? Om det var spontant tog det ju sig väldigt snabbt denna gång, om det kan vara en tröst i eländet?


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
  • KajsaAnka

    guldplutt: Jag ser ju nu att du redan skrivit att det tog sig på första försöket! Generad Förlåt! Jag hoppas att det inte dröjer länge innan det tar sig igen. Lycka till imorgon! Kram


    ♥ Dotter född 15 maj -06 ♥ krabat i magen BF 11 juni -08 ♥
Svar på tråden 2006 års vårmammor i Malmö – elfte tråden!