• Rödtotta

Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????

Hej! Ni som har haft eller vet något om nidationsblödningar...hur har det varit för er?
    Första gången jag blev gravid hade jag en "klassisk" nidblödning dvs en liten brun flytning vid ett tillfälle en dryg vecka efter ÄL. Den resulterade i en gullig liten tjej.
    Den här månaden fick jag en liknande brun flytning ca 7 dagar efter ÄL, men sedan hade jag likadana yttepyttiga bruna flytningar under 6 dagar. Kan man ha "nidblödning" så himla länge? Nu när det är mensdags är dock flytningarna helt borta, och mensen lyser med sin frånvaro. Märkligt! Någon som känner igen sig? Kan tillägga att jag aldrig haft "mellanblödningar" av något slag tidigare.
    Snääälla, dela med er av era erfarenheter till en förvirrad! ;)

• Svar på tråden Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????
  • fröken Morris

Jag fick vad jag trodde var en mensblödning 1 dag innan bim. När det slutade blöda efter ca 2,5 dagar så testade jag - positivt! Mao fick jag nidblödningen i v 2+6 och testade positivt v 3+1. Nu är jag i v 21+4.

Gud är en kvinna
  • Frulle
    Skruttis skrev 2010-12-01 19:07:34 följande:
    När är BIM? En nidblödning kommer ca en vecka före BIM...så är det nära BIM så låter det tyvärr inte så troligt!
    BIM är ca om en vecka. Gick till apoteket och köpte ett test.. Har inte gjort det än. Får väl se om jag "törs" i morgonbitti.
  • Frulle
    fröken Morris skrev 2010-12-01 19:21:07 följande:
    Jag fick vad jag trodde var en mensblödning 1 dag innan bim. När det slutade blöda efter ca 2,5 dagar så testade jag - positivt! Mao fick jag nidblödningen i v 2+6 och testade positivt v 3+1. Nu är jag i v 21+4.
    Grattis!
  • Skruttis
    fröken Morris skrev 2010-12-01 19:21:07 följande:
    Men när man är på BIM är man ju på 4+0?! Man räknar ju första dagen från senaste mens...
    Frulle skrev 2010-12-01 21:16:00 följande:
    BIM är ca om en vecka. Gick till apoteket och köpte ett test.. Har inte gjort det än. Får väl se om jag "törs" i morgonbitti.
    Låt det gå iaf 4-5 dagar från blödningen, annars kanske det är slöseri med dyrt test!
    *Dotter -08, skrutt i magen med BF 18/7-11 *
  • 012345

Jo jag har fått svaga pluss som lika bra kan vara inbillning. Men jag vet inte, tror inte på dem! Börjar bli jobbigt, vill bara bli normal och sluta tänka på det. Innan detta hände tänkte jag inte ett dugg på det eller var orolig. Nu efter mitt MA är det allt jag tänker på, tycker ingenting är kul längre och har liksom bara stannat upp!

• fyrabarnsmor4

Mmm..
    Hade mens den 22 januari + ca 5  dagar, tog ut kopparspiral den 31 jan.
    Enl. FLs grav.uträkning så hade jag ÄL runt den 7 februari. Så i torsdags+fredags+igår hade jag typ nidblödning.. röd/brun fläckar på trosan... sen har jag inte sett mer.. därför tror jag det kan vara nidblödningar...

Jag ska testa mig slutet av februari... vill inte testa mig tidigt...vill ju inte bli besviken när jag sett nidblödningar o är TRÖTT från morgon fram till på kvällen...humör:blivit känsligare...

Men det kan inte stämmer??
    Kopparspiralen tog jag (bm) ju ut den 31/1.. verkan efter koppar försvinner väl inte direkt? eller har jag fel?

• Jempa82

Funderar och funderar.
    Bim om 7 dagar...
    Men i morse kom det lite rosa,brunt på pappret inte mycket alls men endå.Näää hä inte den här gången heller tänkte jag.
    Men nu när jag var på toaletten så var det inget alls???
    Vad var detta för skämt??

NID???

Snälla svara någon som vet

• Lexiie
    Jempa82 skrev 2014-01-13 13:50:29 följande:

Funderar och funderar.
    Bim om 7 dagar...
    Men i morse kom det lite rosa,brunt på pappret inte mycket alls men endå.Näää hä inte den här gången heller tänkte jag.
    Men nu när jag var på toaletten så var det inget alls???
    Vad var detta för skämt??

NID???

Snälla svara någon som vet

Jag säger bara det jag vet enligt det jag läst (har inga barn) det kan vara det :) jag å andra sidan har haft lite brunt på pappret från och till sen bim -8 ev - 6 (tror jag hade äl 2 dagar tidigare än vanligt så vet ej exakt när bim är allt från igår, idag eller imorgon. Men lika för mig torkade och inget mer än så sen kanske dagen efter kom det lite till men inget mer osv sen i onsdags...
    Jag hoppas ditt är nid iaf :))
  • tossan

Hade oxå typ nå liknande ni idag. Va på toa imorse och då rann de ut lite och sen dess har de inte varit mera. Va bombsäker på att mensen va 8 dagar tidig. Enda tills ja frågade en kompis om hon haft liknande och sa att de kan va nidis. Så nu hoppas ja att de är så då vi försökt i 7 månader nu utan resultat.

Svar på tråden Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????