• Rödtotta

Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????

Hej! Ni som har haft eller vet något om nidationsblödningar...hur har det varit för er?
    Första gången jag blev gravid hade jag en "klassisk" nidblödning dvs en liten brun flytning vid ett tillfälle en dryg vecka efter ÄL. Den resulterade i en gullig liten tjej.
    Den här månaden fick jag en liknande brun flytning ca 7 dagar efter ÄL, men sedan hade jag likadana yttepyttiga bruna flytningar under 6 dagar. Kan man ha "nidblödning" så himla länge? Nu när det är mensdags är dock flytningarna helt borta, och mensen lyser med sin frånvaro. Märkligt! Någon som känner igen sig? Kan tillägga att jag aldrig haft "mellanblödningar" av något slag tidigare.
    Snääälla, dela med er av era erfarenheter till en förvirrad! ;)

• Svar på tråden Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????
  • cirpen

Vi tror att du måste testa nu!

Annizsj skrev 2008-04-26 22:32:36 följande:
    Hej!! Här har ni en till som fick en liten blödning, men 3 dagar efter AL. Aldrig haft det innan...kan det varit en nidationsblödning??? Jag har gått två dagar över nu ,men har inga symptom jue-:( När jag väntade sonen hade jag iaf förändrade bröst vid den här tiden. Sen har jag slutat amma för några mån sen å mensen är inte helt regelbunden än. Men jag vet när jag hade ÄL och vi hade ju sex då och två dagar innan.....VAD tror ni????????
  • soetbollen

Jag fick en blödning imorse, riklig som om det vore mens. Trodde att det var den som kom men det slutade på en gång. Torkade och satte på binda men inget mer blod under dagen. Borde haft mens för ungefär 10 dagar sen. Är det en sk. Nidblödning?

• lulllull1

hej alla! jag och min killa försöker bli med barn.. och är de som vi tror så är jag i v 3+5 idag.. och är inne på dag 4 med ev nid-blödning.. lite mindre, ingen smärta och annan färg än mensen.. mensen är beräknad runt den 20 men jag är inte säker då den kan strula ibland,därför tänkte jag göra ett test på onsdag då det gått 28 dagar sen förra mensen... så än finns det hopp :D..

• kalaa
    soetbollen skrev 2008-04-27 21:40:27 följande:
    Jag fick en blödning imorse, riklig som om det vore mens. Trodde att det var den som kom men det slutade på en gång. Torkade och satte på binda men inget mer blod under dagen. Borde haft mens för ungefär 10 dagar sen. Är det en sk. Nidblödning?
    Jag hade exakt som du idag! Först var det som en brun flytning. Sedan kom detblog.Satte i en tampong och tog ut den flera timmar senare. Den var typ halvfull. Satte nu i en binda men har inte kommit nåt mer blod. Jättekonstigt :/
  • Skruttis

Jag hade nidis i min första graviditet. Då var det rosa på pappret under en dag, inget mer. Det sägs att blödningen ska vara rätt sparsam och under kort tid.

Hade rosa för pappret för ett par dagar sen igen...och hoppas såklart på en nidis även denna gång, men isf var den väldigt tidigt. Har BIM 14/10 Förvånad

• Skruttis

Glömde säga...i första grav. hade jag så ganska exakt en vecka efter ÄL.

• försök2

Hej

Jag har två tjejer och har aldrig förut haft eller upplev en nidblödning..Försöker med nr 3 ett år nu
    men idag imorse när jag kissade och torkade mig så kom lite klar röd blödning och lite brunt..Har inte kommit mer
    hoppas att det är nidblödning hade äl den 1okt dvs 8 dagar sen har bim den 14 okt vad tror ni? lycka till alla och skall hålla tummarna för er alla!

• FamÅsling
    försök2 skrev 2010-10-09 16:15:24 följande:
    Hej

Jag har två tjejer och har aldrig förut haft eller upplev en nidblödning..Försöker med nr 3 ett år nu
    men idag imorse när jag kissade och torkade mig så kom lite klar röd blödning och lite brunt..Har inte kommit mer
    hoppas att det är nidblödning hade äl den 1okt dvs 8 dagar sen har bim den 14 okt vad tror ni? lycka till alla och skall hålla tummarna för er alla!

samma här, hade ÄL den 1a ca. BIM runt 14-15e. har fått en sparsam blödning i dag. Hoppas det är nidblödning och inte mens. men har alltid haft nästan punktlig mens..
    Markus 081219
  • Frulle

Jag sitter och funderar på om det är en nidblödning jag har.
    Har inte haft minsta lilla pms symtom och att det var rött på pappret och på trosskyddet kom som en total överraskning. En liten blödning i förrgår och en liten blödning i går kväll. Det är lite rosarött på pappret men inget mer. Och i vanliga fall har jag riklig mens så det är "sig inte likt" alls.

Vill, men vågar inte riktigt ta ett test.. Fick ett MA i september och vågar inte riktigt hoppas att det skulle kunna vara en frulle på g igen...  Så länge jag/vi inget vet - så kan vi inte mista något.. (korkat  -  jag vet..)

• Skruttis
    Frulle skrev 2010-12-01 16:10:13 följande:
    Jag sitter och funderar på om det är en nidblödning jag har.
    Har inte haft minsta lilla pms symtom och att det var rött på pappret och på trosskyddet kom som en total överraskning. En liten blödning i förrgår och en liten blödning i går kväll. Det är lite rosarött på pappret men inget mer. Och i vanliga fall har jag riklig mens så det är "sig inte likt" alls.

Vill, men vågar inte riktigt ta ett test.. Fick ett MA i september och vågar inte riktigt hoppas att det skulle kunna vara en frulle på g igen...  Så länge jag/vi inget vet - så kan vi inte mista något.. (korkat  -  jag vet..)
    När är BIM? En nidblödning kommer ca en vecka före BIM...så är det nära BIM så låter det tyvärr inte så troligt!
    *Dotter -08, skrutt i magen med BF 18/7-11 *
Svar på tråden Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????