• Rödtotta

Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????

Hej! Ni som har haft eller vet något om nidationsblödningar...hur har det varit för er?
    Första gången jag blev gravid hade jag en "klassisk" nidblödning dvs en liten brun flytning vid ett tillfälle en dryg vecka efter ÄL. Den resulterade i en gullig liten tjej.
    Den här månaden fick jag en liknande brun flytning ca 7 dagar efter ÄL, men sedan hade jag likadana yttepyttiga bruna flytningar under 6 dagar. Kan man ha "nidblödning" så himla länge? Nu när det är mensdags är dock flytningarna helt borta, och mensen lyser med sin frånvaro. Märkligt! Någon som känner igen sig? Kan tillägga att jag aldrig haft "mellanblödningar" av något slag tidigare.
    Snääälla, dela med er av era erfarenheter till en förvirrad! ;)

• Svar på tråden Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????
  • Lexiie
    bellaliw skrev 2014-03-16 15:39:55 följande:
    Hej! hade ursäkta min frispråkighet, sex med min kille och kondomen funkade inte. har nu 7-9 dagar efter haft en blödning i ca 1,5 dygn som är väldigt sparsam. påminner om hur det ser ut när mensen är påväg att ta slut ungefär...typ rödbrun. tog också dagen efter piller ca 30 timmar efter sexet. kan det vara en biverkning efter pillret eller låter det som nid?
    Vilken dag var du i cykeln när ni hade sex, och hur långt tid efter pillret började du blöda? Glad
  • bellaliw
    Lexiie skrev 2014-03-16 20:14:52 följande:
    Vilken dag var du i cykeln när ni hade sex, och hur långt tid efter pillret började du blöda? Glad
    natten mellan dag 10-11 och 7 dagar efter att pillret togs..blöder fortfarande lite men det verkar ha tagit slut nu..
  • Lexiie
    bellaliw skrev 2014-03-17 17:17:51 följande:
    natten mellan dag 10-11 och 7 dagar efter att pillret togs..blöder fortfarande lite men det verkar ha tagit slut nu..
    Aha ^^ och när är det tänkt att din mens ska komma? Vilken dag alltså? :)
  • bellaliw
    Lexiie skrev 2014-03-17 19:46:28 följande:
    Aha ^^ och när är det tänkt att din mens ska komma? Vilken dag alltså? :)
    taskigt nog är den oregelbunden men om jag ska gissa så gissar jag på om ca 7-9 dagar kanske:o
  • bellaliw

kan ju även erkänna att vi slarvade lite på tisdagen angående skydd...o.o'

• Lady198608

Jag puffar upp denna tråd! Det är så att jag är rätt säker på att jag hade äl i helgen. Flytningarna, äl-testet och min lilla app tydde iaf på det ;) Men idag, fyra-fem dagar senare, kom mensen! Kan mens komma så tidigt eller ska jag våga hoppas på en nidblödning?

• Lexiie
    bellaliw skrev 2014-03-17 20:56:04 följande:
    taskigt nog är den oregelbunden men om jag ska gissa så gissar jag på om ca 7-9 dagar kanske:o
    Jag vet inte säkert ^^ men om din mens är oregelbunden så kan det mycket väl ha varit din mens som kom och pillret kanske påverkade hur mycket mängd det kom :) 
  • Lexiie
    Lady198608 skrev 2014-03-20 18:58:33 följande:
    Jag puffar upp denna tråd! Det är så att jag är rätt säker på att jag hade äl i helgen. Flytningarna, äl-testet och min lilla app tydde iaf på det ;) Men idag, fyra-fem dagar senare, kom mensen! Kan mens komma så tidigt eller ska jag våga hoppas på en nidblödning?
    Är du säker på att det var mensen då? :)
  • Lady198608

Blödningen beter sig exakt som min mens brukar göra :) Väldigt riklig i början, jag har bytt tampong flera gånger idag. Känns så skumt bara när jag hade äl för bara några dagar sen liksom.

Lexiie skrev 2014-03-21 15:05:32 följande:
    Är du säker på att det var mensen då? :)

Svar på tråden Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????