• Rödtotta

Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????

Hej! Ni som har haft eller vet något om nidationsblödningar...hur har det varit för er?
    Första gången jag blev gravid hade jag en "klassisk" nidblödning dvs en liten brun flytning vid ett tillfälle en dryg vecka efter ÄL. Den resulterade i en gullig liten tjej.
    Den här månaden fick jag en liknande brun flytning ca 7 dagar efter ÄL, men sedan hade jag likadana yttepyttiga bruna flytningar under 6 dagar. Kan man ha "nidblödning" så himla länge? Nu när det är mensdags är dock flytningarna helt borta, och mensen lyser med sin frånvaro. Märkligt! Någon som känner igen sig? Kan tillägga att jag aldrig haft "mellanblödningar" av något slag tidigare.
    Snääälla, dela med er av era erfarenheter till en förvirrad! ;)

• Svar på tråden Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????
  • Lexiie
    Lady198608 skrev 2014-03-21 15:09:39 följande:
    Blödningen beter sig exakt som min mens brukar göra :) Väldigt riklig i början, jag har bytt tampong flera gånger idag. Känns så skumt bara när jag hade äl för bara några dagar sen liksom.
    Hur många dagar har du blött? :( känns konstigt om mensen kommer såhär tidigt :/
  • Lady198608

Har mailat med två barnmorskor nu. Den ena trodde det var en vanlig mellanblödning, den andra att ägget kanske aldrig lossnade och därav mensen. Fick numret till fertilitetsklinik så jag ska ringa så fort vi kommer in i april månad för då har det gått ett år :(

• Lexiie
    Lady198608 skrev 2014-03-22 14:53:51 följande:
    Har mailat med två barnmorskor nu. Den ena trodde det var en vanlig mellanblödning, den andra att ägget kanske aldrig lossnade och därav mensen. Fick numret till fertilitetsklinik så jag ska ringa så fort vi kommer in i april månad för då har det gått ett år :(
    Vad skumt ändå om det skulle vara mens.. det skulle kanske kunnat vara nid :( om du inte får vanlig mens om någon vecka är det kanske värt att ta ett test? 
  • Lady198608

Väldigt skumt, jag håller med! Jag får alltid lite ont i ena bröstet vid äl som släpper direkt innan mensen kommer. Bröstet gör fortfarande lite ont nu fast jag blöder för fullt. Kroppen jävlas med mig känns det som! Får testa nästa helg som sagt.

Lexiie skrev 2014-03-22 21:17:07 följande:
    Vad skumt ändå om det skulle vara mens.. det skulle kanske kunnat vara nid :( om du inte får vanlig mens om någon vecka är det kanske värt att ta ett test? 

• tjugofemton

Hej! Jag har lite problem... jag hade beräknad äl någon gång mellan torsdag-söndag förra helgen och vi hade sex alla dagar... Igår ca 7 dagar efter beräknad äl fick jag en brun flytning... inte alls stor men ändå så det blev i trosor liiite. Och har inte haft någonting mer... bim är nästa helg alltså om sju dagar... någon som har erfarenhet? Låter det som en nidis? Aldrig någonsin haft en mellanblösning förut! Och har regelbundna cykler på 28-29 dagar...

• bongotrumma
    tjugofemton skrev 2014-10-11 23:36:20 följande:

Hej! Jag har lite problem... jag hade beräknad äl någon gång mellan torsdag-söndag förra helgen och vi hade sex alla dagar... Igår ca 7 dagar efter beräknad äl fick jag en brun flytning... inte alls stor men ändå så det blev i trosor liiite. Och har inte haft någonting mer... bim är nästa helg alltså om sju dagar... någon som har erfarenhet? Låter det som en nidis? Aldrig någonsin haft en mellanblösning förut! Och har regelbundna cykler på 28-29 dagar...

Hur har det gått för dig? Hoppas du hunnit plussa nu! (Har själv idag fått en brun flytning, hade äl för 5 dagar sen enligt ältest.)
  • Sockerkakan81
    Jag har BIM om 4 dagar och den brukar komma exakt som min kalender säger, jag har sjukt svullna bröst och ont i dom ( vilket jag aldrig har annars ) har haft molande värk i mage o svank o känt i kroppen att den inte är som den brukar. HAr inte tagit något test då det är dagar kvar till BIM.
    Men idag fick jag sjukt ont i magen, inte värk utan extremt stark molnande värk och så kändes de som om mensen kom. Och jag går självklart in på toaletten och det har kommit några droppar blod så jag tar på mig en binda. Jag följer min pojkvän till tåget och på vägen har jag ganska ont men jag kan fortfarande gå som vanligt ( när mensen kommer brukar allt släppa, men idag så har de varit tvärtom ) så fort jag kom hem och la mig ner så försvann värken igen.  När jag går på toan så är blödningen rätt vattning och inte alls riklig eller röd som min mens brukar vara. Har alla symptom kvar förutom de svullna brösten.
    :
    Vad tror ni? :/
  • Trollfisk

Hej

Jag har en liknande situation med mystisk blödning. Är nu 1 vecka efter ÄL och fick igår en lätt brunaktig blödning eller flytning efter jag och min sambo haft sex. Det är fortfarande kvar men extremt tunn, är 1 vecka kvar tills jag du ha mens och har inte haft några tecken på att kanske mensen skulle komma tidigt som ont eller något annat. Jag och sambon har sex tre dagar i rad när jg var fertil och vid ÄL så kan det vara ett tecken på att jag kanske är gravid?

Väldigt tacksam för svar :)

• Lady K
    Elinneaa skrev 2019-06-13 11:27:58 följande:

Är det någon som haft nidblödning i flera dagar?

Jag hade en liten blödning vid ÄL+9 som varade i 3 dagar när jag blev gravid med första barnet. Om det var nidblödning eller ej vet jag inte säkert.
  • Emmissss

Jag hade nidblödning samma dag som mensen skulle kommit, trodde det var mensen som var påväg för då brukar jag ha bruna flytningar. (Ej när jag åt ppiller) Men jag var gravid och är idag i V.11 :)

• loise

Hoppar in här och ställer en fråga. Igår fick jag en blödning, typ gammalt blod och mensvärk. Trodde jag fick min mens. Dock några dagar för tidigt. Tempen gick ner lör-sön till 36.20. Idag på morgonen hade jag ingen mens och 36.50 i temp igen.

Någon som varit med om liknande?

• Klintttan

Har haft mensvärk sedan ägglossningen. I förrgår fick jag en liten blödning i samband med sex. Då var det 7 dagar kvar till mens. Blödde den eftermiddagen kort och sedan har jag inte blödigt mer... fortfarande mensvärk, ingen mens.. vet inte hur länge jag ska vänta och testa :/?

• Michibell

Jag fick mens idag, 4-5 dagar tidigare än vad jag brukar ha. Kan detta vara en nidblödning? Hur kan man veta det? :/

Svar på tråden Nidblödning...hur länge/mycket blödde ni????