Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita tråden del 8

Burken på översta hyllan i mitten som det står home på köpte jag på rea igår för 44 pix och även tandpetarhållaren.

• MiaMariah

Och för att tjata ännu mer Flört så går inte vänstra lådan att stänga helt så det är inte jag som glömt stänga den Skrattande

• MiaMariah
    malins79 skrev 2008-05-20 13:32:32 följande:
    Fina bilder du tar Mia!
    Tack!
    Sylt skrev 2008-05-20 13:34:27 följande:
    Mia --> Fint Svarade dig i din blogg , Leilas fikabok, är den tjock el är den ett häfte...?
    Tack! Ja, jag såg ditt svar, tack!!
    Fikaboken (ska fota den) är inte så tjock, mer ett tjockt häfte kan man säga.
    Videli skrev 2008-05-20 13:36:12 följande:
    Hej allihopa,Jag måste bara få fråga er en sak om alla dessa plagiat. Jag har nämligen börjat designa barntavlor, nått jag började med när Vide var minder och jag hade jättemkt mera tid. Allt började med att jag försökt hitta på nått till Vides dop, åkte då till Panduro och såg att dom hade gjort en jättefin doptavla, som jag köpte saker till och tog efter.Några kompisar såg denna tavla och blev jättekära i den och ville beställa sånna av mig, och tänkte då när jag hade så mkt tid att jag kunde ju börja göra sånna tavlor, vilket jag gjorde till vissa o sålde. Nu har jag tyvärr inte så mkt tid över längre, men efterfrågan är stor på tavlorna. Men mitt i allt av det här, så ta en kompis till mig kontakt med mig och säger att hon sett att det är en nätshop som säljer liknande tavlor, som är handgjorda av en tjej.Är då mina ett plagiat, och av vaddå?Min tankte var att jag kanske någon gång i framtiden börja tillverka flera av dessa tavlor, men hur ska man ställa sig till vem som kläckte idén?Är jag då bara en kopia, av nått jag inte sett, utan bara fått idén från en pysselaffär...Vad tycker ni?
    Jättesvårt det där, men håller med föregående att har du sett och tagit efter så är det nog en kopia. Tyvärr.
    JeaJea skrev 2008-05-20 14:51:20 följande:
    fin hylla miah, ska du inte stänga lådan?...gg skålarna är allra finast i hyllan
    Haha, Skrattande Tack! Fler GG-skålar är på g men det får bli allt eftersom.
    Kaktus76 skrev 2008-05-20 15:18:05 följande:
    Jättefina bilder mia....gillade den blåa blomman som du visade igår(tror jag det var) skarpt!!
    Tack! Nej, blomman var Kajsas!
    Peak skrev 2008-05-20 15:23:34 följande:
    FruPuffen skrev 2008-05-20 09:39:04 följande:Mia sa att hon också fick 300:- jag krävde mer så jag fick tillbaka 500kr/stol! Så jag har betalat typ 680:- tror jag för 2 det är rätt okej, för man kan ju säga att de är grundande bara! Till mig sa de dock att de visste om det och hon frågade t.o.m om de hade börjat flagna än, det har de inte! Men de hade inte motsvarat deras kvalitet sa hon!NU kom jag tillbaka från frisören! Var där kl 10 helt otroligt!Det är visserligen en frisörskola (gymnasie) men ändå, klippte mig kortare och klippte upp, och gjorde slingor! Lite ont i baken nu!! Och inte ätit lunch än!! Alldeles darrig!Puh
    Fattar inte hur de resonerar när de ger olika till olika personer! Men vi hade ju rabatt redan så vi betalade ju bara 199 kr för vår. Gå och ät lunch nu, var rädd om magen Flört
  • MiaMariah
    Memoria skrev 2008-05-20 15:37:19 följande:
    Sylt:  Blev lite osäker på om jag gjorde något dumt som skrev i tråden om Lantliv. Inte mening att avslöja något isf!Fru puffen: Åh tack för tipset om skumrollern, det skall jag nog testa om det inte blir bra efter andra målningenPeak: Fult av dem att göra likadana tavlor!Vaniljdröm: Jättefin banner och fina bloggbilder, men vaniljdrömmar... knappast Buffy: Underbart hus, fast badrummet med duschen tyckte jag nog inte passade in så bra. Tyckte jag kände igen det, kan beror på att jag säkert har sett reportaget också. MiaMariah: Fina bilder på en söt hylla.
    Tack!
  • MiaMariah
    http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpyuyvgn.jpg

Sylt - här är Fikaboken, inte så tjock m a o. Inte samma recept som i A piece of cake heller.
  • MiaMariah
    http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpqxunng.jpg

Denna fyndade jag på Casa Linné igår för 44 pix (rea)
  • MiaMariah
    Det ljuva livet skrev 2008-05-20 16:38:42 följande:
    Åh vad fina kort du visar Miamariah!!
    Tack vännen!
    Tjock kulan skrev 2008-05-20 17:01:57 följande:
    Hejsan tjejerPlus är införskaffat , bjuder på en liten detalj bild från hallen av nymålade rakspegeln. Nu ska jag skumma och se vad ni haft för er idag.
    Fint!
    Vaniljdröm skrev 2008-05-20 17:36:03 följande:
    Jag blir galen!Nu har jag handlat till synes VITA vaniljdrömmar men även de blir bruna med min kamera.Vad gör jag för fel nu då?Funderar på en svart/vit banner. Är det fint, eller?
    Svartvitt är visserligen snyggt men din banner är kanonfin så jag tycker du ska ha den i färg. De nya bilderna är bättre och visserligen lite brunare än irl men visst ser man att det är drömmar!
    LinaoMatilda skrev 2008-05-20 18:17:00 följande:
    Hej i tråden!MiaM: Så fina bilder! Burken var ju ett riktigt fynd.Vanilj: Så fin banner! Gillade också de senare vaniljdrömmarna bättre!Videli: Svårt det där, men det verkar ju som att den som säljer tavlorna också fått sin idé från Panduro då?
    Tack!
    Videli skrev 2008-05-20 18:56:33 följande:
    Jaaa det är verkligen svårt det där. Men då är ju på nått sätt allt kopier, till en viss del. Men om man ska hårddra det så ser ju inte alla lika ut. Utan alla har ju sin egen stil...Ja ja inget som kommer göra mig rik, men kanske bästa att kolla upp om det finns nått patent!MiaMaria,Menar du att jag gör en kopia av vem? En pysselaffär eller dom som har släppts på en nätshopping?
    Menade inte så hårt som det kanske lät att det var en kopia utan svarade bara på det du själv skrev att du hade gjort din efter det du såg i pysselbutiken. Det var bara så jag menade. Jag tycker faktiskt inte det gör något så länge du gör i liten skala och säljer till någon enstaka. Däremot tycker jag det är fult med Skarpbrädorna som ju är till försäljning både i nätbutiker och Tradera.
  • MiaMariah
    Videli skrev 2008-05-20 20:00:03 följande:
    Jaaa jag har inte riktigt sett kopierna på Skarps tavlor... Men är det då okej att ta en idé och göra om den till sin egen? Äsch jag tycker sånt här är jättesvårt att dra en gräns.
    Visst är det ok, se bara ute i butikerna, något man känner igen från en butik fast lite annorlunda ändå.
  • MiaMariah
    Videli skrev 2008-05-20 20:12:46 följande:
    ok
    Hoppas jag inte gjorde dig ledsen, i så fall beklagar jag verkligen, inte min mening! Ville bara svara på din fråga.
  • MiaMariah
    Kajsa 77 skrev 2008-05-20 20:12:35 följande:
    Har mkt att läsa ikapp här ser jag. Det får bli lite senare. Tänkte bara meddela er som följt vår historia kring dottern här att operation planeras till hösten. Jag är fallfärdig nu.
    Skönt att ni fått tid för op men förstår att ni måste vara helt slut! kram!
Svar på tråden Vita tråden del 8