Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita tråden del 8

Tjock kulan skrev 2008-05-14 13:04:06 följande:
    HallojHär hemma har jag inte suttit ner sedan jag vaknade, anedningen..Alice kryper from idag. Mamma är stolt med tröööött .Niniz:fint skåp, vad tänker folk på som låter barnen posa på möblerna?Föresten, hittade fika boken när jag köpte gevalia idag, någon som bakat något från den?
    Vad bra att du fann den, jag letade förgäves men fick ju hjälp till slut Skrattande av JagochHan. Nope, inte bakat något ännu men det kommer!
  • MiaMariah
    numberone skrev 2008-05-14 18:33:56 följande:
    Kan avslöja som en JÄTTE HEMLIS (då sambon som ni vet inte vet) att det blir mycket pastelligt rosa Annars har jag inga jätte planer på nåt annat... Hensvik skötbordet har vi köpt och det kommer att stå i bebbensrum som ju även kommer att bli gästrum tills bebben vill flytta in dit... mormors gamla byrå skall  stå där inne och sen har jag ju majas abc-tavla och även 2 motiv av Elsa Beskow (maj och juni) som jag fick när jag döptes... Tycker nästan att det är lite läskigt att det är maj och juni som jag fick då när min lilla kommer just i nån av de månaderna...
    Å vad roligt, grattis till tjejen!
    Himmelbit skrev 2008-05-14 19:50:43 följande:
    Egentligen inte mkt att se eftersom det fortfarande är väldigt ofärdigt. Men jag är nöjd! Satt och täljde på en liten träkloss som ska hålla dörren igårkväll. Kände mig som Emil i Lönneberga!
    Å vad snyggt!
    Kajsa 77 skrev 2008-05-14 20:36:06 följande:
    Okej, då förstår jag. Tack i alla fall!
    FL stängde vår befintliga pga reklam o försäljning i vissa bloggar. Ankmor har en ny på g.
    Kaktus76 skrev 2008-05-14 21:56:51 följande:
    HJÄLP!!!  Hur tycker ni att jag ska ha det? Era åsikter tas tacksamt emot.Bara kappa? Kappa+längder? Eller bara längder?Till hö om detta fönster finns ett litet fönster(på andra väggen) där har jag bara kappa. men hur ska jag ha det i det stora fönstret??OBS!!!  Ej piffat klart,en lampa ska dit också. Sen får ni gärna tipsa om vad som ev ska hänga i fönstret? Vad har ni (om ni har nåt) i ett barn fönster?
    Tycker bara de vita längderna.
  • MiaMariah

Ikväll har vi haft besök av ett kompispar som avslöjade att de väntar barn! Jätteroligt, jag och min kompis har varit vänner i många år nu så jag är verkligen glad för deras skull även om det längst in hugger till av längtan efter en "egen" bebis. Men jag är verkligen glad för deras skull, vet att de kommer bli toppenföräldrar.

Bjöd på Leilas jordgubbs- och rabarberpaj - den gjorde succé!

• MiaMariah

Hittar inte heller Lynns inlägg men stort grattis till bebben!

FruPuffen skrev 2008-05-14 22:31:31 följande:
    MiaMariah: Vad kul för vännerna! Förstår hugget av längtan dock... Vad skoj att pajen gjorde succé! Man borde kanske testa den!Ester: Vad kul med huset, grattis! Du har väl inte missat alla bloggar? Där finns ju oändligt med inspiration för vita hem...
    Ja, längtar något vansinnigt efter bebis..
    malins79 skrev 2008-05-15 06:31:07 följande:
    Mia, har du sett att din blogg omnämns på Spets och snorbloggen?Kolla här annars www.mama.nu/blogg/spets-och-snor/
    Oj, nej, det visste jag inte men tack!
    lillafruluva skrev 2008-05-15 09:40:40 följande:
    Köpte den här lilla zinkkannan nyss för 59 på vårt ica
    Oj, shit, den måste jag kika efter! Jättefin!
    Peak skrev 2008-05-15 10:12:57 följande:
    precis, kolla hur den ser ut!!och då syns inte allt på stolen så bra på fotot!
    Snart börjar din stol att flagna också, vänta så får du se.. Ledsen
    13 år emellan skrev 2008-05-15 12:51:22 följande:
    Misak:Jag har provat alla möjliga billiga lack-färger som man hittar på Biltema, ica etc. Och jag blir besviken varje gång, den fäster inte - fastän jag grundar och slipar, den flagnar, den gulnar - you name it...Men som ngn sa, vill man ha lite shabbychic så funkar det men en billigare färg för det kanske är meningen att den ska flagna (eller nej, FLAGNA ska den ju fasen aldrig göra)... Flugger eller Nordsjö är numera det som gäller för mig.Sylt:Du ÄR galen! 10 vagnar?!!! Jag ger bort mina (nej, Björns) kläder till vänner.OCH VET NI VAD? Jag är ju precis hemkommen från en arbetsintervju på systembolaget...OCH JAG FICK DET!!!!!!!!!!!!!Fatta så skönt med att arbeta på ett stort statligt bolag! Jag som är van vid att arbeta häcken av mig på små eller medelstora restauranger.
    Stort grattis till jobbet!
  • MiaMariah
    Peak skrev 2008-05-15 15:18:00 följande:
    Miamariah - va ska den flagna också! FruPuffen - har du också stolarna från hel..nej jag menar Ellos? Jag är inte inbjuden hos dig så jag kan inte kika runt om du har nån bild på den...Nä nu ska jag gå och träna på gymet
    Jepp, färgen flagnar och faller loss!
  • MiaMariah
    Lynn84 skrev 2008-05-15 15:33:38 följande:
    Kunde tyvärr inte få in en större bild...hoppas ni kan klicka upp den själva!
    Såå söt, stort grattis!
  • MiaMariah
    13 år emellan skrev 2008-05-15 16:54:36 följande:
    LoM:Det lät inte alls dumt, men jag köpte jordgubbar i affären, så jag tänkte använda dom också... Kanske skulle lägga dom ovanpå som dekoration?
    Den var verkligen god så testa! Ett tips är att minska på den syltade ingefäran om man inte riktigt gillar den, det står 4 st men jag kommer nog att ta 3 nästa gång.
  • MiaMariah
    13 år emellan skrev 2008-05-15 16:54:36 följande:
    LoM:Det lät inte alls dumt, men jag köpte jordgubbar i affären, så jag tänkte använda dom också... Kanske skulle lägga dom ovanpå som dekoration?
    Förresten - när det står 200 varmluft och du har vanlig ugn - höj med 25 grader så blir det "som vanligt".
  • MiaMariah
    13 år emellan skrev 2008-05-15 17:27:50 följande:
    Ingefära? Det stod det inget om i receptet Truffels (tack!) skickade...Jag gillar förvisso ingefära men jag tror jag hoppar det helt idag...
    Jodå, titta på första länken från Truffles..
  • MiaMariah
    13 år emellan skrev 2008-05-15 17:41:30 följande:
    Där var den! Men jag hoppar den ändå idag...
    Skrattande
Svar på tråden Vita tråden del 8