Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita tråden del 8

Vaniljdröm skrev 2008-05-30 13:00:31 följande:
    Alla som är nyklippta måste visa upp sina nya frisyrer här i tråden!*Ny regel*
    Hehe! Tror inte att ni vill se bild på mitt snoriga fejs idag
    MiaMariah skrev 2008-05-30 13:05:30 följande:
    DLL - ring och gnäll! Peak - klart du ska fynda hissgardin men shoppa till nåt annat fönster (tycker jag)
    Funderar på det! Jag har ju väntat i eeeeevigheter!
    Peak skrev 2008-05-30 13:06:48 följande:
    men jag vet ju inte när jag kommer få en jäkla markis Och vet du hur vi har det nu En piskställning (?) med en filt hängandes på som man flyttar varefter solen flyttar sig - haha
    Vi har Vivan i vardagsrummet, och en rullgardin där solen lyser in som mest.
    Kan detta funka?
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40130641 + www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10135541
    Vivan: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30112001
  • Det ljuva livet
    Camilla R skrev 2008-05-30 13:37:06 följande:
    Det ljuva livet skrev 2008-05-30 13:29:21 följande: Tackar... Men jag har för mig att jag har sett en jättefin bild på dig också, så visa!!
    Ni får nog snällt vänta på att jag kryar på mig lite, mår verkligen tjyvtjockt och det syns.

Dags att hämta barnen!
  • Det ljuva livet

Grattis Videli! Det ser helt undebart ut! Vilken härlig tid ni har framför er. Hur ser det ut inuti, är det lika idylliskt som utsidan?

Och grattis Kickan08! Vad kul med en liten till . Jag har lyckats att måla med oljebaserat som gravis med (-98, lite andra regler då )

Surt med brännaren, vaniljen-.

Har legat på gräsmattan och halvsovit, mår verkligen riktigt dåligt. Sönerna är snälla och sköter sig nästan helt själva och hemmet det förfaller.

• Det ljuva livet

Godmorgon!

Lycka till idag Kajsa !

Grattis till sommarlovet och det fasta jobbet Fluffiga

Mimma: Lovar att hålla tummarna allt vad jag kan!

Himmelbit: Sååå fint! Var det bokhyllan jag skulle få om jag följde med till stockholm?

Bea: Vad smarta ni var! Det låter som om det blir helt underbart! Och du ska se att det blir precis som du föreställt dig.

• Det ljuva livet

nublu: Fy för myror! Vi fick in dem i köket och vardagsrummet förra året. Anticimex kom och la medel runt huset och de försvann *tack och lov* Nu har vi altanen full , de ska väck!! Grattis till den nya intevjun, Addeccos kund är ju uppenbarligen rätt korkade som inte vill anställa dig, och på ett sånt ställe vill du ju inte jobba .

Jag ska till Ullared på Lördag !

• Det ljuva livet
    swemaria66 skrev 2008-06-02 09:28:48 följande:
    Hej!! Jag undrar var kan man hitta tips på målnig.... Färg? använder ni antikvit? Hur gör ni för att få det lite ruffig...sliten... finns det tips här i tråden? eller är den någon som vill tipsa
    Shabby? Jag håller att målar ett bord, har målat svart (vattenbaserad, matt) en gång och vitt (grundfärg,vattenbaserad matt) 3 gånger. Ska måla vitt en gång till och sen slipa lite så jag får fram det svarta slitna, sen ska jag lacka borskivan med matt vattenbaserat lack och bivaxa resten (lackar det gör jag för att ytan ska bli lite tåligare)
Svar på tråden Vita tråden del 8