Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita tråden del 8

Nä, jag behöver inga stolar Mia, varsegod om du vill . Jag kan komma och sitta på den till hösten

• Det ljuva livet

Vaniljdrömmen: Maken målar vitt runt fönstren just nu. Huset i sig ska bli ljust grått med liiiite mörkare grund, vita vindskivor och engelskt röd ytterdörr. Allt är bättre än Kalle Anka färgen (som maken säger) vi har nu.

MiaMariah skrev 2008-07-13 20:04:51 följande:
    dll - tack för lampkomplimangen. hihi, ja, det kan nog bli tidigare än hösten också i så fall men jag anar att min make är svårövertalad. han gillar de stolar vi har. det gör jag också iofs minus att benen står ut så man slår sönder tårna på dem.
    Man kanske skulle köpa dem och måla och sälja *om man nu gillar att måla *
  • Det ljuva livet
    Videli skrev 2008-07-13 20:19:40 följande:
    DLL, Tänkte precis fråga hur det nu var det såg ut. Men hur kan man måla grunden aprikos Kommer bli jättefint
    Det undrar jag med ! Vissa har verkligen nada smak!!

Altanen ska byggas ut nästa sommar så den går hela vägen bort till hörnet med en trappa mitt på ut mot trädgården.
  • Det ljuva livet
    MiaMariah skrev 2008-07-13 20:23:26 följande:
    Faaaaan, stolarna var sålda..
    Dumt att annonsen var kvar ! Finns inget värre än att missa ett fynd.

Videli: En sån kan du ju inte ha kvar!! *skicka honom till mig*
    LinaoMatilda skrev 2008-07-13 20:24:37 följande:
    DLL: Ja det var väldigt märkliga färger. Kommer att bli kanon med stor terass
    Jag hoppas på det, velar mellan en stor låg och en stor hög. Vi förlorar allt ljus ner i gästrummet i källaren med en hög, men det är ju skönt att slippa passa eventuella småbarn. Bygger man en hög kan man stänga igen med en grind och ändå ha låta barnen vara ute på altanen. *typ rastgård *

Vill ni se mitt senaste måleriprojekt?Iinte till mig denna gången heller, men fint ändå.
  • Det ljuva livet

Vad kul med en pulpet, de är ju så fina! Härligt med bra skick också.

Här kommer den, spegel som kompisen som fick bordet ska ha i sitt vardagsrum.
    Spegel köpt för en hundring på loppisDSC_5308.JPG
    *attans vad svårt det är att fota speglar *

• Det ljuva livet
    malins79 skrev 2008-07-13 20:47:06 följande:
    Vad du är snäll som målar och ger bort!Den blev fin!
    Tydligen så har jag nått behov av att måla . Det är så kul att hjälpa någon som inte har mycket pengar som helst att röra sig med och inte har varit så intresserad av inredning förut.
  • Det ljuva livet
    Nattönskan skrev 2008-07-13 20:46:43 följande:
    Jag måste se om ni kan hjälpa mig. Har settat ett par kvällar o letat efter en blogg som har ett rum för en tjej som hon gör om från flickigt rosa till lite mer svarta detaljer. Jag har letat o letat men hittar den verkligen inte. Är det någon som har en aning om vilken blogg det kan vara? Ha det så bra!
    Har ingen aning. Tyvärr!
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2008-07-13 20:51:40 följande:
    synd att du bor så långt bort, annars kunde du fått hjälpa mig att måla.
    Hade jag gärna gjort ! Det är nått visst med att hjälpa andra, det ger mig tillfredställese på nått vis.

*dags att lägga vilda pojkarna*
  • Det ljuva livet
    Kajsa 77 skrev 2008-07-13 20:53:15 följande:
    DLL - Jättefin spegel!!!
    Tack! Jag gillade verkligen lamptavlan, den är superfin. *fick en ide om att bygga en själv*
  • Det ljuva livet

Godmorgon!

Lillafruluva: Fy vad tufft för dig! *vet preciiis hur det är* Man kan få akupunktur mot foglossning,  det finns en studie att det är det som smärtlindrar mest (jag var med i den när jag väntade tvåan)

Idag blir det färgaffären som gäller, anar att vi kommer att vara där ett tag.

Lasse: Vilket superfynd! Jättefina

Hej Frupuffen !

Vaniljdröm: Vad fin er halll blev!!

• Det ljuva livet
    Tjock kulan skrev 2008-07-14 10:26:52 följande:
    DLL: Vad är det för hemligt målarprojekt du har på gång Lilla fru: Usch vad jobbigt och att arbeta i vården sliter ju mycket på en icke gravid kropp med alla lyft. När kan du söka om havandeskapspeninng?
    Det är ett litet projekt . Måla om hela huset. Bläddra bakåt i tråden så får du se hur husfan ser ut just nu. Hoppas du får sålt allt

Lillafruluva: Du är väl sjukskriven? Jag har blivit det i v16 och v13 de senaste graviditeterna.

SussiN: Jag tycker inte heller att du ska måla..
Svar på tråden Vita tråden del 8