• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda

Kajsa, L iindaa, misak och längtar efter bäbis välkomna in i mitt galleri Där finns iofs bara en del av shoppingen ännu, kolla mappen shopping i sthlm.

Lasseliten: Tack sötis! Och fy så otäckt med meddelandet på mobilen!

• Juleja

Lina:
    Fina köp!
    Är det den äppelgröna vaxduken du har?

• malins79

HEj på er! Jag kan ju säga att få jag det jobbet som jag var på anstälningsintervju på så är det ofattbart. Jag blev supernervös och jag kunde verkligen inte "sälja in" mig själv. Men nu är jag en erfarenhet rikare iallafall. Ska läsa ikapp nu.

• Csve

ljuslykta före..ljuslykta efter..

Tänkte bara visa upp ett litet projekt..
    min fula ljuslykta fick nytt liv. Tycker det blev ganska bra.

?♥ För evigt ♥?
  • Liten måne
    Csve skrev 2008-07-01 17:21:15 följande:
    Tänkte bara visa upp ett litet projekt..min fula ljuslykta fick nytt liv. Tycker det blev ganska bra.
    ojoj vilken skillnad, jättefint
  • Beatrize74

Millan - Oj, vilket pilljobb....vad duktig du är

Malin - äsch, då var det väl inte meningen att du skulle ha det jobbet då. Om man verkligen "klickar" på ett jobb och med personalledning och annat så tror jag det KÄNNS i hela kroppen...då slappnar man av, fnittrar och är ungefär som vanligt. Därför tror jag att det här inte var den grej...egentligen. Lycka till nästa gång!

...

Det blev inte någon djurpark. Mörka moln tornade upp sig och jag vågade inte fara iväg de där milen för att riskera att gå runt och se svansen av blöta lamor som står och trycker under något träd långt in och bara ögonen på pantrarna som trycker i sina hålor.

Istället tog vi låneböckerna som vi lånade igår, tog en picknickfilt och fika och gick bort till skogsdungen här bortanför och lade oss och läste böckerna där. Det var supermysigt och en verkligen "semesterkänsla" över det med. Ännu har det inte kommit något regn, men det har blivit kvavt och kvalmigt i luften.

...

Imorgon ska jag bli "pamprad" av svärmor (som har lite dåligt samvete över att hon målade staket istället för att åka med oss till djurparken, något hon inte ska ha). Hon hämtar mig med bilen och så ska hon bjuda på en liten drink på altanen och så ska vi tillsammans ta hand om barnen. Jag ska ta med mig tyg och symaskin ut och sy några vimplar och sjaletter har jag tänkt.

...

Barnen lyssnar på Alfons Åberg...maken monterar spotlights i köket och jag sitter och funderar på vad jag ska laga mat för mat...har ingen spisplatta eller ugn, bara mikrovågsugn. Hmmmm....
    Några tips?

(Funderar på att ta fram stormköket)