• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Vaniljdröm

mimmi,

Danke schön!
    Ser fram emot bilder jättemycket! Är ff i planeringsstadiet och behöver lite badrumsinspiration!

• mimmi006

När jag blev skrämd i bloggen var det ett ex...

lasseliten skrev 2008-07-01 14:40:59 följande:
    Mimmi - visst är det inte kul...funderar bara lite på vem som försöker skrämmas...
    Truffles och vaniljdröm- det är en våtrumsmatta och den var supersvår att lägga tydligen. Svårt med skarvar när den är rutig. Ska ni ha klinkers eller matta?
  • lillafruluva

Sådär, passade på att fika med några lediga väninnor och sen handla lite..
    Måååste få tummen ur och rensa barnens rum nu!
    Dessutom vill jag måla min sekretär som jag inte fick måla för förra ägaren Men den personen kommer aldrig komma hit så antingen målar jag den eller så hivas den!

• Längtar efter bäbis

linaomatilda;
    får man komma in o kika i dittvgalleri?!

• Truffles
    mimmi006 skrev 2008-07-01 14:53:46 följande:
    När jag blev skrämd i bloggen var det ett ex... Truffles och vaniljdröm- det är en våtrumsmatta och den var supersvår att lägga tydligen. Svårt med skarvar när den är rutig. Ska ni ha klinkers eller matta?
    Klinkers har varit tanken, men matta hade kunnat fungera lika bra för mig.
  • mimmi006

Vi velade, blev matta till slut. Argumenten var att vi har ett relativt nytt trähus som rör sig ganska mycket och det här badrummet ligger på övervåningen. En matta ser man ev. sprickor i. Sedan slipper vi att ta golvvärme för mattan är varmare, så det blev billigare än klinkers.
    Argumentet mot är att det finns så mycket mer att välja på när det gäller klinkers och att vi gärna vill ha naturmaterial.
    Jag är glad att vii hittade den här till slut, som jag kan leva med!

Truffles skrev 2008-07-01 15:05:03 följande:
    Klinkers har varit tanken, men matta hade kunnat fungera lika bra för mig.
  • misak

Linaomatilda:
    Knackar nyfiket på för att se vad du fyndat!

• misak

MM:
    Du ska se att bebisen väntar tills imorgon, vilken underbar födelsedagspresent!

• MildaMaränger
    misak skrev 2008-07-01 15:14:36 följande:
    MM:Du ska se att bebisen väntar tills imorgon, vilken underbar födelsedagspresent!
    hihi det gör den säkert. Har du fött i Hbg?
  • Mammatilltretroll

Jag skulle vilja ha liknande dessa burkar
    burkar.jpg
    Men hittar ingenstans-finns det någon som har tips?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126