• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • happy73

Hej undrar vart man köper kanin tavlorna.

• Himmelbit
    Malins - Är de proffsiga så ser de bortom din nervositet. En sak som man kanske inte tänker på är allt som sker "utanför" intervjun. Hur bemöter man i receptionen, vad säger man efter intervjun (vanlig taktik för rekryterare att pejla av en person innan och efter intervjun).

Mimmi - Nyfiken på bild!!! Vi kan byta - jag får badrumsbild av dig så får du av mig! Så kan du tycka till om färgen på skåpen .

Videli - Köööp! Den var hur fin som helst!!
  • Beatrize74

Kaktus- Åhléns...jag tror det finns enstaka exemplar kvar eventuellt. Finns i två olika längder så mät innan...jag blev jätteförvirrad och var lite nervös över att jag tagit en för kort eller för lång.

• Himmelbit
    malins79 skrev 2008-07-01 19:37:40 följande:
    Skulle detta skåp blir fint i vitt, eller är det för mycket krussiduller på dörrarna?
    Du kommer säkert inte ens tänka på "krusidullerna" när skåpet är vitt. På sådana skåp brukar de dessutom ligga ovanpå så det kanske t.o.m. går att få loss dem. Eftersom du ändå ska måla så gör det ju inget om det blir märken.
  • LinaoMatilda

Hej på er!

Har haft en så skön kväll, jag och min man har suttit ute och grillat lite och bara njutit av sommaren. Så har jag kollat på Ernst nu också, och han är ju såå bra!

Juleja: Jag kan inte svara på den frågan faktistk, kan passa jättebra eller så är det bra helt fel. Men färgen i sig gillar jag. Du kanske ska ta den rosa? Den skulle nog passa fint till oliv.

Clara: Ja det blir säkert fint!

• Kaktus76
    Beatrize74 skrev 2008-07-01 20:15:12 följande:
    Kaktus- Åhléns...jag tror det finns enstaka exemplar kvar eventuellt. Finns i två olika längder så mät innan...jag blev jätteförvirrad och var lite nervös över att jag tagit en för kort eller för lång.
    Ok. Får titta där,men våran lilla affär torde väl inte ha

Det blev Liatorp´s tv-bänk. Ikea shopping är aldrig fel

Nu ska jag nog smöra för maken så vi sätter ihop bänken ikväll
  • Videli

Sååå nu är den köpt. Hämtar den imorgon

Förestn någon som tycker det är kul att slipa och måla Får jättegärna komma hälsa på redan nuuuu...

Åååå köpt så mkt möbler som ska målas *suck

• Det ljuva livet

Hej!

Malins: Vad tråkigt att du blev så nervös på intervjun. Skåpet kan bli superfint! Det går att ta bort krusidullerna på dörrarna, det gjorde jag på mitt skåp.

• Himmelbit
    happy73 skrev 2008-07-01 20:12:19 följande:
    Hej undrar vart man köper kanin tavlorna.
    Antar att du menar Maileg´s The Carrot story till exempel. Jag har tyvärr ingen aning, men sök på återförsäljare av Maileg eller kolla med någon av "kaninälskarna" här i tråden?