• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Ninizen
    Videli skrev 2008-07-02 23:36:46 följande:
    Ser ni något lustigt med dom här 2 annonserna? www.blocket.se/vi/16923862.htm?ca=11_swww.blocket.se/vi/16923689.htm
    Allstå nu ger jag mig på en vild gissning. På första annonsen så låter det som där dem bor nu är för stort för skåpet??!!

På den andra är dörren öppen Näää, jag vet inte....

Bea: Kan vara så, men det var en rolig beskrivning som fick mig till att fnittra lite...
    Precis dem 2 broschyrerna är det jag har här hemma. Hoppas du får dem snabbt så får jag ha dig som smakråd, hihi.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Beatrize74

Mimmi- det finns en "Magnoliavit"...som är lite rosatonad. (Eller handen på hjärtat är den nog lite aprikos...hmmm)

• Ninizen

Videli: Den är ju tagen från mäklarbilderna, det syns ju.

Bea: Åhhh dumma min dator, jag kan inte färglägga längre. Den vill inte ta emot det programmet som man behöver för att kunna göra det *arg*

• swemaria66
    Videli skrev 2008-07-02 23:36:46 följande:
    Ser ni något lustigt med dom här 2 annonserna? www.blocket.se/vi/16923862.htm?ca=11_swww.blocket.se/vi/16923689.htm
    Hmmm.....vad konstigt, måsta vara nått lurt...kanske något för poliskommissarienFlörtSamma lägenhet men på olika plats.

Hej förresten brukar kolla in eran tråd och era bloggar, man får mycke insperation av er
    Mina små underbara barn
  • Beatrize74
    Ninizen skrev 2008-07-02 23:45:47 följande:
    Allstå nu ger jag mig på en vild gissning. På första annonsen så låter det som där dem bor nu är för stort för skåpet??!! På den andra är dörren öppen Näää, jag vet inte....Bea: Kan vara så, men det var en rolig beskrivning som fick mig till att fnittra lite...Precis dem 2 broschyrerna är det jag har här hemma. Hoppas du får dem snabbt så får jag ha dig som smakråd, hihi.
    :-P

Jag vet inte om jag har någon Nordsjöåterförsäljare närmare än Västerås...vår färghandel säljer bara Beckers tror jag. Tänk vad enkelt när man trodde att en vit färg, var en vit färg, var en vit färg liksom.
  • Ninizen

Bea: Filmjölk såldes mest sa dem i affären. Jag gillar mjöl och orchidé. Det är sååå svårt att välja till huset!
    *aahh*

• Videli
    Beatrize74 skrev 2008-07-02 23:41:03 följande:
    Jag känner mig helt pantad...förutom att det är samma lägenhet så kan jag inte klura ut något särskilt med dem. Berätta, berätta!!!
    Ninizen skrev 2008-07-02 23:45:47 följande:
    Allstå nu ger jag mig på en vild gissning. På första annonsen så låter det som där dem bor nu är för stort för skåpet??!! På den andra är dörren öppen Näää, jag vet inte....Bea: Kan vara så, men det var en rolig beskrivning som fick mig till att fnittra lite...Precis dem 2 broschyrerna är det jag har här hemma. Hoppas du får dem snabbt så får jag ha dig som smakråd, hihi.
    Hihihi

Samma lägenhet med 2 olika adresser på annonserna. Den ena ligger i Göteborg/Innerstad och den andra Sthlm/Nacka

Fundersam

Men det ser ju ut som style mäklarbilder
  • Beatrize74

Morgondimmans vita var faktiskt riktigt fin den med...*retas med Ninizen*

Jag tror att du kanske saknar nu version av Shockwave, för det var den som drog igång när jag startade programmet och det brukar man behöva uppdatera i parti och minut

• Videli
    swemaria66 skrev 2008-07-02 23:47:47 följande:
    Hmmm.....vad konstigt, måsta vara nått lurt...kanske något för poliskommissarienSamma lägenhet men på olika plats.Hej förresten brukar kolla in eran tråd och era bloggar, man får mycke insperation av er
    Hihihihi du knäckte den
  • Ninizen
    Beatrize74 skrev 2008-07-02 23:49:44 följande:
    :-PJag vet inte om jag har någon Nordsjöåterförsäljare närmare än Västerås...vår färghandel säljer bara Beckers tror jag. Tänk vad enkelt när man trodde att en vit färg, var en vit färg, var en vit färg liksom.
    Ja eller hur!!??  Du menar för typ bara 2 år sedan... Nu har det plötsligt exploderat i olika nyanser.
    swemaria66 skrev 2008-07-02 23:47:47 följande:
    Hmmm.....vad konstigt, måsta vara nått lurt...kanske något för poliskommissarienSamma lägenhet men på olika plats.Hej förresten brukar kolla in eran tråd och era bloggar, man får mycke insperation av er
    Välkommen in till nattsuddarna!