• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Ninizen

Hej Bea!

Är du uppe så sent?

Jag har strukit ett lager färg på T´s växasäng. Sambon sover för länge sedan. Taskigt att han får gå och lägga sig medans jag får kämppa mitt i natten...och det lär väl inte vara sista gången heller antar jag....Fy sjutton vad många timar man lägger på pyssel, tankar och piff. Vad bidrar mannen med då...hmmm låt mig tänka Fundersam 

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen
    mimmi006 skrev 2008-07-02 23:17:07 följande:
    Visst är det den som är bruten i många färger? Spännande! Kanske det kan vara nåt till barnrummet *smider planer*... Det är så kul att testa nya nyanser och färger i vitt och nu fick jag tillbaka suget att måla igen!
    Mmm, det är den! Jag funderar också på den i huset till lillemans nya rum. Annars kommer det blir en annan vit från Nordsjö som heter "morgonsdimmans vita" Vackert va?
  • Beatrize74

Japp...jag är uppe!

Du med...eller har du hunnit slagga in medan jag läste ikapp?

• mimmi006

Å det låter frestande! Nordsjö vinner på att ha så vackra och poetiska namn på sina färger, kan man få reda på färgkombon till deras färger eller är de hemliga?

Ninizen skrev 2008-07-02 23:20:16 följande:
    Mmm, det är den! Jag funderar också på den i huset till lillemans nya rum. Annars kommer det blir en annan vit från Nordsjö som heter "morgonsdimmans vita" Vackert va?
  • Beatrize74

Jag gillar Nordjös färger, även fast jag aldrig målat med dem så är de vackra att titta på....ändå.

Jag borde också måla lite imorgon faktiskt. Skrapa räcke...och måla staketet ute. Burr vad trist...men välbehövligt.

Har inte sådan lust att lägga ner så mycket energi på altanen eftersom vi ska byta den i sinom tid, men den får ju inte se alltför risig ut innan det är dags ju. Hmmm....blir lite som att lägga på lite "extra rouge" på ett afterwork efter en lång, slitsam arbetsdag. Man tror att det gör någon nytta, men det är bara yta som snart krackelarar igen.

• Ninizen

Bea: Nope, här slaggar man oftast inte in före midnatt. Varje morgon förbannar man sig över att man inte la sig tidigare kvällen innan. Samma procedur varje dag

• Beatrize74

Mimmi - på vår färghandel kan de trixa fram de flesta färgnummer genom en liten "scanner"...till och med från pappersprover...typ färger man fäst sig vid i inredningstidningar. Inte tokigt alls.

• Beatrize74

Ninizen - precis....samma här!

Fast det är ju nu man liksom HINNER göra så mycket...vore ju synd att missa det.
    För övrigt tycker jag att sömn är överskattat!

• Beatrize74
    Videli skrev 2008-07-02 23:22:53 följande:
    Fiiint men inte för 8000 kr www.blocket.se/vi/17009804.htm
    Galet snyggt, men inte "8000pixsnyggt". Jag skulle kunna be svärfar snickra ihop något liknande av råsponten som blir kvar som spillbitar...och så lägg till tre spröjsfönster på skena till det....och voíla...så har man sig ett höjdarskåp som detta.