Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita tråden del 8

Myritz - Välkommen kul att du hittat hit! Klart du får länka när du har bloggen i ordning. Ska bli kul att följa era inredningsplaner i radhuset, du får visa mkt bilder det gillar vi!!!

Lillafruluva - Känner så väl igen mig, tog ju paus jag med i början av graviditeten.  Då har du ju 3 barn hemma redan som vill ha sitt av dig! Sköt om dig och titta in när du vill och ork! Kram! spännande med din BF!

Julia- En till POP:are! Var förvånad över hur bra stämning de var i butiken alla handlade rätt lugnt denna gång, ha varit med om värre POP reastarter... Synd att din väninna åkt... ja de brukar bli så tomt efteråt innan man kommit tillbaks i sin verklighet sen.

• knyttis
    misak skrev 2008-06-12 13:57:39 följande:
    Japp det blev rea här också och visst sprack budgeten!!! Men de har så fina kläder. Känner jag mig själv rätt så blir det nog någon runda till i butiken vid ett senare tillfälle.Gick in på h&m efteråt för att byta ett par presenter som vi fått och jag hade pojkarna med. Den store som är snart tre år skulle ju självklart välja själv och då blev det en t-shirt o kalsonger med Blixten McQueen (på hela magen och på hela kalsongerna). Smaken är väldigt olika i vår familj kan jag ju förtälja!!

Fniss, samma här. Hade på en storblommig t-skirt jag inte anv mkt i helgen och sonen tittade på mig och log brett klappade mig på armen pekade på min t-skirt och sade  Fiiin Mamma! Fiin! Får var glad så länge man får välja deras kläder rätt så mkt själv! Snart blir det ändring känner jag på mig! Köpte lite basplagg till babyn i magen med *myser*

JeaJea - Härligt med trappmålningen. Vi blev så nöjda med vår på förra stället, verkligen värt lite slit! 

• knyttis
    L iindaa skrev 2008-06-12 14:09:32 följande:
    Knyttis:kunde inte svara till gb så jag svara här.Tack, vi bor 100km från vasa.
    Nu är du tillagd så du kommer in!
  • knyttis

MariaV

MariaV skrev 2008-06-12 19:37:07 följande:
    Jag ska på konferens i Uppsala fredag till söndag. Har någon tips på affärer i centrala Uppsala som kan vara värda att besöka?
    mimmi006 skrev 2008-06-12 19:53:40 följande:
    Jag tror att in my carport ligger där och förr låg det en butik som hette trolltider där, som var mysig... vem är det som bor i U-a nu igen? Knyttis?
    Bor faktiskt nu i Uppsala län sedan en vecka tillbaka, tidigare i Sigtuna/Sthlms-län Men tyvärr har jag mest kollat kläder inne i Uppsala. Men har du möjlighet att åka buss/bil så åk till Himlas lagerbutik på Gimogatan 1 de har öppet denna vecka och där kan du minsann fynda! Sedan Fullerö handel kan också ha mkt fint till liten peng men de ligger en bit utanför med..
  • knyttis
    MiaMariah skrev 2008-06-12 15:58:30 följande:
    Vi blev påkörda i sidan och jag har skadat nacken verkar det som. Har värk sedan tidigare i nacken men nu på vägen hem blev det värre. Har pratat med försäkringsbolag och personen som körde på oss så nu är jag helt slut plus att jag har ont.
    Hoppas de ordnar sig! Kram!
  • knyttis

Hej!

Nu har jag packat upp 4 lådor och känner mig jätte duktig. Har inte gjort så mkt hittills så att ha klarat det känns underbart. "Tror"-intalar mig att jag bli bättre dag för dag men de känns fortfarande supertäppt och tungt. Tur att jag blev sjukskriven även nästa vecka!

Ser att ni andra också städar och doonar, ja de som vi mammor har de mest.

Nu ska jag kura upp i soffan och se en film!

Ha en bra dag!

• knyttis

Inne en sväng!

Imorn bär de av till Ikea och handla lite nya möbler, smått och gott, har en lista lika lång som en A4. Håll tummarna att de har det vi vill ha! Uppdaterar när vi kommit hem. Skall försöka komma iväg när de öppnar så vi "hinner före" allt folk...

Ser ni pratar Ica bakskålarna - de är så fina - hoppas de finns på vår Ica med!
    Har i.o.f vita Margarete nu i flere storlekar men man kan väl inte ha för många - eller?

Over and out! Sov Sött!

Julia superkvinna förstår ej att du orkar vara uppe då du sovit så kort! Wonderwomen! Var får du dina krafter?

• knyttis
    misak skrev 2008-06-13 23:14:31 följande:
    Hej!Nu har jag hunnit ikapp med läsningen!Idag har det hunnits med att röra ihop saft som blir klar efter helgen samt bullbak och lite hushållsstädning. Är rätt trött nu kan jag villigt erkänna!Lycka till MM o Numberone!Jaha då blir det en tur till Maxi imorgon! Skålarna var ju superfina! Hoppas de finns här.Jag efterlyser pläd/filt tips till soffan. Gärna i vitt/ljusblått/blått. Var kan jag hitta det? Fick tips av vanilj innan, men vill ha fler tips! Såg en fin i nya Lantliv, men det stod inte var man kan köpa den.
    Köpte en härlig ljusblå på Himla nyligen i mohair...
  • knyttis

Godmorgon!

Har drömt inredning hela natten lång. Vaknade innan 6 av gammal vana, fastän jag skulle fått sova till 7 idag sonen tog sovmorgon. Maken frågade försynt igår efter att ha målat andra rummet helt i obrutet vitt om inget rum i nya huset skall få ha färg på väggarna? Stackarn, så nu funderar jag på att måla ngt av rummen i ljusaste ljusblått el grått hoppas han nöjjer sig med det Här regnar det men de behövs för gräset och luften blis så härligt syrerik så jag klagar ej.

Bea - Ha en underbar semester!

Julia - Jag förstår vännen att du funderar över hösten. Kram! De blir ju så annorlunda med allt jobb, dagis och hemmet. Man får tänka om och prioritera om. Har du ringt till skolan där jobbet fanns så de får en bild av dig? Jag är övertygad om att du "vinner" bara du får komma i kontakt och komma på intervju! De finns inga inredningsjobb du kan tänka dig i närheten nu? Jag lovar meddela om pläden den åker fram när vi kommit hem med soffan mm idag.

Malins - Tråkigt att barnen har så olika tider just nu, har du försökt putta på det och justera?

Svar på tråden Vita tråden del 8