Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita tråden del 8

Lite uppdatering från mig: Maken är i Gtb och lyssnar på Bruce Springsteen ikväll. Jag har just ätit upp sista biten av Leilas mumsiga kokostoscakaka (Obs! har ej ätit hela själv, hade vänner över idag&igår). Imorn skall vi fylla på polen för första gången, spännande! Ser fram emot att svalka mig - alias flodhästen i den i sommar Eventuellt blir det åter en sväng via Ikea imorn, barstolar står på inköpslistan.

Sov Sött!!

• knyttis

Godmorgon!

Har sovit ururselt i natt då maken varit bortrest. Han kom hem 5 i natt från Gtb och snussar nu sött. Jag har morgonpasset som vanligt lördag mornar. Ska även jag till Ikea bara jag kommer igång. Solen skiner redan vackert här!

• knyttis

Godmorgon!

Vi har pyssalt oss igenom hela helgen. Maken och sonen med polen och jag med hushållssysslorna och lite småprojekt. Sydde om W:s gardiner igår kväll-natt. Elsa B:s ABC har blivit satt i ram. Snart kan jag nog visa bilder på W.s rum.

Lycka till Hanna!

• knyttis

Julia - Grattis till Smegen (får se hur vi fördelar oss)...  & krya på er hälsningar! Ska ni åka till Finland ngt nu under köksrenoveringen el blir ni hos mamma?

Enji - Styrkekramar, snart är nätterna lugna! De så skönt när de klarar nattsömnen utan mat sen.

FruPuffen - Skönt att ni börjar bli krya!

Nu ska här strykas!

• knyttis

Godmorgon!

Här springer sonen omkring med sin nya Bosch leksaksborrmaskin och ser väldigt upptagen ut. Vi har möte på banken för planering av pensionsparande osv nu på fm, sedan kommer W:s jämnåriga kompis hit och leker en stund medans hennes föräldrar åker på rutin UL av deras baby. Spännande! Inatt ca 2 tiden kommer sedan en kompisfamilj från Finland och hälsar på, de stannar till fredag. Ngn shopping under veckan blir de säkert  De ska bli så roligt!

Mimma - Härligt med gårdsauktion, där kan man ju verkligen fynda bara de inte är ngr "uppköpare" som är med och budar.

FruPuffen - Stackars lilla Viggo som är dålig än - kram! Pysselkväll låter dock härligt! Bra med lite egentid. Är ni ett helt gäng? Vad ska ni göra?

• knyttis

Godmorgon!

Vi har haft huset fullt hela veckan, goda vänner från Finland. En hel familj så huset har varit fullt och levande. I onsdags invigdes polen också. Måste medge att de lyxigt med pol 3 meter utanför dörren när de varmt. Nu är jag helt slut. Har haft "riktiga" värkar under nätterna också, de har hållt på i över en timme och magen har blivit så öm. Enligt barnmorskan skall jag vara uppmärksam och ta de lugnt.

Julia - Vad kul med fartfyllda snickare på g i köket! Måtte de gå fort och med bra reslutat. Vi ska också fälla in ett fönster hos oss i sommar. En knasig öppning mellan hall och vardagsrum som förra ägarna (småbarnsfamilj) tänkte lägga glashyllor i... De vill inte jag! 

Mimma - Ha de så kul på spanuppdraget!

Enji - Hoppas möhippan blir kul!

Malins - Låter som ni har mkt på gång nu! Hoppas ni hinner ha lite ledig familjetid också!

• knyttis

Javisst, glömde berätta vad jag tänkte göra idag. Jag tänker ta de lugnt om det nu går. Vill ju inte babyn ska komma riktigt än är i vecka 33 nu. Hoppas kunna sitta skönt ute och läsa igenom en hel hög sommarinredningstidningar som söta maken hämtat hem till mig så jag SKA relaxa lite!

• knyttis

Mimma - Har gjort en version av dina gardiner innanför Liatorpdörrarna! Har lagt ett dubbelt tyd och veckat det så de blev lite sådär gammaldags känsla- Är också supernöjd med det, nu känns helhetsintrycket så vilsamt för ögonen! Så tack för tipset!

• knyttis

Lina&Malin - Ja, jag ska ta de lugnt men ni vet båda hur svårt det är! Ett hem som skall skötas, sonen som skall aktiveras och alla projekt som är pågång här hemma! Vill få en hel del saker gjorda innan babynedkomst har jag ju tänkt. Men men man får väl ta och lyssna på kroppen och jobba därefter!

Lina - Vad har du på gång idag? Fint väder? Hur är det att var tillbaks på jobbet?

• knyttis

Här kommer ett till Hej Hopp!

Lasse - Hur gick det med fatet till din härliga Sturehofskruka? Ordnade det sig? Den kanske rentav står där och pryder sin plats på Elviras skänken nu?

• knyttis

Lasse - Vad skönt att de inte blev ngt strul Han tog inte hem ett gäng till av dem till dig då när han var där...   MEN vad oproffsigt att skylla ifrån sig och helt onödigt också. Mycket bättre om de skulle paketerat ner något trevligt som överraskning&kompensation för besväret! Om vi trivs med möblerna hmm JA! Hoppas på Misa soffan till 30 års present i höst. Annars så har vi haft gäster hela tiden nu så vi har inte hunnit med så mycket i inredningsväg... vill ju inreda fixa och pyssla ju! Läste om dina korgstolefynd och semsester - Grattis!

• knyttis

Godafton!

Kommer vara datorlös nu ett tag framöver, lite semester skall de bli! Reser till Finland, sommarstugan och våra föräldrar. Skall bli så skönt. Hoppas på vackert väder, ljumma lätta vindar, god mat (finsk korv ) och trevligt sällskap. Känner mig lite orolig, för idag har jag igen haft molande värk i korsryggen i flere timmar. Får se när denna baby tänker komma? Ordnar så ni får veta om det händer ngt de närmaste veckorna!

LCroft - Synd med jobbet, men som du&maken tänkt så ordnar det sig! Jag är övertygad! Kram! Otroligt tragiskt angående grannen!

MiaMariah - Grattis till vinsten!

Lasse - Lät mysigt med världens bästa lillasyster!

Kajsa - Roligt med nya tyger, nu kommer du sy massa fint!

Sommarhälsning och kram från mig

Svar på tråden Vita tråden del 8