• PD77

Vita tråden del 8

Beatrize74 skrev 2008-05-04 09:50:12 följande:
    Tack för er omtanke om maken!Han tog det lugnt igår och idag har han fått sovmorgon. Han har precis vaknat faktiskt och står i duschen. I eftermiddag ska vi hämta barnen igen. En liten fråga. Är man GALEN om man går upp 5.00 en barnfri morgon och gör mönster till en förklädesklänning...gör klart den...och sedan undrar vad man ska hinna sy mer? :-S
    Nej, man är inte galen, bara vääääldigt inspirerad! Låter som något jag skulle göra. Jag läste om din man, gu va orolig du måste ha varit. Hoppas allt är bra nu. Kram
  • PD77

Truffles och ni andra:
    Men vad är det med män och färgen vit! Min man är likadan. Han vill inte ha vita väggar för det blir för mycket sjukhus. Men då säger jag att på sjukhus har man nästan inga vita väggar. De är mer gröna, gula eller någon annan varm färg. Och han vill inte ha en massa vita möbler och saker. Fast allt jag har köpt de senaste åren har varit vitt. Men han är ganska snäll och låter mig hållas. Fast jag får inte måla om i sovrummet... än. Jag ska övertala. Måste lägga upp det bra bara. Haha! Stackars karlar!

• PD77
    FruPuffen skrev 2008-05-05 18:29:30 följande:
    Håller med om det där med att lägga upp det bra . Jag har märkt att visa bilder för maken är ett bra trix. Visar ofta era bilder från tråden och bloggar och vem kan säga nej då? Han har svårare att säga ja om jag bara beskriver.
    Ja, män i allmänhet verkar ha det svårt att föreställa sig hur det kommer att se ut. Man måste verkligen visa konkreta bilder för att de ska fatta. Har också tänkt det, att jag ska visa honom lite bilder från olika bloggar här.

Vaniljdröm, Angående inlägg 671: Du har visst lyckats med det vi alla strävar efter.
  • PD77

Lite nytt i bloggen: innerligarum.blogspot.com/
    Jag var på "loppistorg" igår och fyndade lite. Finns det loppistorg i Sverige? Jag hade inte sett det innan jag flyttade hit, till Finland. Man hyr ett bord i en vecka eller kanske två, som har ett nummer. Man märker sina saker och lämnar dem där. Sen säljer de dem åt en. Man behöver bara gå dit och städa upp ett par tre gånger, eftersom folk bara slänger saker hit och dit. I staden jag bor i finns de överallt. Det är mest skräp och inte lika charmigt som en lantloppis, men fynda kan man göra ändå.

• PD77
    FruPuffen skrev 2008-05-05 20:39:17 följande:
    Jag har aldrig sett loppistorg här, men det låter ju kanon! Vilka fina bilder du har i bloggen !
    Tack detsamma!
  • PD77

Camilla R skrev 2008-05-06 13:58:23 följande:

Vill ha tips om kamera!Vi skall köpa ny, men beslutsångesten sätter in, dessutom är det ju en djungel av kameror.Har du/ni någon som ni rekommenderar??
    Jag tycker inte om Olympus. Mina två senaste kameror var Olympus och jag tyckte att de tog dåliga bilder. Blev lätt suddigt. Har en kompis som har en Canon, kostade runt 2500, vet tyvärr inte vilken modell. Men den är riktigt bra, skarpa bilder, bra färger. Själv har jag nu en Nikon systemdigital D40, betalade 4500 tror jag. Den är verkligen bra, enkel.
  • PD77

CamillaR:
    Jag frågade henne. Det är en Canon Ixus 60. Det är ett tag sen hon köpte den, ca 2 år. Så den kanske heter lite annorlunda nu. Lycka till i kameradjungeln!

• PD77
    Kaktus76 skrev 2008-05-06 21:25:45 följande:
    En fråga till er alla: Om man ska måla om en möbel,bör jag då måla först med häftgrund (heter det så?) och sen måla på med färgen??
    Ja, måla alltid med häftgrund först. Jag har fuskat någon gång och bara målat på med vanlig färg, men då har färgen lossnat lätt. Så, fuska inte!
  • PD77

mimmioo6: Fy va obehagligt! Det finns såna jäkla idioter! Kul att förstöra för andra tydligen. Jag tror som någon annan skrev att det "bara" är någon som har tråkigt. Men anmäl. Är väl svårt, men härligt om det skulle gå att få fast personen. Kram

• PD77
    Kaktus76 skrev 2008-05-06 21:35:28 följande:
    Tack. Heter det bara häftgrund? Behöver man slipa underlaget innan eller fastnar häftgrunden ändå?Tack för ditt svar!!
    Ja, häftgrund. Och ja, slipa också, eller sandpappra. Oftast så räcker det med att "rugga upp" ytan bara. Men häftgrunden fäster väldigt bra och i någon lat stund har jag struntat i att sandpappra eller slipa och färgen sitter okej, men inte kanonbra. Lycka till!
Svar på tråden Vita tråden del 8