• PD77

Vita tråden del 8

Anton2005 skrev 2008-05-10 07:55:05 följande:
    Ja skynken va ingen dum idé. Tycker wilmagardinerna från ikea är suveräna att ha till lite allt möjligt så de kanske jag kunde känga framför.Härligt att höra att du kan  njuta av graviditeten. Även om jag inte mått helt bra så är det ju absolut värt allt och lite till sen när bebisen kommer.
    Jag har haft tur också med graviditeten, har i stort sett mått bra hela tiden, förutom lite mindre krämpor. Kan tänka mig att man bara vill ha ut bebisen om man har mer gravkomplikationer. Men nu har du bara 2 månader kvar.

Ja, Ikeas Wilma är ju guld! De hade jag framför bokhyllorna i vår förra lägenhet. Har nu 3 par. De är billiga och såååå fina.
  • PD77

Meli:
    Ja, det undrar jag också, vilken lista? Jag la till mig på en lista, inboxade någon här. Kanske var en annan person.

Anton2005: Vilket fynd! Den är jättefin!

Det var någon här i veckan som vaknade sjukt tidigt och gick upp och började pyssla. Personen undrade om den var galen. Jag är också galen i så fall. Jag har börjat vakna vid 5 på morgonen! Jag antar att det är hormonerna i kroppen som förbereder mig inför bebisens ankomst. Jag vaknade 5 även i morse, och vid 5.30 gick jag upp och tänkte att jag kan ju lika gärna sy. Hade ju en massa tyg som låg och väntade. Så nu har jag sytt en blommig kudde, vimplar och ett lapptäcke (nästan färdigt, fattas lite tyg). Jag är såååå nöjd. Jag skulle jättegärna köpa av er här som syr vimlar och grejer, men det skulle bli så dyrt, med allt jag vill ha. Är ju så mycket utgifter nu när bebisen är på väg.
    Har lagt in bilder i bloggen på blommiga kudden och lite tavlor. Resten lägger jag in senare, ska ut i solen nu.

innerligarum.blogspot.com

• PD77

Morsan Martina skrev 2008-05-11 10:57:31 följande:

Tackar och bockar!

Tack för era gulliga kommentarer i bloggen!

Alltså, nu när det här blommiga är modernt igen, så får jag genast flashbacks till 80-talet. Jag var ca 10 år och tyckte att min styvmamma var så duktig med inredning. Hon hade en massa sånt blommigt tyg och jag tyckte det var så fiiint! Jag undrar om hon har något kvar? Hmm, ska fråga, så kan jag nalla lite. Haha!
  • PD77
    Beatrize74 skrev 2008-05-11 13:38:38 följande:
    Hihi...det var jag det! Så kul att ha en jämlike här i tråden! Jag ska studsa in och se på resultatet av din kreativitet. (KOmmer förresten ihåg just hur det var de där sista veckorna....jag har många bilder av magen då förstås och nästan på alla bilder har jag ett måttband hängande runt halsen eller sitter på golvet i knepiga ställningar och klipper i tyg...eller sitter och flinar glatt vid symaskinen...eller ler fånigt bredvid några nytillverkade alster. Vilken TID! Jag har lite samma "ögon" just nu...samma känsla...även fast jag omöjligt kan vara gravid..hihi. Fast känslan har jag gärna.
    Haha! Jadu, så länge känslan är positiv så spelar det ju inte så stor roll vad man gör eller vilken tid på dygnet. Gravid eller inte.
    Fast för mig är det ju 3 månader kvar (inte veckor ), så jag börjar i tid med mina dygnsrubbningar.
    Tack för din kommentar. Ja, tyget, är verkligen fint. Tyvärr har jag köpt det i Finland. Eurokangas. Men det finns säkert liknande i Sverige, eftersom det är så inne med blommor nu. Hoppas du hittar något.
  • PD77

Peak: Jag har också röstat nu.

Och Pust! Bloggen är uppdaterad. Bea, du var nyfiken på vimplarna, nu är de där. Filten, kuddarna, och de andra sakerna jag nämnde innan finns det också bilder på. Lapptäcket är inte riktigt färdigt.
    innerligarum.blogspot.com

• PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-11 19:28:30 följande:
    Blir lite irriterad på blogspot. jag upptaderar inte min blogg så ofta men varje gång jag ska göra det så är det nå´t som inte fungerar. Nu kan jag inte lägga in bilder
    Ja, den bara laddar och laddar, eller? "Dina bilder överförs" eller vad det nu står. Så är det jämt för mig. Men jag brukar göra om en eller två gånger så går det. men irriterande är det.
  • PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-11 19:57:52 följande:
    Jag har så svårt att inreda ett till killrum nu. Va ju inte så länge sen vi flyttade till hus och jag gjorde ordning Antons rum så som jag ville ha det och nu ska man göra ett till. Har ju tagit de saker jag gillar till Anton o jag kan ju inte göra ett lika dant. Känns som man kör fast lite
    Kan du inte inreda det andra rummet likadant fast med en annan färg? Kikade i din blogg och såg att det första rummet är blått. Då kan det nya ha samma saker fast gröna istället. Blir lite kul med det återkommande temat.
  • PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-11 21:29:53 följande:
    Så hade jag tänkt först men Anton har så mkt sia saker i sitt rum o de finns bara i blått el rosa och sen en vit serie som jag tycker är lite tjejig. Så nu är jag inne på turkost med polkadot-prickar  :)
    Va synd att inte det funkade. Men turkos är ju en underbar färg, så fräsch! Jag kollade på spjälsängsskyddet du beställt. Det är verkligen läckert. Jag gillar verkligen PolkaDots grejer. När du väl börjar med rummet så kommer det att gå av sig själv. Sätt dit spjälskyddet och när det är på plats så kommer inspirationen. Det tror jag.
  • PD77
    knyttis skrev 2008-05-11 21:07:04 följande:
    Här har också dagen gått i solens tecken!Har arbetat i trädgården, vill inte lämna över en oansad trädgård till de nya egarna. Varit på cykeltur med maken & sonen och hälsat på hästarna! Erkänner att det var fullt flås. Konditionen är inte på topp med foglossningen som ställer till det. Gräddat frasvofflor ute i solen och varit på födelsedagsfika till Williams kompis. Nu är det sängen som kallar för mig och knyttet!Skall kolla vad ni gjort för nya inlägg i bloggarna först!
    Och du säger att jag har mycket energi. Jag verkar ju ligga i underläge jämfört med dig. Det låter som att du haft en härlig dag.
Svar på tråden Vita tråden del 8