• PD77

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-05-16 20:24:16 följande:

Vet ni något om bäst-före-datum på bilbarnstolar? Tänkte sälja vår, men vill först veta att den inte är för gammal. Någon sa att det är 10 år som gäller.
    Om du tar bort tyget så kan det stå ett bäst-före-datum någonstans. Annars är väl 5 år rekommenderat, men med vissa 8-10. Har precis köpt ett babyskydd, så jag har storkollat på alla undersökningar etc. Vet dock inte om samma gäller bilbarnstol.
  • PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-16 20:36:17 följande:

Har hittat svar på ntf.se.
    Oj, såg inte ditt inlägg, skrev samtidigt.
  • PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-16 20:42:24 följande:

Nej det verkar vara kortare tid på babyskydden än på stolarna. 5 år på babyskydd och 10 år på stolen. Så det ska inte vara ngn fara med våran stol som är 5 år. Den borde ha 5 år kvar.
    Ok, bra att veta. Nu ska jag in på din blogg och klicka dig närmare 100 000.
  • PD77
    FruPuffen skrev 2008-05-16 23:11:22 följande:
    Tack allihopa för lite stöttning!Nu har jag fräshat upp blogg-bannern lite! www.etthusivitt.blogspot.comTruffles: Härligt att du prickade in Kajsas 100 000! MM: Ja det var väl det jag visste, Julia ÄR superkvinnan .  
    Det blev jättesnyggt, verkligen!
    Jag blir så avis när jag ser tvättbrädan. Jag har en exakt lika hemma i Sverige, som bara väntar på att jag ska ta hit den. Men här har jag ingen stans att ha den, så jag måste vänta tills vi flyttar (om något år).
  • PD77
    Videli skrev 2008-05-18 16:37:23 följande:
    Hallå Tillbaka från en vecka i ett varmt grekland. Det var verkligen skööönt med lite sol, tråkigt bara att komma hem till det här. Innan vi åkte lämnade vi ju tillbaka våra soffor till IKEA, så nu när vi kom hem ekade det i vardagsrummet och jag kände en smått panik för att vi inte hittat några nya soffor.Men igår gjorde jag värsta klippet. Hittade en superfräsch soffa och prutade ner den till 2000 kr *nöjd Nu ska jag skumma igenom tråden lite...
    Gu, va fint! Jag gillar verkligen träväggen. Ursnyggt!
  • PD77

Haha! Tack hörni! Har inget rum att inreda med rött och vita prickar, så jag tänkte att då får jag väl ha dem på mig. Och jag antar att alla känner igen klänningen från Gina Tricot. (favoritaffären)
    Lite jobbigt nu med FL, kraschar fortfarande för mig.

• PD77
    Kaktus76 skrev 2008-05-18 21:33:49 följande:
    Godsak i bloggen!!www.nutresnartfyra.blogspot.comGina tricot har vi inte här i stan-synd!! Hur som helst så var den jättefin.
    Jaha, va tråkigt. Jag trodde du menade att du kände igen klänningen. Var inte säker på om det var en fråga eller inte. Gina har verkligen supersöta saker. Nästa gång du är i en stad med Gina Tricot så måste du bara gå in där och titta.
    Ska kika på vad du har för godsak i bloggen.
  • PD77

Jag har en fråga angående bröstpumpar.
    Måste man ha en elektrisk? Syrran säger att hon hade inte överlevt utan en elektrisk.
    Är Medela Mini lika bra som Swing? Eller är Mini åtmistone bra?
    Ska köpa på blocket nu. Ska ju till Sverige om en månad, så jag tänkte samla på mig lite grejer då.

Svar på tråden Vita tråden del 8