• PD77

Vita tråden del 8

MiaMariah skrev 2008-05-13 20:46:10 följande:
    Äppelträdet vid vår häck är nästan helt sjukt vackert just nu..
    Åh, Wow! Vilka blomklasar!
  • PD77

Tack hörni, för era peppningar angående grav.diabetesen.

KajsaM: Har följt det du skrivit om lilltjejen. Hoppas verkligen att ni får operationstid snart.

Nu ska jag sussa. Gonatt!

• PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-14 08:24:23 följande:
    Jippi! Jag har 11 som har mig på sin bloggkoll! Tänk; 11 personer som vill veta när jag gör mitt inlägg Kanske låter fjantigt för er som har så många fler, men jag försöker att inte jämföra mig med er
    Haha! Tycker inte du är löjlig. Klart man blir glad om någon visar intresse för det man gör. Spelar ingen roll hur många, 11 eller 111.
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-14 08:24:23 följande:
    Jippi! Jag har 11 som har mig på sin bloggkoll! Tänk; 11 personer som vill veta när jag gör mitt inlägg Kanske låter fjantigt för er som har så många fler, men jag försöker att inte jämföra mig med er
    Hur kollar du det, förresten? Hur många som har dig på bloggkoll? Jag vill också veta om någon har mig.
  • PD77

Snigelfart:
    Vad tråkigt! Förstår att du inte trivs. Finns det inget du kan göra med nuvarande bostaden då? Måla om, måla möblerna, byta gardiner etc. Du vet, såna småsaker.

• PD77

Umbro ach vaniljdröm:
    Jag kan lägga till lite info angående olika rum i olika väderstreck.
    Har man kvälls-sol i ett rum (alltså ett rum som ligger mot väster) så träder de röda tonerna i en färg fram. Så i morgonljuset kan tonen alltså se beige ut, medan den i kvällsljuset ser rosa ut. Så när du provmålar, kolla färgtonen på morgonen, vid lunch och på kvällen.
    På färgproven står det tex S2005 Y20R. 20 står för mörkheten, 05 står för nyansen(mycket färg eller lite gråare)Y =yellow, 20 står för hur många steg från gul mot röd. R = read. Jag skulle inte rekommendera att ha mer än Y30R. Annars kan det kännas ganska rosa. Men det beror ju som sagt på rummen etc. Ett rum med morgonljus tar ju istället fram de kalla tonerna och kan ge en grön känsla istället (om du tex har Y10R).
    Lycka till!

• PD77
    Vaniljdröm skrev 2008-05-14 13:47:26 följande:
    PD77Nu vet vi vem vi ska fråga när det gäller färg. Tack för att du redde ut begreppen!Nyttvaniljdrom.blogspot.com/
    Bara glad att kunna hjälpa till. Jag har jobbat mycket med färger, så lite har man ju snappat upp. Och gu vad jag har målat om hemma. Förra lägenheten var rena rama färgkalaset. På 2 år målade jag vardagsrummet 3 gånger, hallen 4, köket 3, sovrummet 2. Haha! Då lärde jag mig också ganska mycket. Det är fortfarande ett stående skämt i vår kompiskrets "Pernilla, har du målat om några väggar på sistone?" Men nu är jag trött på alla färger och vill bara ha vitt, vitt, vitt!
  • PD77

Fast vad gäller andra siffran (05) så kanske "Nyans" är fel ord. Färgmättnad är nog bättre. Sitter och jobbar samtidigt, lite förvirrad.

• PD77
    FruPuffen skrev 2008-05-14 14:46:03 följande:
    Hej!Min nya sopkvast och ommålade vedkorg i bloggen:www.etthusivitt.blogspot.comPD77:Oj vad mycket att tänka på ang färg...
    Och mer finns det att lära sig. Det är jätteintressant.
  • PD77

Kajsa 77 skrev 2008-05-14 15:55:18 följande:

Nytt inlägg! Lite från utsidan...fick lite kalla fötter igår, men här är en del av vårt hus i alla fall...blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/
    Jättefina bilder Kajsa. Huset ser så fint ut. Förstår inte varför du fick kalla fötter. Hela din blogg är ju jättevacker.
Svar på tråden Vita tråden del 8