• PD77

Vita tråden del 8

Anton2005 skrev 2008-05-12 05:53:57 följande:
    God morgon!Här är det omöjligt att sova med en stor mage som är ivägen hela tiden. Nu har jag varit vaken sen 04:30 och är så trött. Tänkte att jag kunde göra nå´t vettigt när jag ändå är vaken men så blev det inte.Kajsa-Massa kramar till er. Hoppas verkligen att de tar tag i det där och hjälper er snart.
    Godmorgon ni som är vakna.

Anton, har du testat att sova med amningskudde? En rundad, inte de boumerangliknande. Jag sover med den mellan benen och upp runt magen och bak runt stjärten upp mot ryggen. Den ger så himla skönt stöd för magen. Mycket lättare att ligga på sidan och luta sig lite fram. Normalt, sover jag helst på magen, så det här är det närmaste jag kommer. Nu vet jag inte hur stor din mage är eller om amningskudden hjälper dig. Men man kan ju alltid tipsa. Jag är bara i vecka 27, så din mage kanske är mycket större än min, men min mage är lite större än normalt. Hoppas du inte blir för trött idag.
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 13:36:00 följande:
    Åå den boken vill jag också ha! Var beställde du den?
    Jag såg den på Adlibris.fi
    De har jättemycket böcker på svenska.
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 14:13:02 följande:
    Anjo: Jag var in i ditt galleri och kikade på sovrummet. Jag tror att lite mer textiler som kuddar, någon filt på sängen och gardiner skulle göra mycket. Jag har själv problem med vårt sovrum, eller egentligen vet jag vad jag vill göra men det är för mycket jobb just nu, så jag har probelm med sovrummet som det är nu PD77: Va bra, tack för tipset. Visste inte att adlibris fanns i Finland också.
    Ja, det är jättebra och de har i stort sett samma utbud som i Sverige. På svenska böcker alltså. Det är kanon. Det finns en till sida också. Ska kolla vad den heter.
  • PD77
    Ankmor skrev 2008-05-12 13:05:06 följande:
    Är på jobbet så jag loggar in lite snabbt...Jag jobbar på en ny reklamfri blogglista + lite till - länk finns i min pres!*tjing*
    Jätteshysst av dig!
  • PD77

Hallå alla!

Milda maränger: Badrummet ser så fräscht och somrigt ut. Så fint!

Den där Kalikå-servisen är ju verkligen så snygg. Vill också ha.

Har inte hunnit sy klart alla saker än, har haft lite mycket att göra. Och så har jag fått graviditetsdiabetes. Fast jag behöver inte ta insulin än. Nu ska jag bara äta nyttigt. Inget godis, nästan inga frukter, inte vitt bröd osv. Så lite kolhydrater som möjligt.
    Bra att äta nyttigt men inte roligt att få grav.diabetes.

• PD77
    malins79 skrev 2008-05-13 20:02:05 följande:
    Inget kul med grav.diabetes.Jag äter LCHF så jag äter knappt några kolhydrater och det går hur bra som helst, fast det är klart du kan ju inte äta mögelostar men vanlig fetaost från Arla går bra.
    Vad är LCHF?
  • PD77
    malins79 skrev 2008-05-13 20:20:20 följande:
    LowCarbHighFat =lågkolhydrat, fett+protein och knappt några kolhydrater
    Aha!
  • PD77
    MiaMariah skrev 2008-05-13 20:39:42 följande:
    Nä, fy vad tråkigt med graviditetsdiabetesen! Men den försvinner sedan på sikt eller?
    Ja, den ska försvinna efter graviditeten är över. Och det är ju bra att äta nyttigt. Så det är väl ok ändå.
  • PD77
    numberone skrev 2008-05-13 20:34:55 följande:
    hihi tack!! tappade de riktiga glaslyktorna i golvet så de gick sönder så det är såna billiga från ikea 4 st för 9 :-
    Haha! Såna änvänder jag också som "ljushållare" i mina "hänglyktor" istället för de som var där från början. De kommer visst väl till användning Ikeas billiga ljushållare.
Svar på tråden Vita tråden del 8