• Videli

Vita tråden del 8

mimmi006 skrev 2008-05-18 21:58:18 följande:
    Ja, det låter bra! Det kostar väl skjortan antar jag ... hur går det med bygget förresten?
    Jaaa tyvärr är dom ju inte gratis
    Men dom enda som jag tycker är snygga med avtagbar klädsel. Alla andra blir som en Tomelilla soffa ifrån IKEA till utseendet...

Oj ja bygget, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det... Lovar att svara om en vecka
  • Videli
    mimmi006 skrev 2008-05-18 22:06:29 följande:
    oj, vilken cliffhanger... blir ju jättenyfiken nu!
    jaa det är lite snurrit, men lovar att hojta till
  • Videli

Lisa,

Jag har bara åkt förbi staden, för visst är det den som ligger vi Malaga? Bodde i Portugal för många år sen då bilade vi mkt runt om i spaninen, det är jättefin där nere vid kusten. Men som sagt det är många år sen jag var där, kan ju ha hänt en del på 12 år

• Videli

MM

Jag köpte UJ egna fäll dock inte så billig, men superbra kvalité om babyvänliga. Nått jag hört att IKEAs INTE är att man absolut inte ska ha dom till barn/bebisar.

Våran fäll var det bästa köpte jag gjort till Vide, han låg hela sin fösta tid på sin fäll sen han kom hem från BB.

Men det finns även fina på den där ekologiska nätbutiken, åååå vad är det den heter nu igen nått på M. Fråga Julia hon vet!!!

• Videli

GRATTIS Syltan, men jag visste ju redan

• Videli

Hej allihopa,

Jag måste bara få fråga er en sak om alla dessa plagiat.
    Jag har nämligen börjat designa barntavlor, nått jag började med när Vide var minder och jag hade jättemkt mera tid.
    Allt började med att jag försökt hitta på nått till Vides dop, åkte då till Panduro och såg att dom hade gjort en jättefin doptavla, som jag köpte saker till och tog efter.

Några kompisar såg denna tavla och blev jättekära i den och ville beställa sånna av mig, och tänkte då när jag hade så mkt tid att jag kunde ju börja göra sånna tavlor, vilket jag gjorde till vissa o sålde.
    Nu har jag tyvärr inte så mkt tid över längre, men efterfrågan är stor på tavlorna.
    Men mitt i allt av det här, så ta en kompis till mig kontakt med mig och säger att hon sett att det är en nätshop som säljer liknande tavlor, som är handgjorda av en tjej.

Är då mina ett plagiat, och av vaddå?

Min tankte var att jag kanske någon gång i framtiden börja tillverka flera av dessa tavlor, men hur ska man ställa sig till vem som kläckte idén?
    Är jag då bara en kopia, av nått jag inte sett, utan bara fått idén från en pysselaffär...

Vad tycker ni?

• Videli

Jaaa det är verkligen svårt det där. Men då är ju på nått sätt allt kopier, till en viss del. Men om man ska hårddra det så ser ju inte alla lika ut. Utan alla har ju sin egen stil...

Ja ja inget som kommer göra mig rik, men kanske bästa att kolla upp om det finns nått patent!

MiaMaria,

Menar du att jag gör en kopia av vem? En pysselaffär eller dom som har släppts på en nätshopping?

• Videli
    LinaoMatilda skrev 2008-05-20 19:02:13 följande:
    Videli: Ja visst måste ju fler få göra en viss produkt. Så det inte blir monopol. Men då pratar vi ju större företag När det gäller små hemmaproduktioner tycker jag man inte ska kopiera rakt av utan göra sin egen grej av det och då är det ok. Skarpbräderna har ju kopierats rakt av och det tycker jag är tråkigt gjort, då kan man ju ha ett annat typsnitt iaf.
    Jaaa jag har inte riktigt sett kopierna på Skarps tavlor... Men är det då okej att ta en idé och göra om den till sin egen? Äsch jag tycker sånt här är jättesvårt att dra en gräns.
  • Videli
    MiaMariah skrev 2008-05-20 20:09:10 följande:
    Menade inte så hårt som det kanske lät att det var en kopia utan svarade bara på det du själv skrev att du hade gjort din efter det du såg i pysselbutiken. Det var bara så jag menade. Jag tycker faktiskt inte det gör något så länge du gör i liten skala och säljer till någon enstaka. Däremot tycker jag det är fult med Skarpbrädorna som ju är till försäljning både i nätbutiker och Tradera.
    ok
Svar på tråden Vita tråden del 8