Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

Gokväll!

Storstädning här hemma idag igen. Har varit och tömt halva garaget på sortergården och strykit en Megahög med tvätt här i kväll. Hann ju naturligtvis iväg på POP-rean jag också och handlade bra mer än jag skulle! Denna månaden har jag nästan inte köpt något till hemmet, men däremot kläder för hur mkt som hlest. Skulle inte ens våga nämna hur mycket!Fundersam

Miamariah - stor kram till dig, hoppas det inte blev något allvarligt med nacken! Ta hand om dig! Hur gick det med maken?

• Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-06-12 20:23:00 följande:
    Har det blivit några kläder till dig eller är det bara till barnen?Vet att du skrev för ett tag sedan att du skulle ut och handla men kom hem tomhänt.Jag köper med för mycket kläder till barnen. Men det är skönt att veta att man inte behöver tvätta varje dag för att barnen ska ha kläder på kroppen.
    Jag har handlat massor till mig själv, en hel del till barnen och lite till maken. Rättvist, eller hur! I veckan var jag nere på stan och skulle köpa lite kläder att spela golf i. Och såna kläder är inte riktigt gratis Sen behövdes massor av sommarkläder till både mig oh barnen. Maken behövde också en del nytt, men han är så svår att shoppa till...
  • Kajsa 77
    juliah skrev 2008-06-12 21:02:59 följande:
    Lögnare! Jag har varit hemma hos himmelbit och där var det ordning och reda kan jag tala om för er. Prydligt, välmatchat och allmänt perfekt *avis*!Bea, vi har ett värre kaos än vad ni har...och ännu är inte köket rivet...jag ska fly hem till mamma snart med barnen!Vanilj, kram till dig som också lever i detta olidliga stök!Kajsa, härligt med kläder! Jag fyndade också på POP rean.
    Tror också hon är en liten pedant! En riktig Bree Van der Kampf.

Ja visst behöver man förnya garderoben ibland! Lillan har mycket Pop-kläder, hon passar bäst i den typen av kläder färgstarkt och enkelt. Och eftersom hon är en riktig lortgris så måste kläderna klara många tvättar. Och det klarar POPs kläder.
    Vad köpte du för något? Jag köpte mkt basplagg i randigt; mössor, strumpor, strumpbyxor, tights, tröjor och lite nytt fräscht i vitt och turkost.
  • Kajsa 77
    Himmelbit skrev 2008-06-12 21:29:49 följande:
    Vem är Bree Van der Kampf?! Hmmm, liiiite pedant är jag kanske men just nu lider den "tarmen" ngt fruktansvärt....
    En hysteriskt pedantisk karaktär i Desperate Housewifes. Hon är min idol!
  • Kajsa 77
    Videli skrev 2008-06-12 21:42:25 följande:
    GodkvällHär hemma är det kaos just nu. Igår skar min man av sig nästan hela handen, då han slant med sågklingan och skar upp hela handryggen... Usch vad man får sig en tankeställare när något sånt händer. Vi har i alla fall besiktat huset ikväll, utan några anmärkningar. Besiktningsmannen sa att det var ett kanonhus vi köpt, så det känns jätteskönt mitt i allt elände...Men liten fråga i mitt ego inlägg. Vad heter sidan som säljer IKEA´s gamla 1800-tals serie?
    Tror att det är MOVE möbler
  • Kajsa 77

Skolavslutning här idag. Åska och hagel! Hmmm...Har inte regnat på hela maj och juni och så kommer det på skolavslutningen! Kan det passa sämre?
    Har satt mina tjejer i badkaret med fyra burkar fingerfärg. Behöver jag säga att de har roligt?

• Kajsa 77
    Camilla R skrev 2008-06-13 12:54:29 följande:
    Jag skulle gissa på toppenkul! Vad många som har skolavslutning den här veckan, vi hade i förra veckan och då trodde jag att alla hade.. En enorm skillnad på väder denna vecka mot förra, Den blomstertid kändes helt rätt för en vecka sen. Men visst vänder det och kommer solsken igen?
    Rätt!
    Ja häromkring verkar alla sluta idag. Men vi går nog en vecka längre för det har varit mkt prat om att sommarlovet ligger för tidigt och att man missar många varma dagar i augusti. Så det har helt enkelt förskjutits lite i år.
    Daggdroppen skrev 2008-06-13 12:59:38 följande:
    numberone: Hur länge har du gått över? Jag gick också över och tyckte inte heller det var så kul Min son var beräknad till 26 januari så då nyåret hade passerat började jag vänta. Men han kom en månad senare, den 31 januari. En låååång månad. Men jag tcykte också det lättade då jag fick en tid för igångsättning. Men den behövde jag aldrig Kajsa: Härligt med skolavslutning! Fast det haglar Själv får jag inget gjort. Är fortfarande trött och orkeslös. Går mest bara runt.... Har nyss printat ut några recept på vinbärskakor/pajer. Tänkte eventuellt baka lite för jag har massor av vinbär i frysen från ifjol.Vi ska eventuellt hämta en kattunge ikväll också, så isåfall kanske det är bra att ge en kaka i utbyte Fin hylla och fint bord förresten, Vem det nu var som visade...
    Ja fast nu skiner solen igen! VÄldigt växlande här!
  • Kajsa 77
    Daggdroppen skrev 2008-06-13 13:01:40 följande:
    Hur är det riktigt hos er med skolavslutning? Slutar inte ALLA skolor på samma dag??? Och finns det skolor som slutar mitt i veckan också??Här slutar alla samtidigt! (Vad jag nu vet). Vad knasigt och konstigt ni verkar ha det Eller har jag missförstått?
    Det var riktig norrländska det! "Hur RIKTIGT är det!" Läs det jag skrev till Camilla. 
Svar på tråden Vita tråden del 8