-
-
Ja ibland ska man ha tur. Säljaren höll på att packa in alla sina grejer i en flyttbil så det gällde att handla snabbt!Lillsyrran skrev 2008-06-14 12:56:49 följande:Vilken jättesöt byrå!!! Och vilken tur du hade att du hittade den så snabbt!!!Ja jag gjorde en Kajsa!Anton2005 skrev 2008-06-14 12:58:49 följande:Å vad du jobbar snabbt...redan hunnit hämta den och slipat :) Byrån är jätte söt
Ja jag tror att den kommer bli fin i vitt. Gillar de svängda benen. Inte för mkt snirklar men litegrann.
Yes! Här hinner man inte fundera länge. Kajsa Alias Madicken. (får sina infall lika fort som en gris blinkar)Ankmor skrev 2008-06-14 12:59:21 följande:Vad fin! Det gick snabbt. -
Åh jag skulle kunna skaffa ett barn till bara för att få vara hemma ett par år till!juliah skrev 2008-06-14 13:45:26 följande:Vill tacka för alla kommentarer ang. min höst. Era tankar är guld värda! Det som jag känner är rätt i hjärtat vacklar ibland på grund av omgivningen.Om allt klaffar så ska det bli underbart att få möjligheten att stanna hemma med mina barn ett år till!Kajsa, supersöt byrå!
Kul att du gillade byrån också! Den kommer nog pryda sin plats. -
Tack! nu är den vit! Men inte tillräckligt! Fast man ser hur söt den kommer bli.mimmi006 skrev 2008-06-14 15:11:35 följande:Hej hej! Jag har varit på marknad och köpt lite saft och marmelad!Kajsa- vilken söt byrå!Angående debatten om förskola/ stanna hemma:jag instämmer med många andra. Jag tror att det är skönt för små barn att vara hemma så länge som möjligt, men jag tror inte att förskolan är skadlig heller. Jag har haft tur med vår placering, båda barnen stormtrivs. Om vi hade bättre inkomst hade vi nog valt att gå ner i tid för att korta deras dagar, men det ser så olika ut i olika familjer hur man löser det bäst! Det är nog det viktiga att komma ihåg i den här debatten; de flesta vill nog göra så att det är bäst för sina barn, oavsett hur man gör...
Har nu även målat över hennes vägg där hon hade roligt med en penna för ett tag sen. Har även möblerat om hela hennes rum. Det blir liksom ett helt nytt rum. -
Handen på hjärtat: Brukar ni invänta torktiden för övermålning som det står på färgburken?
-
Det kanske är så...*otålig*Sylt skrev 2008-06-14 16:06:47 följande:Kajsa 77 --> Jäpp, har fått för mig att det härdar bättre = håller bättre *redig*Har också gjort som du ibland och det har funkat . Tycker att färgen torkar så himla fort när man rollar och då känns de onödigt länge att vänta 12 timmar. (har redan målat två gånger)tjenixen skrev 2008-06-14 16:07:43 följande:Nä, helt ärligt kan jag säga att jag inte alltid har ro att invänta torktiden:) Men det har funkat ändå.
-
Kornelia - Jag har haft flera kriser innan jag äntligen hittat vem jag är och hur just jag vill ha det. Jag gillar inte att köpa ett helt koncept utan ta lite från flera stilar och mixa till min. Det har tagit två år för mig i den här tråden att komma fram till vilken vit stil det är jag vill ha. I början hakade jag på flera som inredde mer Shabby chic och det var verkligen inte jag. Sen var det lite stelare modernt minimalistiskt ett tag som inte heller var jag. När jag sedan börjat hitta till lite Lexingtonstil, med skärsgårdstoner och lantligt modernism så har ag hittat rätt. Tidigare när jag gjorde om något så blev det fel. Men nu när jag släpar hem en möbel så ångrar jag mig aldrig.
Jag tror att det är viktigt att se till helheten i hemet. Att inte ta en hörna i taget. Utan hitta sin stil och sedan ta bit för bit tills du kommit fram. Att blanda dyrt med billigt är en bra idé. Att tex lägga en Lexingtonkudde för 500 kr på en stol som man köpt på loppis för en femtiolapp.
Har du inga biler att visa så kanske vi kan hjälpa dig bättre?
Sen har jag också gjort en massa felköp och då brukar jag slänga ut dom på Tradera. Sen kan man köpa nytt med gott samvete. Jag köpte t.ex. en sån där House Doctor Mjölsäckskudde för att de såg så himla fina ut hos andra. Men hos mig gick den inte alls. Sålde den på tradera och fick lika mkt för den som jag gett. (om inte mer)
-
Har inte satt på handtagen än, tänkte vänta till imorgon när jag har målat sista varvet. Men nu är den vit och ser väl helt ok ut?
-
Jo köpte den kl 11, hade slipat den klockan tolv, målat första varvet vid 14 och andra varvet nu ikväll.malins79 skrev 2008-06-14 21:20:44 följande:Karin du är snabbare än blixten, köpte du inte den idag?Jättefin blev den iallafall! Blev mysigt att ställa skrivbordet vid fönstret.
Ja skolbänken gjorde sig mkt bättre framför fönstret.TackarAnkmor skrev 2008-06-14 21:24:33 följande:wow vilken skillnad! Jättefin!Ja, jag har lite dåligt tålamod. Men målningen blev faktiskt riktigt bra, inte en enda rinndroppe.livet från ljusa sidan skrev 2008-06-14 21:27:10 följande:kajsa: Jättefint!! Och du var riktigt snabb du! -
Var köper man hyllpapper? Är det samma sak som presentpapper eller lite slitstarkare?