Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

Vaniljdröm skrev 2008-06-13 17:24:46 följande:
    Visst är det!Men man blir ju lite avis på dem som trycker ut barnet på 4 timmar eller så
    Ja, för mig känns det som en klar utopi..
  • Camilla R
    MildaMaränger skrev 2008-06-13 18:13:12 följande:
    hej alla...har testat vetekudde och alvedon... inget funkar... men det är samma tid
    Vill egentligen inte vara "sån" Men jag hade såna värkar från nyårsafton 2001.. Dennis är född 3 januari. Så nära är du nog
    Hoppas bara du slipper min pina och mitt stora råd är, åk inte in för tidigt, gå där och vanka i korridoren är heltrist....
  • Camilla R
    Ninizen skrev 2008-06-13 20:56:57 följande:
    MiaMariah: Har du krockat?? Missat helt. Hur mår du?? Själv "krockade" jag för 3 veckor sedan. Blev påkörd bakifrån när jag stod stilla och skulle ut på en 90 väg. Hade inte ont första veckan men sen har smärtan kommit krypande i vänstra axeln, skuldran och vänstra delen av nacken. Satt och kollade åt kraftigt åt vänster för att vänta in bilarna som skulle förbi och hitta en lucka. En snorunge som körde på mig, typ 18 och precis fått körkort. "jag trodde du hade börjat köra " var hans svar. -Eh, va??  Stått still ett tag men ...ok!Varning för känsliga gravida!!! Hoppa över detta inlägg.Ni pratar fortfarande förlossningar....jag borde vara tyst men kan inte. I korta drag: Gick över 13 dgr. Första värken kom kl 21 på kvällen precis när jag skulle lägga mig. Jättetrött och inte ätit ordentligt på dagen. Haft influensa. 27 timmar på BB med kraftiga värkar. Låg ner alla timmarna. Kunde inte stå. Kraftigt värkarbete 2 minuter mellan värkarna men öppnade mig inte alls mellan 5:e och 15:e timmen.  Värkstimulerande dropp, sockerlösning, kateter, lustgas m.m , epidural i slutet. Blev lovad kejsarsnitt av barnmorsketeam nr 3 men beviljades inte av uppnosiga kvinnliga läkaren (Som jag i efterhand pratat med min psykolog om att vilja strypa.)  När han väl kommer ut med olika hjälpmedel så andas han inte och är helt blå. Larmet går. 10 pers i rummet.  Upplivningsförsök.Tar nog en kvart innan jag får okej fr. läkareteamet. Behöver jag säga att jag hade förlossningsdeppression på BB. Grät på nätterna så dem tillkallade psykolog. Sambon hade inga pappadgr då han var mitt upp i tentaperiod med uppsatsarbeten. Blev sen inlagda på sjukhuset några veckor senare för att han inte gick upp i vikt osv...Då hade jag fortfarande inte sovit mer än 2 timmar i sträck på en månad.Och så frågar folk när jag ska ha nästa barn??
    Oj, vilken resa... Jag tyckte att mina förlossningar varit jobbiga -men tänker inte ta detaljer här...
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-06-13 21:19:55 följande:
    Ja det är mycket kvar...Ok, tror att de säkert kan roa sig rätt länge på Skansen.Har ni kikat in i träffbloggen? En beställning från Ihana living ska göras på söndag, för den som är intresserad.
    Jag kikade in där.. Men blev förvirrad av språket, bytte till engelska, men det var ju bara på hälften av sidan..
    Vill du visa guldkornen för att underlätta
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-06-13 21:13:12 följande:
    Det var mycket kvar med andra ord.Marcus och barnen ska gå till Skansen när vi ska träffas på Rosendal. Sen vet jag inte hur vi ska lägga upp det.
    Skansen kan man gå länge på, det är jättemysigt där. Bästa tipset är att ha med egen matsäck för matställena där är ganska vissna, däremot är picknickplatserna enatående.
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-06-13 21:29:05 följande:
    Jo, jag hade tänkt att de ska besöka Lill-Skansen. Var där när Saga var som Jacob är snart 14mån. Det var uppskattat. De kommer få ha lite mat med sig. Få sno med sig från frukosten från hotellet.
    Lillskansen är jättemysig.. Bägge sönerna har lämnat sina nappar där
    Sen gillar jag björnberget. Något som kanske är extra kul/bonus är att hålla koll på mattiderna. Alla djur blir som mest alerta när det är matdags och det är mycket roligare att se en aktiv varg än en sovande
  • Camilla R
    Sylt skrev 2008-06-13 21:29:16 följande:
    tjenatjena!Läser om bra o dåliga förlossningar. Själv hoppar jag gärna över själva förlossningen o får bebben på bröstet direkt Sen har min kropp varit sliten ett tag efter också, inget man direkt förväntade sig första gången. Tror att Tjock kulan o jag fött på samma förlossningsavd? Jag var/är supernöjd, trots att vi får köra lite för att komma dit *peppar MM*MiahM --> Viktigt att kolla upp nacken, lycka till!Vår lilla Ville har öroninflammation, stackarn. Har haft hög feber hela veckan. Första gången ngn av mina barn fått penicillin. Är det bara jag som är totalt ointresserad av fotbollen? *hukar för ev. ägg*
    jag ÄLSKAR landskamper och andra fascinerande matcher. Imorgon skall vi på middag hos goda vänner och se matchen tillsammans, det skall bli jättekul. Vi skall tom köpa SVERIGE-tröjor till familjen (ja eller till oss vuxna barnen har redan) vi ser det som en riktigt kul grej. Jag hukar för alla ägg, men erkänner att jag älskar att SE på sport, utöva är dessvärre något helt annat.
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-06-13 21:30:41 följande:
    Hmm, man kan visst inte länka från Ihana men till höger finns menyn för alla produkter.Jag hjälper gärna till med att tolka om så behövs.Jag är sugen på tårtspade, galgar och en handuk.
    Jag får skicka länken till min jobbadress, där jag kanske kan smussla undan lite tid till viktiga saker
  • Camilla R
    numberone skrev 2008-06-13 21:38:24 följande:
    MiaMaria:Ja det är väldigt poppis där uppe och det lär väl inte bli mindre Det doftar så gott här hemma...har plockat in doftpioner *mmmm*
    Åh, vad härligt -vilken syn och vilken doft!
    Min nya favorit är att blanda pioner med lövkoja, oj så underbart härligt och romantiskt underbart det doftar och ser ut.
Svar på tråden Vita tråden del 8