Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

Skall börja med projekt halltrappa här hemma inom kort. Jag och samabon är dock inte överens hela vägen. Men räcke, spjälor och vagnsstycken blir vita.. Förarbetet ligger på mig, det låter som en trist uppgift....

• Camilla R
    mimmamum skrev 2008-06-19 22:05:59 följande:
    Absolut!!Camilla, har du sett min brödburk från BRUKA? Passar både lantligt och modernt!
    Den burken är verkligen jättefin, är dock lite orolig för att den är i porslin.
  • Camilla R
    mimmi006 skrev 2008-06-20 08:53:32 följande:
    Camilla- jag tycker också att den är fin och har känt på den många gånger. Det känns lite oroligt att den är i porslin och så tung, man får nog ställa den på ett barnsäkert ställe!Lina- nej, inte jag heller... han är väl mer en såpakändis!? *hehe* Blev förvånad över att Zidane hade fått så många röster, trevligt!
    Ja, problemet för oss är att den liksom måste stå på bänken och det är ju inte direkt ett barnsäkert ställe, så något i trä eller emalj är väl vad jag kanske suktar efter mest av rent praktiska skäl (och ja, så skall den ju vara fin också).
  • Camilla R
    MildaMaränger skrev 2008-06-20 15:25:18 följande:
    Glad midsommar.. Vi har precis ätit sill, köttbullar, ägghalvor och knäckemacka. Till efterrätt blir det Kärleksmums. I eftermiddag ska jag chocolate chip cookies
    Tack detsamma

Vi har varit iväg till Midsommarstången och haft lite sill-/lax picknick med oss. Orkade inte packa ihop hela sill-lunchen så den får bli imorgon (jag älskar sill!)
    Ikväll blir det grilla och sen har vi 3 kartonger jordgubbar.. Skulle varit gott med något bakat till, men jag har varit lat..

Skönt att solen skiner och man kan vara ute!
  • Camilla R

Sönerna hade tur vid lotterierna idag. Robin vann en ganska stor tiger och Dennis vann en liten gepard och en liten delfin. Ja, de är nöjda och glada i alla fall

Nu skall jag göra iordning potatissalladen till middagen ikväll.

• Camilla R

Misommar är härligt! Vi har haft en riktig sådan, dvs duka ute, duka inne variant. Vädret har varit riktigt växlande!

Jag hade förresten tur i en tävling på månpocket, så jag fick Kajsa Ingmarssons nya bok hemskickad i vinst. Den åker med till Cypern, vad skall jag mer ta med mig? En deckare kanske??

• Camilla R

t

mammastädservice skrev 2008-06-20 22:43:12 följande:
    Ja det är porslin...Lite läskigt när barnen ska ta fram brödet=)
    Attans osis... Idag har vi brödet ovanför frysen, men det blir för varmt där, därför måste vi flytta plats. Vill då självklart ha en fin burk/skrin utan att vara rädd för att grabbarna har sönder något.
    Vilket dilemma va?
Svar på tråden Vita tråden del 8