Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita tråden del 8

Vaniljdröm skrev 2008-06-17 10:10:30 följande:
    Hjälp!Det tar emot att skruva i nya ytterdörren Men samtidigt gillar jag vår emaljerade namnskylt.Vad tycker ni?vaniljdrom.blogspot.com/
    Jag hade nog inte skruvat i dörren utan satt upp den vid sidan av. Men en kanonfin skylt och dörr!
    MariaV skrev 2008-06-17 10:53:31 följande:
    Jag behöver råd!Vi ska budget-renovera vårt vardagsrum. I framtiden ska golvet och taket bytas ut och väggarna tapetseras med en vit tapet med mönster. Men nu är det tänkt att målas. Problemet är att min man inte vill att vi ska måla väggarna vita. Så nu vill jag ha tips på andra ganska neutrala färger som passar till vita och svarta möbler.
    caffe latte? kika in i mitt sovrum, där har vi lite svart, vitt och så den väggfärgen.
    MildaMaränger skrev 2008-06-17 13:09:49 följande:
    Hej hopp.. jag är här. Värkarna har stannat av och nu har jag bara lite mensvärk och svag ryggvärk. Jag ska pausa lite från FL, jag mår inte så bra i huvudet just nu. Jag tror att värkarna satte igång något i huvudet på mig. Jag känner mig ensam, trött, deppad över en massa saker, känner att sambon inte förstår och bara gör en massa skoj när jag sitter hemma och är uttråkad, har ont och inte orkar ta mig ut. Vädret är dåligt, dvd trasig, bara vissa tv-kanaler är paj, pengarna är slut... jag orkar inte vara trevlig längre.. jag återkommer när jag mår bättre. Kram på er...
    Förstår att du inte mår så bra. Ger dig en bamsekram, ta lite egentid, ett varmt bad, läs lite, lyssna på lite skön musik, låt din sambo ta hem lite god mat och låt honom sköta hemmet lite grann..
    juliah skrev 2008-06-17 13:53:52 följande:
    F-n! Jag har spanat på tallrikshyllan i evigheter och verkligen lusläst och inte sett att den inte skulle levereras till Sverige. Nu plötsligt har den texten tillkommit, likaså på det mimmi beställde.Puss och kram MM! Håll ut, snart är allt bra igen!
    Men vad trist! Varför kan de inte skicka en hylla i trä till Sverige egentligen? Det är ju riktigt tråkigt..
    nublu skrev 2008-06-17 17:54:02 följande:
    Hej flickor! Har tagit en liten paus från bondgårdslivet (har matat två smällfeta kaniner med maskrosblad 3 ggr bara idag!!) och kikar in vad ni har för er. Orkade inte läsa speciellt mkt bakåt men ni ser ut att ha mycket på G som vanligt. Vad tror ni, är det köpläge på det här? www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx...
    Vilket fint hus, skulle ju kunna bli hur snyggt som helst med lite omsorg och kärlek..
    Daggdroppen skrev 2008-06-17 18:31:21 följande:
    Hej på er! Åh så skönt! Nu kom maken hem och tog med sig sonen ut. SKÖNT! Är som vanligt väldigt trött och det blir sååå skönt med en liten lugn stund för mig själv. Har skummat ikapp lite och ser att Milda Maränger ledsnat på väntandet. Hoppas du börjar må bättre och blir gladare snart, men kom ihåg att det är helt okej att tappa humöret på slutet! Nublu: Det finns potential i huset tycker jag, men det var ju en hel del med arbete... Som sommartorp eller vad? Jättefina kakelugnar i varje fall! Tror det kan gå att få riktigt mysigt Vad mera? Nu tog minnet slut Minns ni jag skrev att kattf*n var borta igår. Han kom fram på kvällen mitt i allt, från ett litet hål som finns i sockeln bredvid ugnen. Vi har ju ugnen i ett hörn och då blir det ett hål på varje sida, men det syns ju inte om man inte kikar underifrån. Och jag HADE känt där ihålet. Dessutom hade jag dragit ut alla kökslådor och kikat bakom och lockat som ett tok  på den. Jag var helt bergis på att den smitit ut, för jag hade ju så gott som vänt huset upp och ner 10 gånger (till och med de rum som dörrarna hade varit stängda till).
    Vad skönt att kissen kom fram.
    brummelisa72 skrev 2008-06-17 18:25:08 följande:
    Hej på er allaDet var ett tag sedan jag var här inne. Men ni alla visar massa fina saker och bilder.Peak på den här länken så har dem ka för 4500krwww.komplett.se/k/ki.aspx
    Nej, nej, köp för guds skull inte från Komplett, de är urusla om det är något som strular med varan eller man vill lämna tillbaka något. Vi har dålig erfarenhet därifrån.
    Videli skrev 2008-06-17 20:50:55 följande:
    Jag är oxå här... Men gråter fick just ett mail ifrån Vita Rummet där hon berättade att stlarna kommer ifrån kallholmen och kostar 3700 st skulle bli över 40 000 kr bara för stolarna jaha då fårman plocka fram en B-plan
    Milda makter! Förvånad
  • MiaMariah
    Videli skrev 2008-06-17 21:24:48 följande:
    mimma, malinJaa jag har tänkt tanken att jaga stolar som man kan måla om. Det kan bli riktigt fint. Så tänkte jag göra i köket först, men sen fyndade jag faktiskt 6 st leksandstolar som jag ska ha till mitt gammla salgbord. Ska bara måla det vitt, men det gör jag när vi flyttar in.Herre Gud fick planritningen på huset i veckan och köket är på 35 kvm Kul att lägga om de golven
    Håller med, det är verkligen ett helt underbart rum och det kan verkligen bli superfint med udda stolar runt ditt slagbord!
  • MiaMariah

numberone - hur känns det, är det pirrigt?

• MiaMariah
    numberone skrev 2008-06-17 21:41:20 följande:
    Tack söta ni.... Det känns väldigt pirrigt och nervöst fast på ett bra sätt...det går liksom upp å ner hela tiden... så himla förväntansfull.... Skickar ett sms till MM när det är klart så kanske hon kan springa in å lämna en liten rapport. Ni kan se på webbisarna sen med www.lthalland.se
    Varmt lycka till vännen!
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2008-06-17 21:46:29 följande:
    Tack!! Ja, jag blev så glad när jag kom hem. Jättekul att se dem på plats. De hade även satt dit badrumsskåpen och nästan alla lister, så det var superkul!!
    Åh shit vad vackert!!
  • MiaMariah

Ninizen - bra gjort, kanon!! Helt sanslöst, vilket århundrade lever vi i egentligen?? Skrikandes

knyttis - underbar gardin!

• MiaMariah

Och för er som är kvällssugna så visar jag New York cheesecake med blåbär (Leilas) som jag bakat idag:

http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpovwfla.jpg

• MiaMariah

Bea, Videli o knyttis - tack!

Ninizen - Skrattande Haha, nä, för guds skull!

• MiaMariah
    Beatrize74 skrev 2008-06-17 22:56:43 följande:
    Hihi...humor Knyttis...humor! Jag var till och med tvungen att gå ut och se på mitt eget elände till vardagsrumsgardin. Hopplöst! Vet inte vad jag ska hitta på. Det är liksom bara FULT! Tänk dig två fönster med brunt foder...och en altandörr med brunt foder (ska bytas ut, så det är liksom ingen idé att stå och blaska färg heller) Lägg till en skev gardinstång som liksom är ihopmonterad som flera "sugrör" på varandra som liksom drar åt olika håll så hela stången ser ut som ett svagt "M" Och så en sladd på det som går från taket snett nedåt till en fönsterlampa. Allt provisoriskt men ACK så hemskt. Här gäller mun-mot-mun metoden under tiden, men vet inte alls vad jag ska hitta på.
    Förstår din förtvivlan, jag har också känt så i förra lägenheten.. Håll ut!
    Beatrize74 skrev 2008-06-17 23:16:43 följande:
    Videli - det bidde ett Sentenskök från Electrolux Home...supernöjd. Det är till hälften monterat nu. Maken håller just nu på att sätta upp en till vägg där den tredje sektionen skåp ska stå emot. Knyttis- ja-a...bytet ja. Det ena fönstret är det en spricka i vid nedkanten så den skulle behöva bytas ganska omgående, men vi kör på med kök, sovrum, altan och förstukvist så får vi ta det sedan...som det känns i alla fall. Vi är lite osäkra på hur vi ska göra med altandörren, om vi ska behålla den, eller ev. flytta den till blivande sovrummet eftersom vi ska bygga ett vinterbonat uterum utanför där (i andra prioritet förstås) Mycket att ta hänsyn till. Och under tiden hänger de där...bruna och hemska. Kanske nästan ska kladda lite färg på dem ändå, men just nu är det ju så mycket annat som ska göras i hemmet också...hmmm...ett dilemma när man vill ha nytt NU och är hemma hos så många som har nybyggt, färdigmonterat och klart med hantverkare som gör allt jobb. Lyxigt...och ORÄTTVIST!
    Har du färg hemma? Då kan du ju faktiskt kladda på ändå. Juliah målade ju sina hyllplan som du kanske minns även om de ska renovera inom kort. Det behöver ju inte bli så supernoggrannt då.
    Videli skrev 2008-06-17 23:19:40 följande:
    FLICKOR...Vad tror ni om detta bord med stolar? Vitt såklart www.blocket.se/vi/16832865.htm
    Jag säger ja till det övre om det var det du menade. Det andra gillar jag tyvärr inte.
Svar på tråden Vita tråden del 8