Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-06-27 21:28:12 följande:
    Miamariah - Nu springer min man runt med min (vår) nya kamera och fotar överallt!
    Skrattande
  • MiaMariah

Kajsa - krya på dig och ha det så kul i Sthlm!

Fluffiga - jag störtgillade soffa nummer 2! Och här kommer bild på vår:

http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpyhn52f.jpg

• MiaMariah
    Bea - jöss vad mycket ni fått gjort. Jag nominerar dig absolut till priset Flört Och självklart blir man alltid nödig när man inte kan eller får gå på toa Skrattande Njut av ditt vin och dvdboxen! Jag sänder över en pain au chocolat också som jag bakat här på kvällskvisten. Den är du väl värd!

Tack förresten för berömmet över bilden, maken som fotade så jag kan inte ta åt mig något beröm för den Skrattande Jo, väggen är längre än vad man tror, ser kortare ut när man fotar från kortsidan har jag märkt. Tusen tack!

livet fr ljusa sidan - tackar!
  • MiaMariah

Fluffiga - tack!

Nu ska jag bänka mig i soffan Skrattande tillsammans med maken och vara lite social. Fortsatt trevlig kväll!

• MiaMariah
    Camilla R skrev 2008-06-27 22:11:12 följande:
    Tror att vi har precis likadana Vi har Furninovas 'Set-up" modell Edge i brunt (samt även fåtölj och fotpall i vitt, eller rättare sagt så var den vit) Jag gillar modellen jättemycket. Det är en "lillebror" till deras modell 'coffee' som bl a säljs på Mio-möbler.
    Vår är Furninovas Ebba i färgen Earth så det var inte samma men de liknar kanske varann då. Ja, jag gillar vår hemskt mycket också.
    MildaMaränger skrev 2008-06-27 23:03:45 följande:
    Iiiiiiiiiiiiiiii nu har jag snart bara 2 dagar kvar till BB... ( som att det skulle bli så)
    Så spännande, tänk vad fort det går.. Snart myser du med en liten!
    Tjock kulan skrev 2008-06-28 09:41:10 följande:
    Halloj i trådenJa då är väl majoriteten av vita hemmarna i el Stockholmo o shoppar Ska försöka ta mig till en loppis här i byn och se vad de har för kul saker, letar ju fortfarande efter ett månbord och ett högt men smalt skåp till en liten väggbit i hallen,inte det lättaste att hitta . Sen blir det nog en sväng till Ikea för inhandling av rullgardiner till sovrummet.Anton:Glömde skriva igår, vilket fint sovrum ni fått.Mia: Fiiint vardagsrum, skåpen är fantastiska.Fluffiga: Ang soffdiskussionen, jag röstar för tvåan den gråa, den tycker jag va snygg.
    Tack snälla!
    Kaktus76 skrev 2008-06-28 12:03:08 följande:
    Fluffiga: Jag röstar på alternativ nr: 2, den tycker jag var jättefin!!Miah M: Jättefin soffa ni har och allt runt om också för den delen!MM: Åh,vad spännande. Tänk att snart är det inte länge tills du får snusa bebis..... Har du hört något nytt från numberone då?
    Tusen tack!
  • MiaMariah
    MildaMaränger skrev 2008-06-28 16:25:03 följande:
    De är kvar på sjukhuset , på neo. På måndag ska de kolla OM det har blivit några skador och hur omfattande isfåfall.. Jag HOPPAS verkligen att allt är bra!
    Hoppas, hoppas verkligen också att allt är bra. Tänker på lillan faktiskt varje dag..
    Beatrize74 skrev 2008-06-28 16:34:54 följande:
    Puuuhh....sista barnet har gått för det här kalaset. Roligt att de var här, men det är förstås ganska jobbigt ändå, rent psykiskt, med alla förberedelser innan. Det var inte så många barn, fyra kompisar plus syrran på hans kalas, och de sköter sig ju ganska bra "själva" i den här åldern. Två av barnen blev lämnade, två av barnen hade sin mamma med sig. De lekte och hade kul. Jag gjorde glasstårtan (med lite modifikation) som jag visar på min blogg. Den blev jätteuppskattad och är ett tips till er andra som "tröttnat" på att göra tårta när det är många som fyller ungefär samtidigt. Obligatorisk fiskdamm med "disktrasenapp", "blöjdnapp" och "moppnapp" också....men självklart också godispåsar med såpbubblor. Vi hade INTE tur med vädret. Himlen öppnade sig och vräkte ner regn precis en kvart innan kalaset öppnade Första timman åskade det och blixtrade precis ovanför vårt hus. Som tur var så var det ingen var som var rädd för åskan. Vi var inne, men vi hade röjt upp ganska bra ändå från verktyg och bråte just eftersom vi på förmiddagen såg hur regnmolnen började torna upp sig. Nu har barnen som sagt åkt och vi ska åka till Bauhaus och reklamera en borr som vi köpte för dyra pengar och som redan har givit sig. I bilen dit ska jag sova och läsa senaste "Lantliv" och bara varva neeeer. Sedan blir det köpmat tror jag. Jensens skulle jag tippa. Men lycklig...det är jag. Det är roligt att se hur mycket de tycker om ens son och hur väl han uppför sig, är artig och bjuder runt, skrattar och "bjuder in" till samtal trots att han är en nybliven fyraåring. Han liksom går till de som just för tillfället inte har någon att prata med eller göra och erbjuder dem något eller småpratar med dem. Han stod till och med dukade tallrikar, skedar och kaffekoppar och muggar ("Vilken färg vill du ha på ditt glas Sanna? Du då Erik?"Nu har barnen klätt på sig så vi kan åka iväg. Livet är bra härligt, trots att regnet fortfarande vräker ner.
    Vad skönt att det gått bra minus vädret då..
    Peak skrev 2008-06-28 19:12:21 följande:
    Miamariah - nej vi gör dem inte själva, jag tyckte vi skulle prova men sambon tror att det tar för mycket tid och då skulle han vilja ha flera tusen per stol! Trodde jag skulle kunna få tag i fler där jag köpte Lowes stolar, men någon annan hann före!Vanilj - fint parasoll!! Vad kostade det?Hoppas alla har det bra i Sthlm och gör fin-fina fynd!! Och har det jättetrevligt när de får umgås också såklart!!Nån här som jobbar som butikschef? Snubblade över några sådana utbildningar och blev lite intresserad!
    Ah, på så vis. Mja, flera tusen per stol är nog svårt. Men räkna på virke o tid att göra dem i så fall för att se vad det kan landa på.
    Sötnöt skrev 2008-06-28 21:03:17 följande:
    En fråga till er "vita" experter, då jag själv har grotesk beslutsångest...Om ni fick välja helt fritt mellan att flytta in i ett hus byggt 1909 och delvis renoverat (men skulle behövas en hel del ytterligare renovering för att bli som ni vill ha det, som myt kök, golv, badrum med mera, med mera). Läget är ganska "lågt bort från allt" så att säga. ELLERBygga helt nytt och få det exakt exakt om ni vill ha det i "gammal stil" men huset ligger i ett bostadsområde eller iaf tillsammans med 4 andra hus. Detta alternativ blir vid första anblick rejält mycket dyrare.Kan man få samma charm i ett nybyggt hus är väl egentligen min fråga till Er?tac för synpunkt/åsiktVad väljer ni
    Säger som Videli - välj utifrån var ni helst vill bo, läget alltså.
    Kajsa 77 skrev 2008-06-28 21:11:17 följande:
    ska återkomma med detaljer.Måste lägga två speedade barn först!
    *väntar på detaljer*
    mammaninna skrev 2008-06-28 21:22:54 följande:
    god kväll?är det nån som vet vilka som säljer påslakan från pernittengryn? vilmers farmor å farfar vill köpa doppresent å frågar vad han vill ha. har ni annars andra förslag på fina grejer till lillen?
    Kika in på www.minikex.se
  • MiaMariah
    MildaMaränger skrev 2008-06-28 22:50:29 följande:
    senaste rapporten från numberone... ellen har badat lite och skrikit lite så det verkar gå åt rätt håll. men de har bara fått ha henne på rummet en kort stund.
    låter positivt tycker jag. men fy vad tufft de har det nu..
    mammaninna skrev 2008-06-28 22:57:32 följande:
    miamariah: tack! hittade dom men mannen är inte lika förtjust.. nu har jag chansen att önska nåt fint och så får jag black out..
    sov på saken så klarnar det säkert.
  • MiaMariah
    mammaninna skrev 2008-06-28 23:28:26 följande:
    när det känns som ett niagarafall mellan bena är det mycket.. jag är inte välkommen in på din sida.. synd tycker jag.. miamariah: tack, det gör det säkert! får surfa runt lite å leta fina (=dyra) saker..
    ja, passa på att leta dyrt Skrattande
  • MiaMariah

tänk sicken tur vi har härinne tjejer som kan byta erfarenhet inte bara med inredning utan även förlossningar Skrattande jag insuper varje rad ni skriver om vatten nu och lägger på minnet tills det är min tur Flört

Svar på tråden Vita tråden del 8