• Enji

Vita tråden del 8

Gomorron

sicket fint väder vi har!

Idag är det öppna förskolan på förmiddagen, nästan som att man inte vill vara inomhus dock. Samtidigt gillar Elias det så mycket.

Jag skulle behöva kanthugga längs gräsmattan också...  det blir ju så fint när man gör det. Låg o tog ogräs mellan plattorna igår..

Låter fint med lavendel juliah! Vi har en hel massa lavendel längs ena huskanten. Ska de klippas ner tro? Nån som vet?

malins -> vad fint det låter!

Lina -> Gomorron!

• Enji
    LinaoMatilda skrev 2008-05-05 07:00:43 följande:
    Har en ny hylla i köket. Inte klart piffat.
    Jättefint!
    juliah skrev 2008-05-05 07:02:15 följande:
    Det gick så bra för maken, han har vuxit enormt under dessa dagar och hela familjen känns på topp just nu Jag är alldeles däckad av pollenallergin känner jag men ändå fylld av energi och inspiration, wow vilka hus tjejerna i skåne hade *impad till max*.Tips: Köpte en "svampkorg" igår på Coop. Vitmålad spånkorg med handtag, fanns i 2 storlekar. Riktigt fin!
    Så skönt att det gick bra med maken och barnen. Då kan du ju komma fler gånger
  • Enji
    LinaoMatilda skrev 2008-05-05 07:24:30 följande:
    Enji: God morgon och tack Låter trevligt med öppna förskolan, även om det är fint väder ute så är det däkert trevligt att gå dit en stund.
    Jo det e  lite mysigt ändå. Elias har sina kompisar där nu...o jag med
    juliah skrev 2008-05-05 07:27:49 följande:
    Hej hej enji!Ja lavendeln ska du klippa ner riktigt ordentligt.
    Jahaja...då ska det med gäras. Puh!
  • Enji
    juliah skrev 2008-05-05 13:43:36 följande:
    Nu har jag gjort något alldeles onödigt i vårt kök som ändå ska rivas i framtiden. Målade de hemska ekhyllorna vita. Blev sisådär, och de borde ha slipats men nu känns det liiite bättre iallafall.
    Åh så fint! Porslinet e så ljuvligt Glad
  • Enji

Gomorron

Underbart väder här också.
    Ska lämna E. på dagis idag.. sen blir det väl lite utedag här med. Behöver plocka lite inne också. Så skitigt det blir inne när man springer ut och in hela tiden som man gör nu.

Igår tog mannen med högtryckstvätt där ute, vilken skillnad. Vi har haft massa grönt skit på det vitmålade. Men nu är det borta. Idag ska han ta alla plattor också..
    Lite var dag

• Enji

Gomorron

mimmi -> fy så obehagligt! Olustkänsla.. blä!

tjock kulan -> själv gillar jag träleksaker och de är billiga med Brio tex på Ullared. Men alla plastiga låtleksaker osv är ju alltid kul tycker barnen. Ha en trevlig shoppingtripp!

Bea - duktig och flitig som vanligt!

Gomorron malins! Vad står på schemat idag?

Tittade på väderleksrapporten igår. Värmen ser ju bara ut att stegra denna veckan, såå underbart.
    Vi fortsätter väl ute lite idag. Plattorna blev högtryckstvättade igår så idag får vi nog ställa iordning allt där ute. Allt står huller om buller nu.

• Enji

malins -> jag tog mitt prov bara för någon vecka sen. Det är inte det roligaste man kan göra... men är skönt när man har fått gjort det ändå. Födda barn och gå dit är vitt skilda saker.. det tycker jag med.

juliah -> så härligt med utedagar. Jag har precis satt igång en tvätt, så den får hänga ute här sen.

lina -> Kul ide det där med loppistorg. Jag har aldrig hört talas om det innan.. Lycka till med dagiset. 2språkigt? Finska och svenska då eller något annat?

• Enji
    LinaoMatilda skrev 2008-05-07 08:20:47 följande:
    Enji: Ja, finska och svenska. Vi bor i en väldigt finsktalande stad, men vi pratar svenska hemma. Så det känns viktigt att det är personal som även kan svenska. Men samtidigt bra att barnen lär sig finska. Dagmamman de är hos nu pratar mest finska men lite svenska, och barnen har redan lärt sig en hel del
    Så kul med språk. Bodde ju själv utomlands när pojken var nyfödd... så roligt när han kom med franska inslag i vårt svenska hem
  • Enji
    JeaJea skrev 2008-05-07 15:09:43 följande:
    alltså tjejer, lugna ner er nu!vi här nere i Skåne kallar Danskarna för Nordens araber för att de är så fräcka i affärer. Det är syftningen av inlägget.Det kunde lika gärna vara jag som har skrivit det, varken jag eller sylt ser något hot alls i det inlägget.
    haha! Det kände inte ens jag till .. född skåning
  • Enji
    MildaMaränger skrev 2008-05-07 15:18:57 följande:
    Är det någon som hunnit prova mitt recept på potatissallad?
    Nä, men gör det gärna Verka god!
Svar på tråden Vita tråden del 8