• misak

Vita tråden del 8

Svar på #3284

Camilla R skrev 2008-05-21 10:13:38 följande:
    Oj, den kostade en slant. Jag har den med plats för 2 stearinljus och vill minnas att den kostade strax under 1.000 kronor (något som inte sambon vet...)Men för mig är den värd det, den är så fantastiskt fin och härligt och den står framme året runt och pryder köksfönstret!
    Ojsan... Ibland måste man få ha (en hel) del hemligheter när det gäller inköp. Jag tror inte de mår bra av att veta vad allt kostar
    Men den är ju väldigt fin! Kanske det blir en tripp till Stockholm i sommar och då får jag smita in och shoppa en.

Lite nytt i min blogg www.drommenometthuspalandet.blogspot.com
  • misak

Jag har köpt ett vitrinskåp Liatorp som vi har som garderob till barnen. Det var den enda med mått som passade och som dessutom var snygg! I allafall så tänkte jag sätta ett typ på insidan av dörrarna så att det inte blir så rörigt intryck med att kläder synliga. Har ni något bra tips på hur man kan göra?

• misak

Javisst skulle det vara tyg...

Ja det där med vajer låter som en bra idé. Man kan ju behöva tvätta tyger någongång.

Tack för ditt svar!

• misak
    Anton2005 skrev 2008-05-21 14:54:24 följande:
    Det va någon här i tråden som hade köpt wilma gardiner från ikea och klippt till och satt fast med dubbelhäftande tejp på insidan. Det tyckte jag lät smidigt och tänkte göra samma sak här hemma med våra badrumsskåp
    Det verkade rätt enkelt o smidigt!
  • misak
    MildaMaränger skrev 2008-05-22 13:57:50 följande:
    är det bra med en sån där insats till badbaljan ? så man inte behöver hålla i barnet?
    Jag har en till min lille A och hade den även till min store kille när han var bebis. Jag tycker att den är jättebra. Inget måste men väldigt praktisk.
  • misak

Ni som är blocket-fantaster och har koll på läget för övrigt Jag skulle vilja ha en byrå alt. ett halvrunt bord och en spegel till min hall. Kruxet är att det bara får vara en meter brett och inte allför djupt. Tanken är att spegeln ska sitta ovanför och därför är även höjden begränsad. Har ni sett något sånt någonstans?

Hur ser det ut i er hall?

• misak

Fru Puffen:
    Wow vilken fin hall!

Gillar både spegeln och zinkhuset skarpt! Har du någon länk eller tel nr till var man kan hitta dem? och gärna pris så man inte blir lurad.

Är det fler som har halltips och gärna bilder??

www.drommenometthuspalandet.blogspot.com

• misak

Godkväll!

Nu har lille A äntligen somnat. Han har blivit förkyld och är lite varm och endast 12 veckor på tisdag. Då är man rätt ynklig. Storebror är oxå förkyld, men han är ju snart tre år och full fart i allafall.

Vill säga Grattis till alla mammor idag o hoppas ni fick något fint för det är ni värda! Själv fick jag en fin blomma i en fin zinkspann. Hoppas kunna visa den i bloggen imorgon.

Det finns lite nytt i min blogg, som jag hunnit med i sjukstugan.

www.drommenetthuspalandet.blogspot.com

Sov gott!

• misak

Godmorgon allihop!

Så fina bilder ni har visat både här och i era bloggar!

Jag är i starkt behov av en ny symaskin, Har två mer eller mer antika som slutat fungera. Vad har du för symaskin? Vad ska man tänka på vig köpet? Vilken rekommenderar du?

www.drommenometthuspalandet.blogspot.com

Svar på tråden Vita tråden del 8