Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vita tråden del 8

13 år emellan skrev 2008-06-16 07:52:51 följande:
    Tens-apparat heter det flickor!God morgon, nu ska jag strax cykla iväg till första dagen på mitt nya jobb. Gah och Tjoho på samma gång!!
    Lycka till på nya jobbet idag.
  • tjenixen

Kikade ut förut på min farbror och fru som bor mittöver oss, på andra sidan gatan. Där byter de ut alla fönster i huset idag och himlars vilken fart det går med. Blir så fint. Vill också byta ut fönstren men eftersom vi inte har så jättebra ekonomi så länge jag pluggar så blir det nog bara ett fönster bytt i år. Vi får ta en bit i taget och i år måste vi nog lägga fokus på framsidan av huset dvs balkonräcke + bygga tak över den så vi slipper få in alla solvärme, nya stolpar som håller upp balkongen, ny trappa som vi samtidigt förmodligen breddar så en liten cafégrupp får plats där + då fönstret och fodren som ska bytas till vita istället för mörkgröna hu.

• tjenixen
    numberone skrev 2008-06-16 14:28:57 följande:
    Kikar bara in snabbt ....På onsdag kl. 8 ska vi vara på förlossningen för att sätta fart på lilla bus....Hoppas att det inte tar ett par dagar bara....
    åh, vad spännande. Lycka till!!!!
  • tjenixen
    malins79 skrev 2008-06-17 05:42:17 följande:
    God morgon!Sitter här för mig själv och dricker kaffe, måste vara för att det är så ljust ute som jag är så pigg och kan stiga upp självmant 05.20.Idag när Saga lämnats på dagis och Jacob sover ska jag slipa och sen målar lister i Sagas garderob. Min tidsplan är att vara färdig innan helgen är över. Jag hoppas inte färgen som är inne i själva kläddelen släpper när jag målar. Den gjorde nämligen det i en annan garderob som jag fixade. Jag måste komma ihåg att köpa tapetklister och rollerhylsa idag.Vad ska ni hitta på idag?Vad ska ni göra till midsommar?Vi ska först till några goda vänner en familj där sonen är lika gammal som oss och äta silllunch. De bor på en liten gård vid en sjö bara 1 mil från oss, jättemysigt. Huset är från 1860 men skulle kunna bli hur fint som helst om man renoverade och hade det intresset.Sen ska vi på midsommarfirande i en hembygdspark, då följer bara sonen med och där möter vi en annan barnfamilj. Det blir förhoppningsvis fika i gräset och dans.Sen ska vi hem till oss och grilla lite och äta jordgubbar (om man nu gillar det)Blir inget sent firande till långt in på natten.
    Midsommar ska vi tillbringa i husvagnen ute vid svärisarnas stuga. Vi blir ett femtontal vuxna och barn i olika åldrar som samlas och umgås. Äter gott och leker mm. Hoppas det inte spöregnar nu bara.
  • tjenixen
    juliah skrev 2008-06-17 06:45:10 följande:
    Före                                   Under upprustning
    Det kommer bli alldeles, alldeles underbart när det är klart. Det syns redan nu på den förvandling som skett tycker jag.
  • tjenixen

malins: Bidragsdelen är 2500 har jag för mig. Ska kika....... 2572 för att vara exakt. Gick in och kikade på mina utbetalningar:) Hoppas du hittar något som du kan läsa bredvid eller heltid senare. Själv har jag en termin kvar innan jag är förskollärare.

• tjenixen
    Anjo2 skrev 2008-06-17 08:10:38 följande:
    Tjenixen: Har du läst till förskollärare? Det är vad jag hade tänkt läsa till efter mammaledigheten, Får man fråga hur mycket du har behövt ta i lån?
    Japp har en termin kvar nu bara. Så skönt. Jag har fullt lån för att kunna överleva med bilpendling, hus, 4 barn, make med egen firma. Men det finns ju de som bara tar en del av lånet och de som inte tar något alls. Man får ju ett extra bidrag för de barn man har försörjning av och som är under 18 och bor hemma. Jag har ett extra bidrag på dryga tusenlappen för att jag har 4 barn hemma. Annars har jag som sagt var fullt lån så jag får ut drygt 8000...... måste kolla igen....

Nu tar vi om det igen:)
    Bidraget ligger på 2572 kr
    lånet är 4920 kr
    tilläggsbidraget för barnen är 1128 kr
    summa då 8620 kr

En tanke bara också är ju att numera för man inte stämpla under sommarlovet så antingen måste man ju lägga undan pengar under året så man klarar sig, ha fp-dagar kvar eller jobba om man inte kan leva på luft hmm.
  • tjenixen
    lillafruluva skrev 2008-06-17 08:20:34 följande:
    Jag vill måla om i vardagsrummet, den färgen vi har nu känns så intetsägande på något sätt, gråvit i en tråkig färg!Frågan är vi vi ska ha vit eller någon ljus ljus färgskiftning..
    bra fråga för vi har nog ungefär likadan färg. vit eller ja vitgrå som börjar bli trist. Har ju suttit några år och vi kan inte komma fram till vad vi ska måla om väggarn i för färg. Så jag tjuvlyssnar på de tips du får, ok?:)
  • tjenixen
    Camilla R skrev 2008-06-17 09:33:15 följande:
    Vi har en sådan garderob i vårt sovrum. Vi har gjort den allra enklaste lösningen. Antonius (stativ med trådbackar) från IKEA som står under snedtaket. Mycket förvaring för tröjor, byxor, dukar osv. Samt att man kan ha förvaring ovanpå. Kanske inte den allra snyggaste lösningen, men den är praktisk
    Så har vi med och det rymmer otroligt mycket + att det som sagt är bra med förvaring ovanpå med. Snyggt? nja, men som sagt var väldigt praktiskt och rymmer mycket.
Svar på tråden Vita tråden del 8