Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vita tråden del 8

lillafruluva skrev 2008-06-17 09:46:01 följande:
    Hur har det gått för MM??
    åh, det undrar jag med.
  • tjenixen
    juliah: underbar tallrikshylla du beställt.

vaniljdrömmar: Håller med om att det måste vara enklare att sätta väv och måla och sen måla om än att tapetsera om ifall det blir sunkigt och nött etc. Allra helst i hallen. Vi har tyvärr väv i rutmönster men den får hänga med då den är praktisk i alla fall när man som vi har 4 egna barn och en hel del extrabarn som kommer och går här. Det slits en hel del tycker jag, i alla fall när hallen är pluttig och trång som hos oss.

Lillafruluva: håller tummarna för att något händer för mögel och fukt ska man inte behöva bo i.

fotograf: vilken underbar våning det verkar vara

miamariah: usch och fy vad hemsk du är som frestas så:)

LoM: lycka till hos tandläkaren.
  • tjenixen
    Hanna E skrev 2008-06-17 10:00:57 följande:
    Bea; vilken mysig dag!Juliah; grattis till dagisplatserna! Önskar att det fanns ur och skur- dagis i vår kommun också.Miah; så gott! Hmm nu minns jag inte mer... kort minne=) God morgon förresten! Behöver lite råd idag.... vår lilla tjej har tagit sig ur spjälsängen, inte ens två år gammal! så jag fick lite säng-panik.. Har en säng som vi fick med huset, som står i ett gästrum i källaren. Vad tror ni, skulle den kunna bli fin vit? Eller ska jag ut och leta efter ny? Vad har ni för sängar, förutom växasängar??Tilde har dessa möbler i sitt rum nu: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10074707 , www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30077248 ,  så jag tänkte att den sängen vi har kanske passar in lite i stilen.... gillar inte ikeas säng i samma serie, tyvärr.
    Sängen kan nog bli jättefin som vit och jag tycker den passar bra in med Hensvikhyllorna. Lite samma stuk på dem med formningen osv.
  • tjenixen
    Hanna E skrev 2008-06-17 10:06:33 följande:
    Tjenixen, ja det kanske kan bli bra? Tack för svarSåg att ni diskuterade gungstolar... har denna; Tanken är väl att den ska bli vit, men jag har velat så kring om jag ska behålla den eller inte... får inte riktigt till det! Har ni tips kanske? Ni verkade ganska positivt inställda till gungstolar ialla fall=)
    Åh, den får mig att tänka på min barndom för hemma hade vi en snarlik sådan just vitmålad och med blå dyna till. Jag tror tyvärr att den har blivit slängd någon gång genom åren, snyft. Vet att min mormor har en, håll i er, MÖRKGRÖN, som jag gärna ärver men den ska i så fall bli vit.
    Vad har du för möbler runt omkring? Passar den in med sin lite "shabbiga" look? Jag tycker om vitt men jag gillar även det som ser gammalt och nött och använt ut. Hos mig skulle den nog fått behålla sin patina och passat rätt bra in i vardagsrummet:)
  • tjenixen
    Hanna E skrev 2008-06-17 10:12:30 följande:
    Tjenixen, har mörka möbler i rummet, enda rummet i huset=) Så den passar in så som den ser ut nu, egentligen... den är inte för shabby nu tycker ni??
    nä, jag älskar den som den är:)
  • tjenixen

Ang tv-inköp. Jag är absolut inget haj på apparater och sånt men hörde av en bekant att man inte ska köpa tv men inbyggda boxrar för det system som finns idag ska ändras och då kommer inte de boxrarna att fungera. Har ingen aning om hur eller varför men han verkade säker på sin sak. Något att kolla med butiken kanske?

Alltså varför är tv-apparater så himla fula egentligen? Vi har i och för sig en stor vanlig grå wide 32 och den är verkligen stoooor, både bred och tjock. Hehe som mig då kanske:) Och sen alla andra apparater som ska till då, dvd, parabolmottagera/box, förstärkare, högtalare till surroundljudet etc. Blir ju en hel värld med apparater i ett och samma rum.

• tjenixen
    MildaMaränger skrev 2008-06-22 22:28:00 följande:
    Kajsa77... de är på neo och kommer att få stanna där i minst en vecka till... stackare.. vilken start, de som ska ligga och mysa och bara vara glada nu...
    Åh, jag har inte hunnit läsa ikapp allt men har förstått att de har en oerhört jobbig tid nu. Skicka en hel massa kramar till dem.
  • tjenixen
    FruPuffen skrev 2008-06-23 22:05:58 följande:
    Ja, härlig känsla ... Det är också skönt att få en överblick över saker som ska göras, känns lättare att klara dem då än när man ska ha allt i huvudet!
    Här är en till som gör listor om det så gäller packning eller vad som ska göras etc. Maken brukar inte vara lika road av mina listor när det innefattar arbete för honom:)
Svar på tråden Vita tråden del 8