Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vita tråden del 8

Någon som har tips på en vilfåtölj/läsfåtölj som kan stå ute i ett oisolerat uterum?

Funderade på någon av Ikeas vairanter typ Karlskrona men är den skön? Någon som vet? Något liknande är vad jag tänkt mig men vet inte hur sortimentet ser ut, någon som har koll?

• tjenixen
    Peak skrev 2008-06-24 10:39:21 följande:
    oj vad det här kändes dubbelt...både trycka ner mig i skorna och peppa lite.Känns lite som "sluta klaga - vi orkar inte höra..."Bara det att det känns som att man kan prata om det mesta även om det inte gäller inredning här och få både råd och stöd...Svårt att förklara här också hur det går till, men det verkar vara dels dålig kommunikation mellan cheferna, den ena kanske tror att de andra ger mig uppgifter osv. Och om jag är så usel att jag bara klarar av att vattna blommor och koka kaffe borde de väl istället avskeda mig. Kändes lite hårt..Men jag ska vara tacksam att jag har ett jobb och rycka upp mig och inte gnälla här hos er längre.På min förra arbetsplats fick jag sparken för att min chef försökte skydda sig själv och slippa bli avskedad själv, vilket han sedan blev p.g.a mig och mina kollegor som talade om för ledningen hur han höll på, tyvärr för sent för min del...Måste t.o.m gå och torka en tår nu...over and out!
    Nämen, gumman. *kramar om och torkar bort din tår*. Förstår din frustration över arbetssituationen och det är så svårt att kunna påverka själv. Ta upp det med bemanningsföretaget och hör hur de ställer sig till det hela. Kanske de kan vara någon medlingslänk till din/dina chef/er? Det är inte så lätt att ta upp det här själv. Kanske är det missförstånd som du skriver eller så är de bara tröga.
  • tjenixen
    Kaktus76 skrev 2008-06-24 13:13:58 följande:
    Vad har ni för tv-bänk tjejer? Har fått för mig att jag vill ha en vit bänk men hittar ingen nån stans. Någon som har några förslag?
    Liatorps? Vill du har en hög eller låg, kort eller bred? Många frågor:)
  • tjenixen
    Vaniljdröm skrev 2008-06-24 13:17:22 följande:
    Är det någon som har sett denna korgen på riktigt?Plast eller spån?Ja, den är jättefärgglad, jag vet
    nä har inte sett den IRL men den ser plastig ut på bilden tycker jag.
  • tjenixen
    misak skrev 2008-06-24 13:46:02 följande:
    Hej tjejer!Är det någon som har en glasveranda? Var ligger den placerad i huset? I anslutning till vilket rum? Vill gärna se bilder på det, även en "vanlig" veranda.
    Vi kallar det för inglasat uterum i och för sig så jag vet inte om det är något sånt du menar eller är det en klassisk veranda ansluten till entren du menar? Vi har annars vårt på baksidan och utgång från köket. Har inglasat runt 22 kvm och sen har vi öppen altan utanför med staket runt på ca 25-30 kvm. Ska se om jag har ngt kort för nu ser det rätt gräsligt ut när vi håller på och stuvar om då min pappa ska ha syskonträff hos oss nästa vecka. ( vi bor i pappas föräldrahem nämligen så de ska träffas här så alla får komma "hem" en sista gång så att säga )
  • tjenixen
    Juleja skrev 2008-06-24 14:05:34 följande:
    Vi har en sån här. Den är stor! Passar oss jättebra, sambons gigantiska tv får plats och jag slipper se alla filmer och skit som göms i lådan och facken!www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90086805Vanilj:Det måste vara plast! Jag gillade den! En somrig korg!
    men var har ni alla andra apparater som t ex dvd, boxer/mottagare, ev förstärkare mm?? Vet du hur många filmer lådan rymmer? Jag är oxå på jakt efter en annan tv-bänk men vi har ca 500 filmer och 4apparater som ska få plats + tv då.
  • tjenixen
    Juleja skrev 2008-06-24 14:53:04 följande:
    Jag vet inte hur många filmer som får plats... svårt att kolla nu för vi har inte ens packat upp kartongen med filmer sen flytten i dec. Men rätt många, lådan är ju stor. Man får med några träbitar så man kan göra fack i lådan om man vill. Men nu hawr vi min dator i lådan (en shuttle) som vi kopplat till tvn. I facken (3st) har vi dvd/video-maskin, nåt slags tv-spel och nån decoder till tv:n. Så fäller jag ner luckan för facken när jag inte vill se alla apparater. Perfekt.
    ahaaa, perfekt att slippa se alla trista apparater ju. Måste ta och kika närmare på en sån. Tack för tipset.
  • tjenixen
    MildaMaränger skrev 2008-06-24 18:49:07 följande:
    Någon som har tips på billiga påslakan?
    Hur billiga? Hittade för 89,95 på City Gross. Fanns med stjärnor, ränder, blommor och en hel massa olika färger.
  • tjenixen
    Rosesarered skrev 2008-06-24 19:45:15 följande:
    Skulle gärna vilja läsa/se bilder alla fina vita stilar så som lantligt, shabby chick, gustaviansk stil, fransk lantstil, new england stil. Vad fler? Tycker ibland det kan vara svårt på loppis eller auktioner när man inte vet så mycket om stilen. Man går mest efter att det är vitt och ser lite slitet ut. Det är ju lätt hänt att man blandar "fel" och bara köper på sig saker för att det är vita. Hur mixar ni?
    Jag har min egen stil och går inte efter någon "föregångare" eller vad jag ska säga. Gillar det gamla lantliga - bondköksanda t ex. Har inte kommit så långt med renoveringen ännu men bit för bit får vi till det tror jag.
  • tjenixen
    MildaMaränger skrev 2008-06-24 19:51:29 följande:
    Någon som vet vart det finns svaaaaaagt rosa ljus?
    Europris hade ljusrosa och ljusblå när jag var där sist. Ganska så ljusa nyanser. Både vanliga "kronljus" och block och klot.
Svar på tråden Vita tråden del 8