Inlägg från: Hanna E |Visa alla inlägg
  • Hanna E

Vita tråden del 8

Bea; vilken mysig dag!
    Juliah; grattis till dagisplatserna! Önskar att det fanns ur och skur- dagis i vår kommun också.
    Miah; så gott!

Hmm nu minns jag inte mer... kort minne=)

God morgon förresten! Behöver lite råd idag.... vår lilla tjej har tagit sig ur spjälsängen, inte ens två år gammal! så jag fick lite säng-panik.. Har en säng som vi fick med huset, som står i ett gästrum i källaren. Vad tror ni, skulle den kunna bli fin vit? Eller ska jag ut och leta efter ny?

Vad har ni för sängar, förutom växasängar??
    Tilde har dessa möbler i sitt rum nu: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10074707 , http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30077248 ,  så jag tänkte att den sängen vi har kanske passar in lite i stilen.... gillar inte ikeas säng i samma serie, tyvärr.

Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Hanna E

Tjenixen, ja det kanske kan bli bra? Tack för svar

Såg att ni diskuterade gungstolar... har denna;

Tanken är väl att den ska bli vit, men jag har velat så kring om jag ska behålla den eller inte... får inte riktigt till det! Har ni tips kanske? Ni verkade ganska positivt inställda till gungstolar ialla fall=)

• Hanna E

Numberone, hur har du gjort med din?? Målat eller behållt som den är? Vad har du i den, nån pläd eller....? Behöver tipsSkrattande
    Lycka till i morn förresten!

• Hanna E

Tjenixen, har mörka möbler i rummet, enda rummet i huset=) Så den passar in så som den ser ut nu, egentligen... den är inte för shabby nu tycker ni??

• Hanna E

Tack Bea för svar om sängen! Ska fundera på det... ska ha henne mellan oss i natt och så tar jag tag i sängproblemet i morgon igen. Vågar inte riskera att hon trillar ur!
    Lynn, så kul att se dig här, hur känns det med två barn?? Jag börjar bli nervös nuRäcka ut tungan

MM, blev också ledsen sist, men sen mådde jag bättre igen dagarna innan Tilde tittade ut. Ta en paus, rå om dig själv, och försök att tänka som så att din sambo inte menar något illa; ofta är det så att det som är så verkligt för oss inte blir verkligt för dom förän dom kan se och hålla den lilla bebben själva!

• Hanna E

MM, inte hört något från numberone?

• Hanna E

Godmorgon!
    Idag är det midsommarfirande på Tildes dagis som gäller, mysigt!
    I natt när jag inte kunde sova låg jag och funderade över linnegardiner...:) Malins, du beställde från LaRedoute va? Var dom fina? Du har ingen bild på hur dom blev uppsatta??
    Funderade även över väggord... vi har ett katastrof-sovrum för tillfället. Så kalt och omysigt, men tyvärr så har vi en toa med fuktskada mm mm, så sovrummet ligger egentligen långt ner på att-göra listan. I sovrummet nu så är det en vit strukturtapet, helt ok vit nyans, men lite 80-tal sådärFlört Kan man fästa väggord på en sån tapet? Skulle vilja ha "jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag" över sängen...

• Hanna E
    malins79 skrev 2008-06-19 08:44:28 följande:
    Näe, det var från Ellos, fick dem igår. Ser fina ut men de behöver läggas upp lite så jag har ingen bild på dem.Jag hade 60% rabatt så de kostade 321 med frakt, annars 699. Sen har jag tillgodo på 299kr så de kommer kosta 22kr :-dCamillaR har dem också, hon kanske ha nån bild?
    Camilla R skrev 2008-06-19 08:53:31 följande:
    Ja, jag har också de gardinerna, har dock ingen bild i galleriet. Får kolla när jag kommer hem om jag har någon, eller om jag kanske kan ta en.
    Det hade verkligen varit jättesnällt! Tycker det är så svårt att se på hemsidan, hur fallet på dom blir osv... älskar linnegardiner, men det är inte alltid det blir snyggt...

Ingen som vet om man kan sätta väggord på en struktur-tapet...?

Jag som snöat in på sovrum blir alldeles avundsjuk när jag ser din fina säng Kajsa!! Skrattande
  • Hanna E

Malins, skulle du vilja länka till gardinen...? Såg att jag hade 60% på en vara från ellos fram till 28 Juni, men nu hittar jag inte gardinen!

Svar på tråden Vita tråden del 8