Inlägg från: Hanna E |Visa alla inlägg
  • Hanna E

Vita tråden del 8

Beatrize74 skrev 2008-07-03 10:30:14 följande:
    Oj vad effektivt! Det är nästan så jag funderar på att försöka intala mig själv att jag också är nära en förlossning. Jag behöver nämligen också bli lite effektivare! Strategin funkar i alla fall va? Du tänker fortfarande att det är rätt ok om barnet väntar tills du är "klar"?
    Haha ja man blir väldigt effektiv när hela kroppen är inställd på att "boa". Strategin fungerar jättebra på dagarna, jag är sysselsatt och mår bra av att rensa och göra om. På kvällarna faller dock hela tänket, när foglossningen gör sig påmind och sammandragningarna gör ont... då kan jag bara tänka "snälla snälla kan inte vattnet gå NU" Skrattande

Tycker förövrigt att du verkar vara en mycket effektiv människa utan att vara nära förlossning! Tänk så mycket du orkar rensa och pyssla och plantera, trots att du lever i ett byggkaos!
    Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Hanna E

Grattis MM!!! Åhh så roligt, och skönt att det gick så snabbt!

Anton2005 skrev 2008-07-03 18:26:52 följande:
    aha då måste jag testa det oxå :)Ställde en fråga i en annan tråd men här är ni så snabba så jag passar på här medVar hos BM idag som konstaterade att bebisen är fixerad och ligger jätte långt ner så det borde vara dax när som helst...men jag känner absolut ingenting i magen längre. Vad jag förstått så brukar andra barnet inte fixera sig. Någon som vet om de brukar komma snart när de är fixerade och man är omföderska?
    Min lilla krabat fixerade sig för fyra veckor sedan, och ligger djupt ner... och än har inget hänt tyvärr! Så det är nog olika det där.

Ska testa basilikate jag med. Åt så mkt ananas idag så jag mådde illa efter lunchen=)
  • Hanna E

Fiiin soffa Malins!

Anton, jag kan inte heller gå över, det går bara inte! Svettas så jag dör och vill ha bebis nu!

• Hanna E
    Anton2005 skrev 2008-07-03 18:48:13 följande:
    Ha ha jag åt oxå ananas så jag mådde illa. Usch va jobbigt det är när man går och tänker och tänker på när lillen ska komma hela tiden.
    Jag vet, känns som att man är förberedd på det hela tiden, och ändå har vi en vecka kvar! Gud så man längtar nu... ska hålla tummarna för dig också!Flört
  • Hanna E

Juliah, åhh så fin den blev!

Själv sitter jag med illamående och "mensvärk", men det är inte som värkar som kommer och går, utan snarare molande... försvann dock inte när jag badade, så än har jag lite hopp=) Ska ut och beskära buskar nu, kanske kan det sätta igång det lite?Flört

• Hanna E
    tjenixen skrev 2008-07-04 09:57:40 följande:
    Åh, håller tummarna att det är på G nu.
    Tack! Skrattande
  • Hanna E
    Anton2005 skrev 2008-07-04 11:32:28 följande:
    Hanna E- Hoppas verkligen det är på g för dig. Håller tummarna
    Tack så jättemycket! Det magonda håller i sig, men hade önskat att slempropp eller så kunde gå, så man fick ett litet tecken=) Sist hade jag det så enkelt, kände absolut ingenting, så gick vattnet och sen satte inte värkarna igång förän vi var på BB!
    Du har inte känt ngt än? Åhh vad kul det hade varit om det kunde vara vår tur nu...=)
  • Hanna E

Godmorgon!

Numberone, vilken ljuvlig liten dotter! Önskar er all lycka, så skönt med fina besked!

Många som ska till Ikea idag! Jag har en låååång lista tills nästa gång jag ska dit, men jag har 10 mil till närmsta, så det får bli en regnig dag:) Tänkte ta mig och Tilde till en badsjö idag ialla fall.

Natten var förövrigt superjobbig, uch för den här graviditetenLedsen Hade ont i magen hela dagen igår, och på kvällen så tyckte jag att det ändrade karaktär, mer som värkar. Gick ut och gick, och fick en massa sammandragningar. Hem igen, började klocka, orolig  kroppen. Vid två i natt la jag mig i badet - och då stannade allt! Somnade vid tre kanske, Tilde vaknade sex. Idag har jag inte ont alls. Lilla bebis bara skojade lite med mammaFlört

Fick förövrigt en sängkappa från Ellos igår, denna: http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=29442&productId=197367&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=# i vitt.
    Vi har 180 säng och kappan var till 180 säng, men den kändes för liten! Någon som har samma...?

• Hanna E

Godmorgon!

MM; Grattis! Gud så söt, vad skönt att allt gick fort och bra!

Bea; härligt att det går framåt! Ska in och kika i bloggen nu=)

• Hanna E

Hej på er!

OT men ni är mammor och jag orkar inte starta en ny tråd just nu... hoppas det är ok!
    Har haft extrem mensvärk hela natten... dock ihållande, inte som kommer och går. Inget hjälper, varken bad, vetekudde eller alvedon. Somnade vid fem, vaknade åtta igen, fortfarande så ont... sambon är 1h bort med lastbilen, vi har 1h in till BB och jag sitter och oroar mig hela tiden.
    Har ju Tilde sedan innan, men då gick vattnet och jag fick inte värkar innan bb.. så jag undrar lite här, vad är det jag har för ont?? Ska inte värkar komma och gå? Detta är mer "aj jag spyr!!!"

Svar på tråden Vita tråden del 8