Inlägg från: Hanna E |Visa alla inlägg
  • Hanna E

Vita tråden del 8

Grattis Anton på födelsedagen! Håller tummarna för att bebis vill komma ut.

Jag själv försöker byta taktik, det håller inte att jag ska ligga och inbilla mig hela nätterna att något är på gång. Så, nu har jag skrivit en väldigt lång "att-göra"lista och har nu tänkt att beta av den innan bebisen kommer. Och om jag ska hinna det så kan bebisen inte komma innan 12:e som den är beräknad tillSkrattande Får se om min hjärna vill vara med på den vändningen.

Det som ska bli gjort idag:
    Rensa två land på baksidan.
    Montera ner ett bord som ska till tippen, och få ut det i garaget.
    Få tvättat all tvätt i tvättstugan.
    Göra rent badkaret.

Jahopp, bara att sätta igång!Räcka ut tungan

Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Hanna E
    Beatrize74 skrev 2008-07-01 10:47:02 följande:
    Hanna...jag älskar ditt sätt att tänka! Helt klart ett vinnande "tänk"! :-P
    man måste ju försöka ialla fall, dagarna går så mycket fortare när man lever i nuet och tar en dg i taget! =)
  • Hanna E

Grattis på födelsedagen MM!

Det här med inredningsmättnad... för mig går det helt klart i perioder. Hela vintern har jag varit så trött på alltihop, och då flyttade vi ändå till nytt hus i November! Jag har inte hittat min stil och inte vetat vilken den röda tråden i vårt hem skulle vara. Graviditet och skolan gjorde sitt till och jag slutade att läsa denna tråden, eftersom jag kände att jag inte hade något att tillägga.

Nu har, tack och lov, mitt intresse börjat att vakna igen! Sakta men säkert har den ena "aha"-upplevelsen efter den andra smugit sig på. Och jag inser att min stil, med små justeringar, är den samma som när jag inredde mitt eget rum när jag var tio år. Med den skillnaden att alla skålar med små rosa rosor, min vita sekretär och mina svart/vita vykort som jag köpte var jag än var, är lite mer accepterade nuRäcka ut tungan Jag arbetade i motvind som barn, alla andra ville ha terracotta!

• Hanna E

Kajsa; ha en skön sommar och kom till baka när lusten återfinns. Ibland så behöver man bara få vara. Uppdatera gärna bloggen ändå, är inne och kikar ofta! Kram

• Hanna E
    Kaktus76 skrev 2008-07-02 11:36:31 följande:
    Sätter in en bild på våran skruttan. Kanske sätter igång er som väntar tillökning snart
    Vilken liten gosing, vill ha min bebis nu med!
  • Hanna E
    Kaktus76 skrev 2008-07-02 11:59:56 följande:
    Du har inte så himla länge kvar nu. Håll ut.............. men jag vet att dom sista veckorna/dagarna känns som en evighet! Man längtar och väntar samtidigt som man börjar att bli lite less och vill träffa bebisen NUUUUUUUU!!!!!!!!!!
    Nej jag försöker att tänka så också, snart kommer jag ha bebisen här! Man lever liksom i ett litet vakum just nu, kan inte planera eller ta sig för något, för man vet ju inte när det kommer att sätta igång. Spännande, men samtidigt frustrerande!
  • Hanna E
    Kaktus76 skrev 2008-07-02 12:08:43 följande:
    Ja precis så kände jag mig också på slutet. Tog mig inte för något alls,bara väntade och väntade. Kunde inte göra det eller det för hon kunde ju faktiskt komma just dåMärkligt hur människan funkar. Tror det beror på att man inte ska ta för sig så mycket utan vila upp sig för vad som komma skall!!
    Ja så kan det faktiskt vara=) Tror kroppen har räknat ut det mer än man tror!
  • Hanna E

Julia; åhh så spännande, lycka till Milda! *avis*

Idag ska jag fortsätta beta av min "att-göra"-lista och försöka intala mig själv att bebisen ligger bra där den ligger, annars hinner jag aldrig bli klar=)
    Än så länge har jag städat vårt förråd inne i huset, städat matkällaren, rensat sambons och min garderob och skänkt bort kläder, tvättat alla kuddöverdrag och plädar + tvättbara mattor.. idag så ska jag ge mig på köksskåpen. Bebisen kommer till ett rent hem ialla fall!

Svar på tråden Vita tråden del 8