Inlägg från: Hanna E |Visa alla inlägg
  • Hanna E

Vita tråden del 8

Åhh Grattis numberone!! Hoppas hoppas att lilla Ellen tagit skada av den tuffa starten... vad heter Numberone "på riktigt...."? Hon länkade ju till webbisarna för att man skulle kunna titta där, men jag vet inte hennes namn...

Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Hanna E

Nej, än har det nog inte tagits några bilder... Jag och numberone är ju från samma trakter, så jag födde också i Varberg sist, och ska dit igen om max tre veckorRäcka ut tungan tog inte kort förän precis innan vi skulle hem, man är ju i en sån härlig bubbla första tiden! Åhh blir alldeles bebissjuk nu....

• Hanna E

MM; hemtex har ju 50% på allt just nu (ovanligtRäcka ut tungan) och jag tycker att deras satinlakan är outstanding! Massa fina mönster sist jag kollade också, ljusrosa/vit randiga fastnade jag för!

• Hanna E
    Anton2005 skrev 2008-06-26 09:50:08 följande:
    Jag har BF 13 juli så det är ju några veckor kvar. Har varit så trött innan men från igår så är jag super pigg och det känns som jag skulle kunna städa hela huset, kan ju alltid hoppas att det kanske är lite på g då :) Håller tummarna för att din lilla vill komma snart
    Åhh vad jag känner igen mig! Jag har ju bf 12 Juli, men två dagar i rad har jag varit superpigg, så jag har nästan trott att det var något på gång! Fyller år idag, och har fortfarande inte gett upp hoppet om att få bebisen i födelsedagspresent=) Min barnmorska säger också att den ligger fixerad långt ner, och det är ju andra barnet "så den kommer nog snart". Bättre att dom inte säger nåt egentligen, för man tror ju så gärna på det dom säger!

Vill också önska alla en trevlig stockholmsresa! Är jättegärna med på en västkust-träff i oktober!
  • Hanna E

Godmorgon!

Lite avundsjuk på er Sthlms-resenärer får jag allt säga att jag är! Hade varit så kul att shoppa med några som förstår sig på smakSkrattande

Igår fyllde jag år och fick fina presenter! Är verkligen som ett barn när jag fyller år, blir löjligt glad för varje litet kort, sms och telefonsamtal. På kvällen kom familjen hit och åt tårta, mysigt.

Hade önskat mig en dammsugare av sambon, men det tyckte han var alldeles för tråkigt... så jag fick presentkort på en elektronikaffär istället, och så hade han varit ute och spontanköpt ett skåp till mig! Blev jätteglad, han brukar inte vara så engagerad i det här med presenter i vanliga fall...

Detta skåpet var det, ganska stort, men ska hänga på väggen. Var tycker ni att det passar? Vi har väldigt lite väggar i köket, så där går det tyvärr inte... kan man ha det i sovrummet? Jag är ju på G att göra om där (önskar mig förövrigt Knyttis sovrum!)... vad ska jag ha i tycker ni?

Malins: Gud vilket stolkap!

Bea: Min sambo samlar också på allt... han blir uppriktigt sårad över minsta trasiga sladd jag slänger, så jag har slutat tala om det, spelar ovetande de få gånger han frågat efter ngt jag slängtRäcka ut tungan

• Hanna E
    MildaMaränger skrev 2008-06-27 08:25:58 följande:
    Grattis i efterskott Hanna E!Ja ha så skoj på shoppingresan nu allihop. TIPS! Gå in på butiker som ni inte har hemma, shoppa sånt som ni inte kan få tag på sen, som hantverk och så... Shoppa med hjärtat! Hjärnan lämnar ni hemma!!!
    Tack!
  • Hanna E
    MiaMariah skrev 2008-06-27 11:14:30 följande:
    Tusen tack alla ni som tröstade mig för den där idiotiska kommentaren i min blogg!Vanilj - ajaj, fy vad trist! stackare..MM - be att han målar en gång till med pensel istället.mimma - men fy vad tråkigt! usch.. vet dessvärre inte hur det funkar.Hanna - grattis i efterskott, fint skåp!Ha en härlig resa till Sthlm alla ni som ska ses!
    Tack så mycket!
  • Hanna E

I dag på förmiddagen har jag och Tilde piffat gästtoan! Försökte lägga in bilder här, men fl verkar strula... länkar till inlägget i min blogg istället:
    http://hannabengtsson.blogg.se/2008/june/inget-ar-som-vantans-tider.html

Toaletten var redan kaklad ganska nyligen när vi köpte huset.. så svårt, vill ju egentligen göra om alltihopa, inte alls min stil, men det bär emot att riva något som är nytt!

• Hanna E
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-27 12:10:48 följande:
    hanna: förstår vad du menar! nu för tiden känns det som om alla lägenheter och hus som säljs är renoverade och det är ju sällan man håller med om stilen! Men känns varken miljövänligt eller ekonomiskt försvarbart att göra om ngt helt nytt. Men man måste ju trivas! Svår balansgång det där..
    Ja det är så jag känner också! Sen är jag tyvärr en sån som även tröttnar på det jag själv varit med och bestämt:) Att man aldrig blir nöjd!

Vilken mysig semester ni haft, Orust är en favorit även hos mig! Älskar västkusten..
  • Hanna E

Jag har helt glömt bort, någon som vet adressen till en inredningsblogg där det är en tjej som har fixat sitt stoora fina hus och skriver fengshui tips...? vet att den ligger på blogg.se, ni har tipsat om den i tråden förr...

Svar på tråden Vita tråden del 8