Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-07-08 19:45:15 följande:

Vågade trotsa era åsikter och stod på mig. Litade på min intuition och det känns som om jag valt rätt! En bit målad idag. Bara en strykning dock.Fick rådet av färghandlaren att måla med täcklasyr. Den färgen flagnar inte utan bleknar bara med tiden. Perfekt! Så slipper man skrapa färg! Det bästa av allt var att vi fick tag i vår husfärg. Det var en samlingskollektion som heter SVALA husfärger. Sen hade vår färg ett nummer sm jag kände igen. Ibland är det till nytta med sifferminne. När hon sedan gick in i datorn och kollade receptet så fanns det oxidgult och svart i den. Och då  visste jag till 110% att det var den. VÄl hemma uppmålad, så ser jag att det är den. Skönt!
    Härligt, det blir jättefint!

Jag tyckte att det var fint innan också iofs och tänkte mest på jobbet och underhållet med vitt staket. Men det låter ju perfekt med täcklasyr -skrapa staket är inte kul och det slipper du ju nu!
  • Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-07-08 20:12:19 följande:

Jättekul att du gillar det också! Underbar färg att måla med! Täcklasyr är namnet!
    Är det tryckimpregnerat virke ni har, eller vet du om det går att använda den (täcklasyren alltså) med gott resultat på tryckt virke?
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-07-09 06:43:20 följande:
    God morgon!Jag har läst Pojke försvunnen, den var bra har jag för mig. Annars tycker jag den som hon har skrivit om fågelinfluensan är bättre, stå helt still vad den heter (Flyttfåglar?), men kan beror på att Jacob vaknade 05.30
    Främmande fågel har jag för mig att den boken heter. Har själv inte läst Pojke försvunnen ännu, den ligger i läshögen hemma

Jag läste precis boken Flyga drake som alla pratat så gott om och jag tyckte den var helseg, i så där 100 sidor, sen blev jag alldeles fast och tyckte den var jättebra.

Väntar på mina böcker från Bokus, det blev tyvärr fel på beställningen, så det var en del strul med Bokus ett tag, men nu är 4 nya böcker på väg Räknar med att kunna läsa mycket på Cypern.
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-07-09 09:18:57 följande:
    jag som är bokälskare vill gärna tipsa andra om bra böcker (var ju perfekt när jag jobbade i bokhandel, varför gör jag inte det?)Har ni läst Denise Rudbergs böcker? Superbra, jag bara längtar efter fler!Emma Hambergs Mossvikenfruar och brunstkalendern också toppen!Alla Anna Janssons, Marie Jungstedts, Karin Wahlberg, Helene Tursten och Camilla Läckbergs böcker är bra tycker jagSmuts - Katarina WennstamNär livet stannar - Malin Sävstam
    Tack för boktipsen, jag är också bokälskare, det får resorna till och från jobbet att bli så mycket bättre

Det lutar åt att jag får lägga en till beställning på Bokus Man får ju ändå en bok gratis om man beställer 4 och så är det ju portofritt.

Karin Wahlberg har jag inte tidigare läst, men beställde boken 'Blocket' sist på Bokus.

I år har jag listat de böcker jag läst och än så länge är det 17 stycken och fler blir det när semestern kommer
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2008-07-09 09:57:58 följande:
    Nysydda kuddarna! Hur roliga som HELST att sy! (Ignorera knöligheten...jag hade ingen 50x50kudde så jag proppade i två 40x40 istället...hihi...men....ni hajar idéen)
    Jättefina kuddar!
  • Camilla R
    numberone skrev 2008-07-09 14:34:37 följande:
    I mitt galleri här på FL finns nu lite fler bilder på Ellen....
    Vilken härlig tjej och ljuvliga bilder!
    Har tänkt mycket på er och blir glad av att se att ni är hemma allihopa och kan njuta av tillvaron som familj.
    *kram*
  • Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-07-09 17:21:35 följande:
    Spegeln på plats.Tack för alla tips!vaniljdrom.blogspot.com/
    Det blev jättebra med hyllan till när spegeln inte centrerades över bordet under.
    Jättefin ljuslykta också, har två själv
  • Camilla R

Jättesöt!!
    Precis så där klassiskt grårandig som en bondkatt skall vara.
    Han skulle nog trivas på er gård, jag håller tummarna.

• Camilla R
    malins79 skrev 2008-07-10 18:04:24 följande:
    Jag har varit och hämtat mitt paket från Cosas. Min (vår ) bräda från Skarp med texten "det är för oss solen går upp" ska ha den i sovrummet och den vita köksklockan som både Vanilj och Camilla har. Blev genast lite gladare. Känner mig "mammautbränd"
    Kul med paket!
    Brädorna är så fina tycker jag, funderar på en till där hemma!
    Och klockan är super tycker jag!

Är det semstertider för familjen snart, så att du får lite tid att ta igen dig.. Att känna sig mammautbränd är inte kul.
    kram
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-07-10 22:09:33 följande:
    Huuu vilken hemsk bräda på tradera!Jag betalar också gladeligen för ett stycke konst. Har så svårt att hitta fina saker att hänga på väggarna och ska man köpa tavlor så blir det genast enormt mycket dyrare.Jag har två Skarpbrädor, en "lycka" och en "Här bor bara snälla barn"Nu är köket nedpackat och jag är slut!
    Jag har också brädan 'Här bor bara snälla barn'
    Den har dock inte kommit upp på väggen än. Skall sitta på övervåningen vid grabbarnas dörrar tillsammans med två svartvita (ganska stora) bilder av barnen.
  • Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-07-10 23:16:26 följande:

Ska åka på lite semester imorgon. Kan inte lämna mitt hem ostädat. Inte nog med att man ska försöka få med allt man behöver, det ska vara toppskick här hemma också! Fler lika tramsiga som jag? Tycker det är så tråkigt att komma hem till en ostädat hus.
    Tramsigt?? Nej, så är jag också. Att komma hem från semestern till ett städat hem är verkligen en tjusning jag inte vill vara utan. Att komma hem till ett stökigt hem skulle göra mig riktigt tjurig.
    Ha en trevlig semester!
  • Camilla R
    JohannaJ skrev 2008-07-11 17:59:13 följande:
    Tove får det bli Lantliv har jag redan myst mig genom.Så nu återstår alltså vinfrågan. Vill köpa mitt favvo amaronevin men plånboken skriker nej...
    Jag tipsar gärna om Penfolds vinhus, finns både vita och röda viner och de är alla supergoda och brukar "vinna" då tidningen 'Allt om mat' utser årets vinhus.
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2008-07-11 20:05:55 följande:
    Var senaste nummer av Lantliv eller Allt i hemmet värd att köpa? Och vilka är de senaste? Vill ladda upp med tidningar inför resan. De brukar ju oftast vara väldigt bra, men ibland blir jag besviken. Har man en gång blivit bortskämd så är man ju kräsen Har D&T som jag tummar på men ej bläddrar i
    Sist köpte jag tidningen Hem ljuva hem, superbillig (29 kronor tror jag) och faktiskt riktigt bra. Allt i hemmet har jag nog aldrig blivit besviken på, den tidningen passar mig.
  • Camilla R
    Videli skrev 2008-07-13 18:12:30 följande:
    Hallå i stugorna,Idag har jag varit på bakluckeloppis, var bara mest skräp, men kom hem med en koppargryta för 50-lappen i alla fall.Sen åkte jag hem till mamma och pappa och skulle måla lite UTE, men vilken dålig idé. Hade ju helt glömt bort hur illa det var Men min blocket fynd från gårdagen blev jättefina med linoljefärgen...
    Siggesta gård gissar jag?
    Vi var där en sväng förra året, men det var mest skräp, åtminstone den gången vi var där. Men trevligt var det i alla fall.
    Vill få tag i ett stort Gustavsbergs krus, så då kanske Siggesta är rätt ställe, eller skall man kolla inne i Gustavsberg?
  • Camilla R

Härligt, NU har semestern börjat!

Idag skall jag och barnen åka hem till mormor och morfar (sambon jobbar) vi skall åka kommunalt så det tar väl sin lilla tid.. Buss, tunnelbana och sen buss igen

På fredag skall vi åka iväg till Cypern tillsammans med 2 andra familjer, skall bli så skönt! Ser fram emot att gå på stranden och sila sanden mellan tårna och njuta i solskenet.
    Någon inredning den veckan lär det ju dock inte bli tal om

• Camilla R
    Sylt skrev 2008-07-16 16:08:24 följande:
    Hejhej!Grattis till Algot! Superfint namn. Även kul att se MM o Number lite mellan matningarna Själv är jag måttligt irriterad. Båda våra killar fyller år nu i juli o vi har bestämt att bygga en gungställning t dem. Allt är fixat o jag skulle bara in snabbt på Ikea för att hämta en gunga (ekorre), men giiivetvis är den slut. Den finns varken i Mö el Hbg, ev finns 1 i Gbg men det är ju inte lönt att lita på deras lagersaldo. Försökte köpa utställningsexet i Mö, men det var tvärnej..... fast de inte skall få nya på 4 veckor . Så nu har vi gungställning + babygunga o "romerska ringar" men fattas Sigge-gunga´n - och han fyller år i morgon *irriterad*
    Funderar på var vår ekorre-gunga är, förmodligen i källaren och där gör den ingen nytta -fast det är klart,den är ju lite otymplig att skicka med posten.
Svar på tråden Vita tråden del 8